בעקבות התגברות התחלואה ביישובים שונים ברחבי הארץ, נשקלת האפשרות להטיל הגבלות שונות על יישובים ושכונות ברחבי הארץ, מתגבור בדיקות ועד לסגר מלא. בחלק מהמקומות מדובר בהגבלות על היישוב או העיר כולה ובחלק על שכונות מסוימות.
2 צפייה בגלריה
תושבי בני ברק בזמן הסגר של המשטרה
תושבי בני ברק בזמן הסגר של המשטרה
סגר בבני ברק בגל הראשון של הקורונה
(צילום: AFP)
ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לכנס את ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל מיד לאחר שיגובשו ההמלצות הסופיות במשרד הבריאות.
בין הערים שנשקלת האפשרות להטיל מגבלות, על שכונות או על העיר כולה: מודיעין עילית, רמלה, בית שמש, לוד, ירושלים, קריית מלאכי, בני ברק, אשדוד ורעננה.
בתוך כך, השרים צפויים להאריך את הסגר שהוטל בשבוע שעבר על שכונות ג', ז', ו-ח' באשדוד וכן השכונות שניר, נווה שלום ושכונת הרכבת בלוד.
2 צפייה בגלריה
מחסומים והגבלות בעיר לוד
מחסומים והגבלות בעיר לוד
הסגר בלוד
(צילום: איתן אלחדז, TPS)
עוד בטרם החליטה ועדת השרים על אזורים מוגבלים חדשים, הודיעו ראשי הערים בלוד וברמלה על הטלת סגר בכמה משכונות העיר.
ראש העיר לוד יאיר רביבו הודיע לתושבים כי מהיום (ה') יוטל סגר על השכונות גני יער וס"ח בעיר, שיימשך כשבוע. שעה מדויקת לתחילת הסגר תימסר לדבריו בהמשך. הוא הוסיף כי הסגר על שכונות הרכבת, פרדס שניר ונווה שלום יימשך עד ליום שלישי.
ראש העיר רמלה מיכאל וידל הודיע אמש לתושבים כי מהיום יוטל סגר על שכונת עמישב (אגש). הוא ציין כי הפרטים המלאים על הסגר יימסרו בהמשך היום.
אמש פרסם משרד הבריאות נתונים עדכניים לפיהם גם אתמול אובחנו יותר מ-1,000 ישראלים עם קורונה. בבתי החולים מאושפזים 405 חולים נכון לשעה 22:30, מתוכם 113 במצב קשה ו-82 בינוני. מספר המונשמים עלה ביממה האחרונה ל-39. לאורך היממה אתמול פוענחו יותר מ-20 אלף בדיקות. 344 מתו מהנגיף עד כה.
גם צה"ל פרסם אמש את נתוני החולים בצבא: עד כה נדבקו בנגיף 562 חיילים בחובה, משרתי קבע ואזרחים עובדי צה"ל. מצבם קל. כמו כן, 246 החלימו או שוחררו משירות. נכון להיום עומד מספר החולים בפועל בצה"ל על 316.
בתוך כך, שלושה מלונות קורונה ייפתחו עד סוף השבוע. שר הביטחון בני גנץ החליט על הרחבת מערך המלוניות לנשאי הנגיף שחלו בקורונה. אחד המלונות ייפתח בבאר שבע.
לפי משרד הביטחון, גנץ הורה על המהלך לנוכח נתוני התחלואה המאמירים ברחבי הארץ. עוד נאמר כי אחד מהמלונות ייועד לציבור החרדי ובכך יהפוך למלון השביעי בארץ שמשמש מגזר זה.
במקביל, משרד הביטחון וצה״ל באמצעות פיקוד העורף מגבירים בימים האחרונים את מאמצי ההסברה מול הרשויות המקומיות וקופות החולים בכדי לעודד פינוי של חולים למלונות, בדגש על אזורים שבהם קיים ריכוז גבוה של חולים.
גורם במשרד הביטחון טען אמש כי למרות פתיחת המלונות וחשיבותם, במשרד נוכחו לדעת שלא כל מי שמתבקש להתפנות אליהם - אכן מגיע. "חשוב לנו להבהיר לציבור שכל מי שנקרא למלוניות צריך להגיע אליהן בכדי למנוע את שרשרת ההדבקה", אמר הגורם. "הדבר נכון ביותר לכל הארץ ובמיוחד לאזורים שבהם ישנה הדבקה המונית״.
יואב זיתון רועי רובינשטיין השתתפו בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 20:47, 08.07.20