3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש עם השליח האמריקני המיוחד לענייני איראן בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש עם השליח האמריקני המיוחד לענייני איראן בנימין נתניהו
ראש הממשלה נתניהו
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ד') לנתוני התחלואה של ישראל בקורונה לעומת מדינות העולם. "שוב הנתונים העולמיים מעידים על ההצלחה של ישראל בהתמודדות עם מגפת הקורונה", כתב ראש הממשלה בפוסט שפרסם בפייסבוק.
נתניהו הסתמך בדבריו על נתונים שהציג היומון הכלכלי הבריטי פייננשל טיימס על אודות שיעור התמותה העודף (מספר המתים לעומת הממוצע ההיסטורי) במדינות שונות ברחבי העולם מאז תחילת 2020 והתפשטות הנגיף. כך למשל צוין כי התמותה העודפת בספרד עומדת על 56%, בצ'ילה על 46%, בבריטניה על 45%, באיטליה על 44%, בבלגיה על 40% ובצרפת על 31%. הנתונים בישראל מתייחסים לתמותה עד 22 באפריל השנה.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בפוסט פייסבוק על נתוני הקורונה של ישראל המתפרסמים בעולם
בנימין נתניהו בפוסט פייסבוק על נתוני הקורונה של ישראל המתפרסמים בעולם
הפוסט של נתניהו

3 צפייה בגלריה
נתוני התמותה בעולם ובישראל מהקורונה ביחס לשנים קודמות
נתוני התמותה בעולם ובישראל מהקורונה ביחס לשנים קודמות
הנתונים בפייננשל טיימס
"הממצאים מראים שמאז ינואר 2020, ברוב המדינות יש שיעור תמותה עודף בעקבות הקורונה ביחס לממוצע באותו זמן בשנים קודמות. בין שלוש המדינות המוזכרות בדיווח על כך שאין בהן שיעור תמותה עודף נמצאת מדינת ישראל", כתב ראש הממשלה.
הוא הוסיף: "כדי לשמור על המצב הזה, אנחנו חייבים להמשיך עכשיו לקבל את ההחלטות הנכונות. אחרת, אנו עלולים להידרדר לעוד תחלואה ועוד מתים. חשוב שנלמד מההישג הזה לגבי ההמשך.
"עשינו מאמצים כבירים על מנת לשמור על חיי אדם בגל הראשון והצלחנו לצמצמם את הסכנה ואת שיעור התמותה מהמגפה באופן משמעותי. אבל המלאכה לא תמה. גם כעת, כשהגל השני פוקד אותנו ועוד מדינות רבות עולם, עלינו לעשות ביחד את כל שניתן על מנת להמשיך ולהילחם ביחד בהתפשטות הגוברת של הנגיף".


לפי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 1,561 כחיוביים לנגיף הקורונה, לעומת שיא של 1,719 שלשום. בשבועיים עד כה ביולי אובחנו 17,140 איש - יותר מאשר במרץ, אפריל ומאי ביחד (17,075).
עוד עולה מהנתונים כי מצבם של 195 מהחולים קשה ו-57 מונשמים. אתמול נוספו 24 חולים קשה ואילו שלשום מספר החולים קשה החדשים היה 43 - הכי הרבה זה יותר מחודשיים. מספר הנפטרים מסיבוכי המגפה עלה ל-371.
מנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה עולה בנוסף כי אחרי שלושה ימים שבהם שיעור הבדיקות החיוביות היה גבוה מ-6 אחוזים הוא ירד מעט ל-5.7%. עם זאת, עדיין מדובר בשיעור גבוה.
10 חולים המחוברים למכונות הנשמה מאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, 6 בשיבא, 6 בוולפסון, 6 בסורוקה, 4 בלניאדו והיתר בשאר בתי החולים בחרבי הארץ. מתוך המונשמים - שניים הם מונשמים כרוניים, שהיו מחוברים למכונות הנשמה לפני שנדבקו בקורונה. שלושה מונשמים מחוברים לאקמו.