2 צפייה בגלריה
אנרגיה סולארית בים
אנרגיה סולארית בים
אנרגיה סולארית בים
(צילום: shuttersotck)
מדינת ישראל במקום הראשון מבין מדינות ה-OECD ובמקום השני בעולם בשיעור יכולת ייצור מתוך צריכה של אנרגיה סולארית – כך עולה מדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה (International Energy Agency), שפורסם השנה.
מהדו"ח עולה כי יכולת הייצור של ישראל באנרגיה סולארית עומדת על 8.7%. היא ניצבת אחרי הונדורס עם 14.8%. אחרי ישראל ניצבות גרמניה עם 8.6%, צ'ילה עם 8.5%, ואחריהן אוסטרליה ויוון עם 8.1%.
לפי הדו"ח, בשנים הקרובות צפויה הוזלה משמעותית בעלויות ייצור של התקנות סולאריות, מה שהביא לכך שכבר ב-2019 מכרזים בעולם להתקנות סולאריות הגיעו למחירים הנמוכים מ- 0.02 דולר לקוט"ש.
2 צפייה בגלריה
שימוש באנרגיה סולארית ברחבי העולם
שימוש באנרגיה סולארית ברחבי העולם
שימוש באנרגיה סולארית ברחבי העולם
(קרדיט: מתוך דו"ח סוכנות האנרגיה הבינלאומית)
לפי משרד האנרגיה, נתונים אלו משקפים את הפעילות שביצע המשרד בשנים האחרונות להגברת השימוש באנרגיה סולארית לייצור חשמל. שר האנרגיה, יובל שטייניץ, הכריז כי השמש תהפוך לגורם המרכזי והמשמעותי בתחום ייצור האנרגיה במדינת ישראל.
תחילת חודש יוני החליט שטייניץ כי היעד הממשלתי לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות לשנת 2030 יעלה מ-17% ל-30%, כשהוא מציין כי השאיפה היא להכפיל את כמות ייצור החשמל, כאשר ההכפלה תגיע בעיקר ממקורות אנרגיה מתחדשים ובפרט מהשמש.
"יש פה אתגר ענק מבחינת זיהום האוויר - תועלת דרמטית. מבחינת הפחתת גזי החממה - זה דבר משמעותי ביותר. מבחינת כלכלית - זה יהיה אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בישראל. זה מהלך ענק שישנה את מדינת ישראל וייתרום תרומה סביבתית וכלכלית", אמר אז שטייניץ.
לצפייה בדו"ח של סוכנות האנרגיה הבינלאומית לחצו כאן