אם הנכם אזרחים אמריקאים או בעלי גרין קארד, מירב הסיכויים שאתם זכאים לפעימה הראשונה של מענק קורונה ממשלת ארה"ב על סך 1,200 דולר.
חבילת הסיוע המורחבת שאישר הממשל האמריקאי להתמודדות עם משבר הקורונה, נכנס לתוקף כבר בחודש מרץ, וכלל בתוכו מענק לכל אזרח על סך 1,200 דולר, ותוספת 500 דולר על כל ילד מתחת לגיל 17 ללא קשר למקום המגורים.
המענקים החלו להישלח לאזרחים החל מחודש אפריל, ועד עכשיו כבר ניתנו ליותר מ-170 מיליון אזרחים בארצות הברית ובמדינות נוספות. לפי נתוני משרד האוצר האמריקאי, יש עוד יותר מ-9 מיליון אזרחים אמריקאים הזכאים לקבלת המענק שעדיין לא דרשו זאת מהממשל.
המועד האחרון לדרישת המענק עוד השנה הוא ב-21 לנובמבר, כך שאם אתם חושבים שאתם זכאים למענק, הזדרזו לבדוק זאת בטרם תפספסו את המועד.
חברת P.A. Financial advice LTD המתמחה בליווי אזרחים אמריקאיים המתגוררים בישראל, סייעה כבר לאלפי אזרחים זכאים לקבל את המענק, במודל של תשלום על פי הצלחה בלבד. ניתן להשאיר פרטים בקישור בסוף הכתבה.
בימים אלו דן הסנאט האמריקאי בחבילת סיוע נוספת שיתכן ותכלול פעימה שניה של מענק לכל אזרח, ואיך לא, גם הוויכוח הזה מתרחש בין הדמוקרטים לרפובליקנים, סביב גובה הסיוע. כזכור, חבילת הסיוע שאושרה במרץ הייתה בגובה של שני טריליוני דולרים. עכשיו יש מי שדורש שהחבילה הפעם תהיה לא פחות משלושה טריליון דולר, ויש הסבורים שהממשל צריך להתחיל לשלוח מענק לכל אזרח בגובה אלף דולר על בסיס חודשי עד שארה"ב תצא מהמשבר. אבל הערכות גוברות שככל הנראה גם המענק הבא יהיה זהה והמענק לכל אזרח יעמוד שוב על 1,200 דולר. כמובן שתוצאות הבחירות ישפיעו על קבלת כל החלטה בנושא.
חשוב לדעת, אם אתם שולחים דוחות מס באופן קבוע, אתם לא צריכים לנקוט שום פעולה נוספת. המענק נשלח או ישלח אליכם באופן אוטומטי ע"פ זכאותכם. עם זאת, משרד האוצר מציין שקיים עיכוב מסוים בעיבוד דוחות מס שנשלחו השנה, ולכן, אם כבר שלחתם דו"ח מס לשנת 2019 ועדיין לא קיבלתם את המענק, פשוט המתינו שרשות מס הכנסה תסיים לעבד את הדו"ח שלכם.
פורסם לראשונה: 16:34, 02.11.20