המשטרה באיטליה מנהלת מצוד אחר הרוצח ג'וזפה מסטיני, אסיר בן 60 שמרצה מאסר עולם.
במסגרת תוכנית השיקום שלו קיבל מסטיני אישור לצאת מהכלא כדי לעבוד. הוא אמור היה להתייצב בבית הסוהר בסאסארי בסרדיניה בראשון בצהריים. זו הפעם הרביעית שבה מנצל מסטיני יציאות מהכלא כדי לברוח. ארגוני משטרה באיטליה זעמו על בריחתו, וקראו לשנות את החוק שמאפשר לאסירים לצאת מהכלא.
למשפחתו של מסטיני, יליד ברגמו, יש שורשים צועניים וכך הוא קיבל את הכינוי "ג'וני הצועני". מסטיני ביצע את הרצח הראשון שלו ב-1975, כשהיה בן 15, אז רצח נהג רכבת במהלך שוד שהסתבך. הוא נמלט מכלא נוער ב-1976 אחרי שתקף את אחד הסוהרים. הוא נתפס ונלקח לבית סוהר אחר, שממנו ברח ב-1981. במשך שנתיים הסתובב חופשי.
1 צפייה בגלריה
שוב בורח מהחוק. ג'וזפה מסטיני, "ג'וני הצועני"
שוב בורח מהחוק. ג'וזפה מסטיני, "ג'וני הצועני"
שוב בורח מהחוק. ג'וזפה מסטיני, "ג'וני הצועני"
באתר החדשות האיטלקי "לה רפובליקה" נכתב שבשנות השבעים והשמונים מסטיני השליט אימה ברומא. הוא ביצע סדרת פשעים אלימים שכוללים רציחות, חטיפות ומקרי שוד. "ג'וני הצועני" אף נחקר על מעורבות ברצח של הבמאי הנודע פייר פאולו פזוליני, שנרצח ב-1975, חודשיים לפני רצח נהג הרכבת. מסטיני הכחיש מעורבות במותו של פזוליני.
ב-1987 ניצל מסטיני בפעם הראשונה את אישור היציאה מהכלא כדי להיעלם. הנהלת בית הסוהר אישרה לו לצאת לעבוד בעקבות התנהגות טובה. הוא הפר את אמון ההנהלה וברח. במשך כמה שבועות נמלט מרשויות החוק וביצע כמה מקרי שוד. אחד מהם הסתיים בחטיפת ילדה וברצח שני גברים, אחד מהם שוטר. מסטיני נתפס וב-1989 נשלח למאסר עולם.
הפעם השנייה שמסטיני ברח הייתה ב-2014, כשניצל את היציאה מהכלא כדי ללכת להופעה של להקת "פרודיג'י" ברומא. הבריחה השלישית הייתה ב-2017, כשריצה מאסר בכלא בפוסאנו שבצפון איטליה. הוא נעלם כשיצא מהכלא לעבודה במסגרת תוכנית השיקום שלו.