"פרויקטור הקורונה" החדש מונה בשעת לילה מאוחרת, ועדיין לא ברורות הסמכויות שיינתנו לו במסגרת התפקיד. הבוקר (יום ה') עדכן פרופ' רוני גמזו כי "בשעות הערב המאוחרות, פנו אלי ראש הממשלה ושר הבריאות להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית, לאחר שמינויו של פרופ׳ גבי ברבש התפוצץ לצערי. השבתי מיד בחיוב. כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל כשהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות". יש לציין כי ראש הממשלה החלופי בני גנץ לא עודכן על החלטת המינוי, אך צפוי להיפגש עם גמזו הבוקר.
גמזו הוסיף: "זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתי; אני לא שואל שאלות במצב שכזה - פשוט מגיע, תורם את כל כולי ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר.
1 צפייה בגלריה
רוני גמזו ו גבי ברבש
רוני גמזו ו גבי ברבש
פרופ' גמזו ופרופ' ברבש
(צילום: ליאור צור , אוראל כהן)
"האתגרים הם עצומים; שיקום אמון הציבור בהובלת הטיפול במגיפה, איזון חכם בין הקטנת ההדבקה לבין המשך החיים, שיפור בהיענות הציבור ובאכיפה, שיפור במערך קטיעת שרשרת ההדבקה והמשך חיזוק המערכת הרפואית.
"אלו אתגרים של כל אדם ואזרח אחראי במדינה, של כולנו; זאת לא הבעיה של הממשלה, משרד הבריאות או גורם שלטוני זה או אחר. כל אחד, כל אחד צריך להושיט יד לסייע ולנהוג באופן שמקל ולא מכביד, שתומך ולא משבש, שמלכד ולא מפרק. מנגד כל גורמי הממשלה ומוסדות המדינה צריכים להרגיש את העם, את המצוקה והקושי ולהתאים את הצעדים הנדרשים".
גמזו עדכן עוד כי "כמו בפעם הקודמת ד״ר גיל פייר ופרופ׳ יצחק שפירא ייטלו את שרביט ההובלה של ניהול איכילוב לתקופה הקרובה".
ברקע הדברים יצוין כי ל-ynet נודע ששר הבריאות יולי אדלשטיין שוחח לפני יומיים בנושא עם פרופ' גמזו בעת ביקורו בבית החולים איכילוב.

"מה קשה לישראל המתוחכמת לעשות את זה?"

ומה תהיה המדיניות שלו? רמז אולי אפשר לקבל מדברים שאמר לפני 10 ימים בריאיון לאולפן ynet (בנגן הווידאו שבפתח הכתבה). סגר, לדברי גמזו, הוא "אולי האמצעי האחרון ביותר", הדגיש, והוסיף כי "יכול להיות שבסוף לא תהיה ברירה, אבל אני רוצה לראות התאמצות הרבה יותר גדולה עד אז".
מה נדרש לדעתו? "אמצעי של קטיעת שרשרת (ההדבקה), הוא תשתית להמשיך לחיות לצד הקורונה. איתור הבן אדם שצריך ללכת לבדיקה, בדיקה מהירה, התנפלות עליו בבדיקה, תשובה מהירה, התנפלות עליו בחקירה ואז זיהוי כל המעגל שצריך להיכנס לבידוד ואז בידוד. זהו".
גמזו גם מתח ביקורת על ההתנהלות עד כה: "מה כל כך קשה לישראל הגדולה, המתוחכמת, הטכנולוגית, החכמה, המדויקת, לעשות את זה עכשיו? מה? כולם נבהלים מ-1,100 מאומתים? מה הבעיה לעשות 1,100 חקירות, תני לי 500 איש, כל אחד עושה שתיים-שלוש חקירות, אני מארגן את כולם, סוגר אותם בבידודים, עוקב אחרי הבידודים. מה הבעיה"?