2 צפייה בגלריה
משען באר שבע
משען באר שבע
בית האבות משען בבאר שבע
(צילום: רועי עידן )
הגל השני של מגפת הקורונה נמצא ככל הנראה בשיאו, ואיתו גם מספר הנפטרים כתוצאה מהמחלה. אולם לעומת הגל הראשון, נראה שכמות הנפטרים מהמחלה בבתי האבות והדיור המוגן נמצא במגמת ירידה משמעותית.
מנתונים שהגיעו לידי ynet עולה כי קיים פער גדול בין שיא הגל הראשון של מגפת הקורונה בחודש אפריל השנה, ובו נפטרו 104 קשישים במוסדות, לעומת 31 ביולי הנוכחי. כמו כן, במרץ נפטרו 21 קשישים, 6 בחודש מאי ו-16 בחודש יוני.





2 צפייה בגלריה
מירב כהן
מירב כהן
השרה מירב כהן: "חייבים למקד את המאמצים בהגנה על האוכלוסייה המבוגרת"
(צילום: ינאי יחיאל)
הנתונים רלוונטיים למוסדות שמיישמים את תכנית "מגן אבות ואמהות". השרה לשוויון חברתי וגמלאים, מירב כהן, אמרה: "האוכלוסייה המבוגרת היא בקבוצת הסיכון הכי גדולה למות מקורונה, ולכן אנחנו חייבים למקד מאמצים ולהגן עליה במיוחד.
"אם נעשה את זה, נוכל למזער את כמות הנפטרים בישראל מקורונה, להקטין את העומס על מערכת הבריאות ולהקטין את הסיכוי לסגר נוסף". לדברי השרה כהן, שיעור הנפטרים מבתי האבות ירד מ-56% מכלל הנפטרים במרץ ובאפריל ל-24% ממאי עד יולי - אז החלה התוכנית לעבוד.
שלשום, בחצות הלילה של יום חמישי, התווספו עוד 1,022 נדבקים חדשים בישראל. מספר חולי הקורונה הפעילים הגיע לשיא חדש, ועומד על 33,097. מספר הנדבקים מפרוץ המגפה, כולל אלו שהחלימו כבר או נפטרו, עומד 57,453.