רוחמה וייס, פרופ' לתלמוד וליווי רוחני ב-Hebrew Union College, החלה לקבל לפני כמה שבועות תגובות נאצה בעקבות פוסט בפייסבוק שבו שורבבה תמונתה לקריאת הסתה לרצח ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסוף השבוע נדהמה פרופ' וייס לגלות כי הפוסט המדובר הוכנס לסרטון שהועלה בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה. בעקבות כך הגישה וייס תלונה נגד נתניהו במשטרה.
התמונה של וייס נחתכה מתוך טור דעה שפרסמה בערוץ היהדות של ynet תחת הכותרת "יש מלך בישראל - ורק אנחנו אשמים בסיאוב". ראש הממשלה נתניהו כתב בסוף השבוע בהתייחסו לסרטון שאליו הוכנסה כאמור תמונתה של פרופ' וייס: "כל גילויי ההסתה והשנאה הנוראה בהפגנות השמאל והקריאות לרצח - לא יעצרו אותי מלפעול למענכם ולמען המדינה שלנו".
2 צפייה בגלריה
הסתה בנימין נתניהו רוחמה וייס פייסבוק
הסתה בנימין נתניהו רוחמה וייס פייסבוק
פוסט ההסתה שאליו צורפה תמונת פרופ' וייס
בריאיון הבוקר (יום א') ל-ynet אמרה פרופ' וייס: "ראש הממשלה פרסם סרטון ביום שישי בבוקר, והציג בחצי דקה רשימת אנשים שמאיימים לרצוח אותו ואני אחת מהם. גם את התמונה שלי עם אותו קישור העלה יאיר נתניהו לפני שבועיים כאילו מציטוט של מישהו אחר שהעלה את זה בפייסבוק. אותו אדם עשה קישור בין טור שכתבתי ב-ynet לבין הצעה איומה לרצוח את ראש הממשלה. האדם הזה לא היה קיים בפייסבוק, אין לי מושג אם יש בכלל אדם כזה".
- השתמשו בפייק ניוז כדי להפיץ אמירה? "ברור, ברור. מישהו שגם אותו אני לא מכירה כתב לי 'מדובר במתמודד נפש', אז בתחושת אחריות הורדתי מיד את הפוסט שמנסה לברר מי זה. אבל אז יאיר נתניהו שיתף את הפוסט שלי ובטור הבא שלי ב-ynet הבהרתי מה עמדתי לגבי כל סוג כלשהו של אלימות ושאין לי חלילה קשר לדבר הזה.
"ביום שישי, בעודי מבקרת את אימא של איאד אלחלאק (הפלסטיני שנורה למוות על ידי שני שוטרי מג"ב במזרח ירושלים), וכשכל החברים שלי עסוקים בעניינים חברתיים בוערים כל כך, ראש הממשלה יושב ומחפש מי הוא יכול לספר שמנסח לרצוח אותו. אני הבהרתי את עמדתי על הפוסט הזה, כל מי שקורא שתי שורות שלי יודע שאני הכי רחוקה מהמקום הזה של ביטוי אלימות והוא בכל זאת מעלה את זה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
רה"מ נתניהו. "זה נורא מפחיד"
"אני פונה לאחראים על העמוד שלו, אני לא רואה את זה עד שבת בבוקר ואנשים פונים אליי ואומרים לי 'מה קרה לך' ומקבלת תגובות מפחידות שאני מעודדת רצח של ראש הממשלה. הוא סימן לי מטרה על הגב. אני חושבת שיש כאן טרור פוליטי במובן הזה שבכוונה עוצרים/מאיימים/מלחיצים לא את הדמויות המרכזיות.
"אני לא מרכזית בכלל במאבק בבלפור, לצערי אולי. אני מגיעה לשם מדי פעם, אבל התחושה הזאת שכל אחת מאיתנו יכולה להיות מטרה, שיכולים לדפוק שוטרים בבית שלי ולקחת אותי לחקירה על זה שאני מאיימת על חייו של ראש הממשלה, זה נורא מפחיד".

"זה חלום בלהות"

פרופ' וייס אמרה עוד: "בירושלים מסתובבים עכשיו בריונים. אתמול רציתי ללכת להפגנה וחברה לא נתנה לי. היא אמרה לי 'הפרצוף שלך הופץ באלפים רבים של מדיות ואופנים כמי שמאיימת לרצוח את ראש הממשלה'. פייסבוק לא הסירו את זה, ואני עדיין מסומנת על ידי ביבי כמי שרוצה לרצוח אותו. אין לי מושג אפילו איך זה קרה, זה חלום בלהות".
בליכוד סירבו להגיב לדברים, ובמשטרה ציינו כי פרטי הדברים בבדיקה.