פועל בניין תועד היום (שלישי) צועד על קורה דקה בגובה של 50 מטרים באתר בנייה בירושלים - ללא הגנה או אבטחה. הוא פוטר והעבודה באתר הופסקה ליום אחד.
הדיווח והתיעוד של המקרה הגיעו למוקד "קו החיים" של המוסד לבטיחות באמצעות עוברי אורח שצפו בתקרית. עם קבלת החומרים, מדריך בטיחות של המוסד, שגם ביצע הדרכת בטיחות באתר זה, הגיע אל המקום.
בשיתוף עם מינהל הבטיחות, העבודה באתר הופסקה עד לתיקון הליקויים. הפועלים עברו יום רענון בנושאי בטיחות ועבודה בגובה, ושבו לעבודתם.
1 צפייה בגלריה
פועל בניין תועד כשהוא צועד על קורה בגובה
פועל בניין תועד כשהוא צועד על קורה בגובה
תיעוד המקרה באתר הבנייה בירושלים. הפועל פוטר
(צילום: שי נחום)
מנהל העבודה באתר, אריה עזרא לוי, הגיב לדברים: "בטיחות אצלי היא מעל הכול, אני בעצמי מדריך עבודה בגובה. מדובר בכשל נקודתי של אדם אחד. הפועלים קיבלו הדרכות עבודה מתאימות. הפועל ניסה לקצר הליכים והתרשל בתפקידו, הוא לא עשה את כל מה שהוא יכול כדי לאבטח את עצמו. הפועל פוטר, בעל הבית שלו קיבל נזיפה חמורה, והעבודה באתר הופסקה ליום אחד".
לוי הוסיף כי ממונה הבטיחות באתר ערך סקירה ובדיקות, וכי נציגים מהמוסד לבטיחות וגיהות וממשרד העבודה ביצעו גם כן בדיקות והאתר נמצא תקין. "לאחר יום הרענון וההדרכה, האתר חזר לפעילות", הוא אמר.
אלון פל, המנכ"ל בפועל של המוסד לבטיחות ולגיהות, ציין: "הדיווח שהגיע אלינו מהאזרח בשטח הוא אחד מאלפי דיווחים שכבר התקבלו במוקד, והצילו חיים של עובדים באתרי בנייה וכן של עוברי אורח במרחבים הציבוריים סביב אתרי הבנייה בארץ. כולנו תקווה כי הפעילות שלנו בשטח, בשיתוף עם הציבור הרחב שנרתם למאבק ומדווח למוקד, יצמצמו את תופעת תאונות העבודה בבנייה ויפחיתו משמעותית את מספר הנפגעים".
פל ביקש לציין כי במידה שנתקלתם בליקוי בטיחותי באתר בנייה, תוכלו לסייע ולדווח על כך במוקד "קו החיים" בטלפון 9214*.