לראשונה מאז רצח יצחק רבין, לא תתקיים השנה אזכרה ממלכתית ליד קברו בחלקת גדולי האומה בהר הרצל שבירושלים. זאת, בשל מגבלות הקורונה ובשל העובדה שחלקת גדולי האומה נמצאת בעיצומו של שיפוץ נרחב שהחל כבר לפני שבעה חודשים.
1 צפייה בגלריה
שיר לשלום. יצחק רבין בליל הרצח בכיכר בתל אביב
שיר לשלום. יצחק רבין בליל הרצח בכיכר בתל אביב
שיר לשלום. יצחק רבין בליל הרצח בכיכר בתל אביב
(צילום: מיכאל קרמר)
מרכז ההסברה הציע למשפחה לקיים טקס ממלכתי ליד רחבת הר הרצל אך המשפחה בחרה לקיים טקס משפחתי מצומצם ליד חלקת הקבר. בטקס המשפחתי לא ישתתפו אח"מים וגם לא יתקיים שידור ישיר. בכנסת תתקיים ישיבת מליאה מיוחדת.
ממרכז רבין נמסר: "לאחר בחינת הצעות לטקסים באתרים חלופיים, החליטה משפחת רבין לקיים אזכרה מצומצמת בנוכחות בני המשפחה בלבד ליד חלקת הקבר. המשפחה תגיד קדיש ותפילת אל מלא רחמים ולאחר מכן תמשיך לציון יום השנה בכנסת ישראל. מרכז רבין מזמין את עם ישראל להשתתף בשלל אירועים ופרויקטים מקוונים וכך להתייחד עם זכרו של יצחק רבין".
ממרכז ההסברה והמטה לטקסים ולאירועים ממלכתיים נמסר: "לאור מגבלות הקורונה והשיפוצים המתקיימים בחלקת גדולי האומה, הוחלט כי האזכרה במלאת 25 שנה להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין תתקיים במעמד המשפחה בלבד. ההחלטה התקבלה בשיתוף משפחת רבין. לא תתאפשר כניסת הציבור לחלקת גדולי האומה".
עצרת זיכרון צפויה להיערך ב-4 בנובמבר בכיכר רבין בתל אביב. בדף הפייסבוק שנפתח לקראת העצרת נכתב: "בדיוק 25 שנה אחרי אותו יום ארור, אנחנו חוזרים לכיכר. בעיצומם של ימים נוראים, בתוך חוסר ודאות כלכלי וחברתי, כשהדמוקרטיה שלנו בתוך מאבק שמאיים להידרדר למלחמת אחים, אסור לנו לשכוח את היום האפל ביותר בתולדות מדינת ישראל, כשבן עוולה מתועב רצח את ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין". המארגנים אמרו כי האירוע יתקיים בכפוף להנחיות משרד הבריאות ובתיאום עם המשטרה.