נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי לשעת הערב (ד') נאום במסגרת פסגת המנהיגים בעניין שימור המגוון הביולוגי - מניעת הכחדה של מינים וזנים של בעלי חיים. הפסגה מתקיימת במקביל לכינוס העצרת ה-75 של האו"ם, אחרי שישראל, יחד עם עוד כ-80 מדינות, יצאו בקריאה לפעולה דחופה לשמירה על המגוון הביולוגי המהווה חלק מרכזי במשברים המשפיעים על כדור הארץ יחד עם משבר האקלים ומגפת הקורונה.

2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה ראובן ריבלין
נשיא המדינה ראובן ריבלין
נשיא המדינה, ראובן ריבלין
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
הנשיא ריבלין צפוי לומר בין היתר בנאומו: "פתרונות מבוססי טבע לאתגרים אזוריים יוצרים שותפויות חדשות בין ישראל לפלסטינים ובינינו לבין שכנינו הירדנים. הם יוצרים קשרים חדשים של אמון ושיתוף פעולה. בכוונתנו להתחיל פרויקטים דומים עם איחוד האמירויות, בחריין ומדינות נוספות במזרח התיכון. הגבולות אינם חלים על הטבע והסביבה, וכמו שעלינו לפעול יחד כדי להביס את נגיף הקורונה, עלינו לפעול יחד כדי להציל את הטבע. עלינו להתגבר על מחלוקות העבר, כדי שנוכל לבנות עתיד טוב יותר לאזורנו, עבור כדור הארץ כולו, ועבור ילדינו".
מפגש הפסגה של מנהיגי העולם המתקיים בימים אלה במסגרת העצרת הכללית של האו"ם הוא הראשון אי-פעם בנושא טבע ומגוון ביולוגי, ונשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין יישא דברים לצד ראשי מדינות מובילות כמו מלך ירדן, נשיאת הנציבות האירופית, נשיאי צרפת, אוסטריה, טורקיה ומנהיגים אחרים.
המפגש מתקיים בעיצומן של שלושה משברים גלובליים שהאנושות לא ידעה כמותם: המשבר האקולוגי, המוביל להכחדה של מיליוני בעלי חיים; מגפת הקורונה, המובילה להשלכות חברתיות וכלכליות משמעותיות; ומשבר האקלים, שמאיים על עתידה של האנושות על פני כדור הארץ. משברים אלו מחדדים את הקשר בין הרס הטבע ופוטנציאל הפגיעה בבני אדם וממחישים לנו עד כמה האנושות תלויה בסביבה הטבעית ועד כמה הבאנו את כדור הארץ אל קצה גבול היכולת.

2 צפייה בגלריה
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, התייחסה לוועידה: "כשרה להגנת הסביבה אני אמונה על השמירה על טבע בישראל אך מודאגת, כמו שאר מנהיגי מדינות העולם, מהמצב שאליו מתקדמת האנושות. ברור לכל, כי במאמצים שכל מדינה עושה בנפרד אין די, ויש צורך בהצבת יעדים גלובליים שאפתנים לשמירה על המגוון הביולוגי ועל שרותיו החיוניים לאדם. משכך, פעלתי כדי שישראל תצטרף להצהרת המנהיגים. במפגש הפסגה וידאתי שמדינת ישראל תתחייב באופן ברור גם בזירה הבין-לאומית לקפיצת מדרגה בפעילותה לשמירה על המגוון הביולוגי. אני רואה בנקודת הזמן ההיסטורית הזו, שבה אנחנו מתמודדים עם משבר הקורונה, חלון הזדמנויות קריטי שעלינו לנצל יחד עם שאר מדינות העולם כדי להתמודד בצורה חכמה עם האתגרים שבפתחנו. אנחנו צריכים לחשב מחדש את המסלול שאליו בחרה האנושות ללכת. הגיע הזמן להסתכל על הטבע כפי שהוא באמת - עורק הנשימה שלנו, הריאות והלב. ימי הקורונה מראים לנו כמה הטבע חשוב לבריאותנו וכמה האנושות מסוגלת לעשות שינויים התנהגותיים מרחיקי לכת בעלי השפעה מהירה לשיפור מצב הטבע וסביבה".
במקביל, משרד החוץ מוביל את השתתפות ישראל ופעילותה בשורה של אמנות ופורמים בין-לאומיים המתמודדים עם שלושת המשברים הפלנטריים לרבות משבר המגוון הביולוגי. ישראל בולטת בזירה הבין-לאומית בפיתוח טכנולוגיות להתמודדות עם ההתחממות הגלובלית והמדבור. כדי לממש את המחויבויות הבין-לאומיות, המשרד להגנת הסביבה פועל כדי לקדם החלטת ממשלה המאגדת את הפעולות הדחופות הדרושות לשמירה על המגוון הביולוגי בישראל. בהתאם למחויבותנו לאמנת המגוון הביולוגי, המשרד עובד על תכנית לאומית לשמירה על המגוון הביולוגי.