אם גם אתם סובלים מקושי במעקב אחרי שיחות במפגשים חברתיים ולעיתים תכופות מגבירים את עוצמת הטלויזיה או הנייד שלכם למקסימום, הכתבה הזו מיועדת עבורכם. יותר מ-850 אלף ישראלים, רובם בעשור השישי לחייהם, חווים ירידה בשמיעה, אך רבים מהם נוטים לדחות את שיקום השמיעה ואיכות חייהם נפגעת. זהו הזמן לאפיין ולהכיר את הגורמים לירידה בשמיעה ואת הטכנולוגיות הכי מתקדמות בתחום.

ירידה בשמיעה - אחת התופעות השכיחות ביותר בגילאי 50 ומעלה

לפני הכל, חשוב להבין שאתם לא לבד. ירידה כללית בתפקוד של החושים היא תופעה שכיחה החל מהעשור השישי לחיינו. אובדן שמיעה עם העלייה בגיל נקראית 'פרסביאקוזיס' והיא התופעה הכרונית השכיחה ביותר בגילאי העשור השישי ומעלה. עם זאת, מדובר בתופעה המתפתחת בהדרגה ולכן קשה לאבחנה ובמקרים רבים היא אינה מטופלת באופן הנדרש.

התמודדות יום-יומית - סיטואציות פשוטות הופכות למטלות שמיעה מאתגרות

ירידה בשמיעה אמנם לא מסכנת חיים, אך אין ספק שהיא פוגעת באיכות החיים ובתפקוד היום-יומי. קושי משמעותי בשמיעה עלול לגרום לחלקנו להמנע מהשתתפות באירועים חברתיים ומשפחתיים, לפספס מידע חשוב בפגישות עסקיות ולפגוע בקשר השוטף עם הקרובים לנו ביותר.
האם התבקשתם להחליש את הטלוויזיה? האם קשה לכם להבין כאשר מישהו מדבר בשקט? האם קשה לכם לשמוע שיחות טלפון? האם אתם מתקשים לזהות את הכיוון ממנו מגיע הקול ומתקשים להבין מישהו שמדבר אתכם מאחור או מהצד? האם אתם לא מצליחים לעקוב אחרי שיחה בסביבה רועשת כמו מסעדה? האם מעירים לכם שצריך לחזור על כל משפט פעמיים, כשמדברים אתכם?
3 צפייה בגלריה
(צילום: גבע טלמור )
אם עניתם בחיוב על חלק מהשאלות, אתם ככל הנראה חווים ירידה בשמיעה והגיע הזמן לאמץ את הפתרון המתקדם והאלגנטי ביותר עבורכם, על מנת לשמר ולהבטיח את איכות חייכם.

טכנולוגיות מתקדמות להתמודדות עם המצב - החל ממכשירים קטנטנים ועד לחיבור לסמארטפון

מכשירי השמיעה של ימינו מבוססים על טכנולוגיות מתקדמות, הם מעוצבים ואלגנטיים במיוחד, ומספקים שדרוג מהותי לחיי היום-יום של המשתמשים.
טכנולוגיות עיבוד הקול מאפשרות לסנן את רעשי הרקע, מפחיתות את המאמץ של פעולת השמיעה, ואפילו מאפשרות סנכרון עם מערכות שמע נוספות, כמו טלויזיה וסמארטפון.
מכשירי השמיעה התוך-אוזניים הם מכשירים קטנים המותאמים באופן אישי לתעלת השמע, נוחים לשימוש ואסתטיים במיוחד. במאה ה-21, כבר לא חייבים מכשירים גדולים המבליטים את העובדה שאתם חווים ירידה בשמיעה. מכשירי שמיעה תוך אוזניים מציעים איכות צליל גבוהה ונוחות מיטבית. הדגמים המתקדמים ביותר עושים שימוש באפליקציות ייעודיות ומאפשרים חיבור לסמארטפון ושליטה על ויסות עוצמה ובחירת תוכנית שמע רצוייה, באופן יעיל ודיסקרטי.
3 צפייה בגלריה
(צילום: מאגר תמונות SIGNIA )
מכשירי שמיעה מאחורי האוזן נותנים מענה למגוון ירידות בשמיעה: מירידה קלה ועד לירידה עמוקה מאוד בשמיעה. קיימים גם מכשירים קטנים מאוד מאחורי האוזן להם צינורית דקיקה המוחדרת לאוזן. תוכלו למצוא מכשירים מתקדמים הפועלים באמצעות סוללת ליתיום נטענת שלא מצריכים החלפת סוללה, כגון: מכשירי Styletto מבית SIGNIA. מכשירים אלו מצויידים במטען אלגנטי נייד היכול לשמש כבנק הטענה Power Bank ומאפשר גם ניקוי ואידוי אקטיבי של נוזלים ממכשיר השמיעה (בדגמים מתקדמים).
עוד חידוש המותאם לתקופה הדיגיטלית הוא קישוריות בלוטות' BT המאפשרת חיבור למערכות שמע כגון: סמארטפון, מחשב, טלוויזיה ועוד. השמע משודר ישירות למכשירי השמיעה, באופן איכותי וללא רעשי רקע.
על מנת שתוכלו לשמוע בחדות גם בסביבה מאתגרת, במכשירים המתקדמים של ימינו מותקנת מערכת מיקרופונים משוכללת, המנטרת את הכיוון ממנו מגיע הקול, כך שניתן להתמקד בדובר גם אם הוא לא נמצא ישירות מולנו. מערכת מיקרופונים חדשנית מספקת שמיעה חדה בסביבות רועשות, כמו שיחה רבת משתתפים, צפייה בהצגה או נהיגה ברכב. תכניות ייעודיות ומגוונת כמו האזנה למוזיקה חיה ותכנית לזמן נהיגה, מאפשרות לנהג לשמוע היטב את הנוסעים היושבים במושב האחורי, גם כאשר המנוע פועל.
3 צפייה בגלריה
(צילום: מאגר תמונות SIGNIA )
מנגנון עיבוד קול חדשני - אחד האתגרים בהתאמת מכשירי שמיעה נובע מהקושי של המשתמש להסתגל לשמיעת קולו שלו. מנגנון עיבוד קול חדשני OVP - Own Voice Processing המבוסס על טכנולוגיית HD ומיושם במכשירי SIGNIA, מנתח את אותות הקול העצמי ומבדל אותם משאר קולות הסביבה. המנגנון משפר באופן משמעותי את השמיעה העצמית ואת יכולת ההסתגלות למכשירי שמיעה.
תנו למומחים לשדרג לכם את איכות החיים - עם שירות בפריסה ארצית וסבסוד של כל קופות החולים
מדטכניקה אורתופון מקבוצת amplifon הבינלאומית היא החברה הגדולה והמובילה בישראל בתחום פתרונות שמיעה ושירותי שיקום שמיעה. החברה זכתה במכרזי כל קופות החולים, משרד הבריאות ומשרד הביטחון ומכשירי השמיעה המשווקים על ידה, נהנים מסבסוד מלא של סל הבריאות והביטוחים המשלימים.
קבוצת amplifon הבינלאומית נוסדה ב-1950 באיטליה והיא מהווה כיום את רשת מכוני השמיעה הגדולה בעולם הכוללת 11,450 מכוני שמיעה בפריסה בינלאומית. 17,500 עובדי החברה מספקים מענה לצרכים הייחודיים של כל מטופל, באמצעות המוצרים והשירותים החדשניים ביותר. הבשורה הטובה היא שמדובר במכשירי שמיעה מעוצבים, אלגנטים, נוחים וקלים לתפעול.
מכשירי השמיעה של מדטכניקה אורתופון משדרגים את איכות החיים ומסייעים בהבנת הסביבה ושיפור התקשורת עבור עשרות אלפי ישראלים בכל שנה. הצוות המקצועי הוותיק והמנוסה של החברה גאה לחבר את הישראלים לעולם של צלילים וקולות באמצעות ליווי אישי והתאמה מקצועית של מכשירי השמיעה לצרכי המשתמש.
מדטכניקה אורתופון היא החברה היחידה המהווה ספק מורשה של כל ארבע קופות החולים (כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית), משרד הבריאות ומשרד הביטחון, ולרשות מטופליה מעבדות שירות ומכוני שמיעה בפריסה הארצית.
הדרך שלכם לאיכות חיים משודרגת מתחילה בפגישת ייעוץ ללא תשלום עם קלינאי-תקשורת מוסמכים, אשר יסייעו לכם במציאת הפתרון המתאים במיוחד עבורכם.
רוצים לשמוע טוב, להרגיש טוב, לחיות חיים מלאים ולשמור על שיגרה מבורכת?