2 צפייה בגלריה
יאיר רביבו
יאיר רביבו
הפוסט שפרסם ראש העיר לוד, יאיר רביבו
לתקופה מסוימת בחודש שעבר העיר לוד הוגדרה "אדומה" כששיעור התחלואה בקורונה בה נסק. מאז, כך מתברר, מנסה ראש העיר יאיר רביבו לנקוט את כל האמצעים שעומדים לרשותו - כולל שיימינג ברשת לתושבים שמפרים הנחיות - במטרה להפחית את נתוני ההדבקה.

כך למשל, הבוקר (ו') פרסם רביבו פוסט בפייסבוק שאליו צורף צילום מסך שתיעד לכאורה התקהלות המונית מאמש ותקף את התושבים שהפרו לדבריו את ההנחיות. "יש אנשים בלוד שעושים הכול כדי שנהיה עיר 'אדומה' - ועוד מפרסמים על כך סטטוסים", כתב רביבו.
הוא הוסיף: "זו חוצפה שאין כדוגמתה. אני מצפה מהמשטרה לפעול בזמן אמת ולהטיל קנסות כבדים על האנשים הלא אחראים האלה".

2 צפייה בגלריה
יאיר רביבו
יאיר רביבו
יאיר רביבו
בהמשך הפוסט כתב רביבו: "אין לקיים אירועים בניגוד לכללים - הגורמים להדבקה המונית. אני מבקש מכל תושב אחראי לפנות אליי אישית ולדווח לי על הפרות כאלה בזמן אמת".
נזכיר, כי בחודש שעבר התבטא רביבו בחריפות נגד הממשלה כשסגר הוטל על חלק משכונות העיר. במסיבת עיתונאים שכינס הוא אמר, בין היתר: "הממשלה הזו מבולבלת; הממשלה הקודמת עבדה נכון. אני מצפה שגם יישובים 'חזקים' ייכנסו לסגר. ברעננה עומד שיעור התחלואה על 22 אחוזים, אנחנו על 15 אחוזים. למה שם לא נכנסים לסגר? אם הם לא ייכנסו ואנחנו כן - זו תהיה הפעם האחרונה שאשתף פעולה. לא מקובל עליי שהולכים נגד החלשים".

על-פי נתוני משרד הבריאות, נכון לאתמול אובחנו בלוד 206 חולי קורונה מאומתים; 74 מהם חלו בשבוע האחרון. מדובר בעלייה של 56 אחוזים מהשבוע שעבר, זאת לאחר שבעיר נערכו כ-15 אלף בדיקות. 6 אחוזים התקבלו כחיוביות.
בנוגע לשכונת גני יער בעיר, אמר ראש העיר בחודש שעבר כי "ב-1 ביולי היו בה שלושה חולים. היום - מעל 35. ההחלטה לגבי השכונה תיפול הלילה והסגר החלקי יחל מחר בבוקר".
רביבו הוסיף כי מערכת החינוך תושבת בשכונות שייכנסו לסגר. "חשבנו לסגור את המערכת בכל העיר לשבוע, אבל שמענו את התושבים והחלטנו בינתיים שלא", סיכם.