אחרי שבועות רצופים של מחאה נגד ראש הממשלה, הגיע זמנם של התומכים בו להביע את תחושותיהם מול מעונו ברחוב בלפור בירושלים: כמה שעות אחרי הפינוי הסוער של מאהל מחאת מתנגדי בנימין נתניהו, הגיעו הערב (יום ה') כ-300 בני אדם לרחוב בן מימון בבירה לצדד בעשייתו ובפועלו. במרחק של 100 מטרים משם עמדו מתנגדי נתניהו - וארבעה מהם נעצרו בעקבות הפרת הגבלות הרעש אחרי השעה 21:30.
הנוכחים בהפגנת התמיכה בנתניהו השתתפו בקריאת "שמע ישראל" ו"ברכת כהנים", ולאורך כל הפגנת התמיכה הוקרנו סרטונים של ראש הממשלה ותומכיו העיקריים בליכוד - השרים אמיר אוחנה ודודי אמסלם ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר.
5 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בנתניהו
הפגנת תמיכה בנתניהו
תומכי נתניהו בהפגנה מול מעונו
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
הפגנה של תומכיו של נתניהו בבלפור
הפגנה של תומכיו של נתניהו בבלפור
(צילום: רפי קוץ)
ח"כ מאי גולן, היחידה מבין חברי הכנסת של הליכוד שנכחה בהפגנת התמיכה, אמרה: "אני רוצה שתמחאו כפיים סוערות לעצמכם. כפיים. אני חברת הכנסת היחידה שהגיעה לכאן היום, אני גאה בזה. אנחנו בזמנים קשים, מנסים להוריד ראש ממשלה ואנחנו לא ניתן לזה לקרות.
"אני מחכה שארגוני זכויות הנשים יגנו את מה שעושים לאשת ראש הממשלה. יש אנשים שמפגינים בצד השני. הם לא מפגינים על מצוקה כלכלית או הקורונה, זה כדי להסית, לפלג ולהפיל את ראש הממשלה. אני מבטיחה שכל עוד אני חברת כנסת אנשיך לפעול שמיעוט דיקטטורי לא יתווה את הדרך. עם ישראל חי, לא יפילו ראש ממשלה. לא רוצים ללכת לבחירות אבל אם נצטרך, נלך וננצח".
בשעות הצהריים פרצו עימותים בין מפגינים מהמאהל ברחוב בלפור בירושלים לבין שוטרים - שהגיעו לפנות ציוד לטובת קיום המחאה הערב.
5 צפייה בגלריה
פינוי מאהל מחאה בבלפור
פינוי מאהל מחאה בבלפור
פינוי מאהל מחאה בבלפור
(צילום: עמית שאבי)
5 צפייה בגלריה
פינוי מאהל מחאה בבלפור
פינוי מאהל מחאה בבלפור
המפגינים אזקו עצמם
(צילום: עמית שאבי)
בין השאר, אזקו עצמם למחסומים מול מעון ראש הממשלה עשרות מפגינים נגד נתניהו, בהם גם הטייס וחוקר השואה, תת-אלוף (מיל') אמיר השכל, שהפך לסמל מאהל המחאה נגד ראש הממשלה.
בין המוחים גם ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, שהגיע למאהל ואמר כי הוא מוכן להיעצר. גילון נשרט במהלך הפינוי וטופל במקום. גם ח"כ משה (בוגי) יעלון הגיע - ואמר: "פינוי המחאה הוא פוליטי. יש כאן ריקבון ומהלך מכוון שגם המשטרה קשורה אליו".
מהמשטרה נמסר כי "לאחר ניסיונות ממושכים של הידברות עם המפגינים ולנוכח סירובם לעבור למתחם שהוקצה להם, החלו כוחות משטרת ישראל להעבירם למתחם". בעקבות פינוי מאהל המחאה, הועברו מתנגדי נתניהו לרחוב עזה.