כמה שנים את עורכת דין?
אני עורכת דין כבר 17 שנים בתחום דיני נזיקין, בעברי הייתי בצד השני של המתרס – ייצגתי את חברות הביטוח, היום אני בעיקר עובדת מולן. עשיתי את השינוי כי הבנתי שאני מעדיפה לייצג תובע מאשר להגן על מוסד. אני אוהבת את הקשר האישי עם הלקוח, מאחורי כל תביעה יש אדם שהוא עולם ומלואו, אני רואה זכות לשמש לו יד ארוכה, במטרה לעזור לו לקבל את מה שמגיע לו.
אז בתור מי שהחליפה צד, מה דעתך על חברות הביטוח?
יכול להיות שאני יוצאת דופן אבל אני לא רואה את המוסדות כגופים מפלצתיים שמטרתם להתיש את הלקוח, אלה אנשים שעושים את עבודתם. מה גם שאם חברות הביטוח ישלמו לכל אדם שתובע אותם זה יפגע בכולנו כי התשלום שאנחנו משלמים עבור פוליסות הביטוח שלנו יעלה.
אם אדם מרגיש כי לא קיבל תגמול הולם מחברת הביטוח, יש לו את האופציה לנסות ולשנות את התמונה. בסופו של יום אני מאמינה במערכת, אם יודעים איך להתנהל מולה לרוב הפיצוי יהיה מותאם והוגן.
1 צפייה בגלריה
שירה פינקלשטיין
שירה פינקלשטיין
שירה פינקלשטיין
(צילום: גל דור)

מה המסלול שעברת עד שפתחת משרד עצמאי?
לאחר שסיימתי שירות לאומי, התחלתי את התואר הראשון, ולאחר מכן עשיתי סטאז' בדיני משפחה. מאוד לא אהבתי את האמוציות הקשות, עבורי זה היה תחום רע ועצוב, ידעתי שזה לא בשבילי.
כשסיימתי את מבחני הלשכה התחלתי לעבוד כשכירה במשרדים לדיני נזיקין כשהמרכזי מבניהם הוא "וייסגלס אלמגור" – משרד שמייצג את המדינה בתיקים של רשלנות רפואית, משרד החינוך ועוד. לפני שמונה שנים יצאתי לעצמאות כשאני אמא לארבעה וחצי ילדים קטנים, היום כבר יש לי חמישה.
איך את מצליחה לשלב הכל?
עם הרבה רוגע והבנה שיש דברים שצריך לשחרר. מעולם לא הרגשתי אמא לא טובה, אני לא נותנת לנקיפות המצפון להשתלט. אני עושה את המיטב שאני יכולה גם בבית וגם במשרד.
איך את צולחת את תקופת הקורונה?
זה לא פשוט לשלב עבודה עם חמישה ילדים בבית, אבל בסגר הנוכחי אני יותר רגועה, מה שהשתנה זאת הגישה שלי, החלטתי שזה המצב ואיתו אני צריכה להתמודד.
לקורונה מבחנתי יש גם קונוטציות חיוביות, בעקבות הסגר, ניהלתי דיון דרך הזום מבלי להגיע לבית המשפט. זאת הייתה חוויה מאוד מוצלחת, יעילות היא ערך חשוב עבורי. ברגע שהדיון נעשה בזום, זמן יקר של נסיעה לבית המשפט, מציאת חניה וחזרה הביתה נחסך. אני מאמינה שבעתיד יתקיימו יותר ויותר דיונים מרחוק, והקורונה תגרום לכל המערכת להיות יעילה יותר.
מהי הייחודיות של המשרד שלך?
המשרד הוא רק שלי. כל לקוח, לא משנה אם קטן או גדול, נפגש באופן אישי איתי. לכל הלקוחות יש את הטלפון שלי. כל מסמך רפואי, כל פקס וכל מייל עוברים דרכי. אני מכירה את כל התיקים מהבסיס שלהם ומלווה את הלקוח עד קבלת הפיצוי.
יתרון נוסף הוא שהייתי בצד השני ולכן אני "מכירה את האויב", אני יודעת לצפות מה חברות הביטוח ירצו לבדוק, מתי הן ישלחו חוקרים, מתי אפשר לדחוף עוד קצת עבור הלקוח ומתי להרפות.
יש לך המלצה עבור אדם שמתכנן לתבוע תביעת נזיקין?
מי שנפגע ורוצה לתבוע צריך לקחת בחשבון שהוא יוצא לריצה למרחקים ארוכים ולכן חשוב להצטייד בהרבה סבלנות. התהליכים אצלנו יכולים לקחת שנים, עכשיו סיימתי תביעת רשלנות רפואית של ילדה שאיבדה ראייה בעינה בעקבות ניתוח פזילה, המשפחה קיבלה תגמול יפה, אבל זה תיק שאני מטפלת בו כבר שש שנים. לפעמים הלקוח מאבד את הסבלנות ומתעייף, התפקיד שלי הוא להושיט לו יד ולהראות לו את האופק שבסופו ניצחון.
*עו"ד שירה פינקלשטיין עוסקת בדיני נזיקין
**המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים