בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה היום (שלישי) את בקשת הפרקליטות לדחות בשלושה שבועות את הגשת הסיכומים בתביעה של עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, שירה רבן, נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.
רבן טענה בתביעתה כי נתניהו התעמרה בה בזמן שעבדה במעון. במסגרת התביעה העידו שתי עובדות נוספות במעון - ליאורה בביאן ונילי קדוש - לטובת שרה נתניהו. המשטרה חוקרת את החשד שהשתיים הגישו תצהיר שקר לטובת אשת ראש הממשלה ובשל כך עוכבו ההליכים בתיק למשך חודש.
הפרקליטות טענה בבקשתה שהחקירה בעניין העדויות עדיין נמשכת וממצאיה עשויים להשפיע על התיק: "לחקירת המשטרה עלולה להיות השלכה ישירה על טענות מבקשת 3 (פרקליטות המדינה, י.פ) ומי מהצדדים להליך זה".
3 צפייה בגלריה
שירה רבן בדיון בתביעה נגד שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים
שירה רבן בדיון בתביעה נגד שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים
שירה רבן
(צילום: אוהד צויגנברג)
3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
שרה נתניהו
(צילום: EPA)
נשיא בית הדין, אייל אברהמי, דחה את הבקשה לארכה נוספת בהגשת הסיכומים: "לאחר עיון בדבר, ומתוך היכרות עם הליכי החקירה, שלעיתים דורשים זמן רב, נראה לי כי מדובר בדחייה שתוביל לבקשה נוספת וחוזר חלילה, למשך פרק זמן ארוך".
אברהמי התייחס לחקירתן של העובדות הנוספות ואמר כי "יש לזכור שככל שתתקבל החלטה להגיש כתב אישום, עשויים הליכי הגשתו, ההליך הפלילי בערכאה הדיונית ובערכאת הערעור לארוך זמן רב".
נראה כי הנשיא אברהמי לא רואה בעדויות המדוברות משקל רב בהכרעה בתיק. "העדויות שעליהן מדובר בתיק זה, הן עדויות צדדיות בהליך. ככל שאני מבין, מדובר בעדות שמתייחסת לתקופה שאינה מדוברת בתיק".
3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו בכניסה לדיון
שרה נתניהו בכניסה לדיון
שרה נתניהו ועו"ד יוסי כהן
(צילום: EPA)
בתוך כך, שרה נתניהו הגישה את הסיכומים שלה בתביעה. לטענת עו"ד יוסי כהן, שמייצג את אשת ראש הממשלה, כעת נפתחה חקירה נגד שירה רבן ועובד נוסף מחברת האחזקה "מוריה" – שעד תחילת החודש הייתה חברת הקבלן שהעסיקה את העובדים במשרד ראש הממשלה.
בסיכומים הכחישה נתניהו את טענותיה של רבן וטוענת כי היא שיקרה בעדותה בנוגע להיקף שעות עבודתה. כמו כן טענה נתניהו כי בכל הפעמים שהיא נפגשה עם רבן הדבר היה בנוכחות עובדים נוספים ועל כן היא לא התעמרה בה.
עוד מאשימה נתניהו כי רבן לא שילמה לעורכת הדין נעמי לנדאו וליחצ"נים שליוו את התיק, וכי היא מנועה להרחיב על "עבירות שבוצעו על ידי רבן ושלוחיה" בשל חקירת המשטרה בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש מהלכי משפט, הדחת עד ועוד.