נפתח עם החלל. בזמן שכולנו מחכים לאסטרונאוט ישראלי שני שיעשה היסטוריה, שימו לב לאורח הבלתי צפוי שהסתנן לטיסת החלל של SpaceX, כן. זה לא אחר מאשר בייבי יודה, דמות בדיונית מסדרת מלחמת הכוכבים.
בזמן שארבעת האסטרונאוטים של סוכנות החלל האמריקנית היו בדרכם לתחנת החלל הבינלאומית, למשימה בת כחמישה חודשים, הם תיעדו את את המסע וחשפו בפני הצופים את החללית דרגון וכמובן לא שכחו גם את האורח המרחף שלהם. מגניב, מעניין איזה בובה איתן סטיבה ייקח איתו לחלל? מוזמנים לשלוח לנו הצעות.
3 צפייה בגלריה
בייבי יודה בצד הימני של התמונה
בייבי יודה בצד הימני של התמונה
בייבי יודה בצד הימני של התמונה
(צילום: נאס"א)
ועכשיו לאחת השאלות שמעסיקה כבר שנים חוקרים ברחבי העולם - מה עושה אותנו מאושרים? המחקר הבא צפוי להפתיע אתכם. באוניברסיטת אוקספורד ניתחו את ההשפעות של משחקי וידאו על אנשים וגילו: הם יכולים לשפר את הבריאות הנפשית שלכם ולהפוך אתכם למאושרים יותר.
3 צפייה בגלריה
המשחק פורטנייט על קונסולת סוויץ'
המשחק פורטנייט על קונסולת סוויץ'
(צילום: יח"צ נינטנדו)
שני המשחקים שהיו בסיס למחקר הם "Animal Crossing" של נינטנדו ו-"Plants vs Zombies" של חברת EA, והם נוסו על יותר מ-3,000 נסיינים. באוקספורד טוענים שהנבדקים ששיחקו מספר שעות ביום הרגישו יותר מאושרים משמעותית מכאלה שלא שיחקו כלל, או שיחקו פחות. המחקר מפתיע, כי מחקרים קודמים טענו שככל שהשחקנים שיחקו יותר זמן, הם דווקא הרגישו אומללים יותר. אז רגע לפני שאתם צורחים על הילד לעזוב את הפלייסטיישן, אולי תנסו פשוט להצטרף אליו. זה אוקספורד אומרים, לא אנחנו.
ולסיום, את שחקני הכדורגל הבאים אתם בטח לא מכירים, אבל לפי הביצועים, לא היינו פוסלים אותם מהר כל כך, בייחוד כשמדובר בזריזות רגליים שכזאת. כלב תחש והצב, ככל הנראה המהיר בעולם?, משחקים כדורגל בגינה של רודי יאנסנס, שהוא בעצמו שחקן עבר בלגי.
3 צפייה בגלריה
הכלב והצב משחקים בכדור
הכלב והצב משחקים בכדור
הכלב והצב משחקים בכדור
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של רודי יאנסנס)


רודי מצא את הצב לפני 30 שנה, כשהופתע מהמהירות שלו ביער והוא החליט לקרוא לו יגואר, עד כאן סיפור מספיק הזוי. אבל נספר לכם שיגואר הצב חלק לאורך השנים את החצר עם חיות מחמד משפחתיות רבות, ביניהן גם הכלב – מרסל – ששימו לב נותן לו פייט לא רע בכלל. ללא ספק בליגת העל שלנו לשניהם יש מקום.
מבזק החדשות הטובות בנושאי סביבה, מדע ובעלי חיים מתפרסם בימי ראשון, שלישי וחמישי