2 צפייה בגלריה
עימותים בין מפגינים לשוטרים בכיכר פריז בירושלים
עימותים בין מפגינים לשוטרים בכיכר פריז בירושלים
העימותים בהפגנה אמש נגד נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)
בפוסט שפורסם אתמול (ו') והפך ויראלי כתב ניר אדן, מאבטחו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששירת ביחידה לאבטחת אישים בשב"כ, ביקורת חריפה כלפי רה"מ. קישור לפוסט המלא
"אני מאלו שאתה ועוד רבים קראו להם 'מלח הארץ'. נו, מאלו שעשו צבא, מאלו שקברו חברים, מאלו שהלכו אחריך 'על עיוור'", הוא כתב. "אני זה שפעם נטרל בתוקפנות אדם שביקש להביע מחאה בכנס ליכוד, אני זה שעמד אין ספור שעות מחוץ לביתך, בחורף, בקיץ, בשבתות וחגים".
2 צפייה בגלריה
מפגינים התומכים בנתניהו בהפגנה בירושלים
מפגינים התומכים בנתניהו בהפגנה בירושלים
"העם משוסע ואתה מנותק". מפגינים בעד נתניהו ונגדו בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ)
"אני זה שמכיר את השטיקים שאתה עושה", הוסיף אדן, "אני זה ששמע אתמול את קולות הייאוש של העם שלנו גם בהפגנת השמאל וגם בהפגנת הימין מעברו השני של הרחוב. אני זה שחטף אתמול מכות משוטרים רק משום שבאתי לממש את זכות היסוד הדמוקרטית שלי בירושלים. אני זה שחטף זרם מים בעוצמה בלתי סבירה מאמצעי קיצוני לפיזור הפגנות פשוט כי אין למשטרה, המזמן פוליטית שלנו, יכולת הכלה".
אדן הוסיף: "העם משוסע ביבי. ואתה מנותק, כמו הממשלה העסקנית שהרכבת עם בובת המחמד שלך. תשמע את מה שאני אומר לך. הרגשתי את זה אתמול כשבאתי לבקר אותך בבית שלך בבלפור. אני חושב שהגיע הזמן ללכת הביתה, לתת לנו לבנות מחדש את הארץ השבורה שלנו, לפנות את מקומך למנהיגים אמיתיים. נקיים, ערכיים.
"מנהיגים כמו אלו שחתומים על אותה מגילת העצמאות, אלו שדיממו לטובת הדמוקרטיה. אלו שטובת הכלל קודמת לטובתם האישית. אלו שלא משקרים שלא גונבים שלא עושים 'קומבינות' ושלא באו לכאן בשביל ה'כ.כ.כ' (כוח, כסף וכבוד).
"אני מכיר אותך ביבי, מכיר אותך טוב, ובדיוק בגלל זה ברור לי שלא תקום ותלך, אבל היה חשוב לי למסור לך ד"ש, להגיד לך שאתמול באתי לבקר ולספר לך שאני וכל מעגליי החברתיים מאסנו, אנחנו כאן להילחם על הארץ שלנו, אנחנו כאן לסובב את האנייה של כולנו לכיוון החזון המקורי שלה".
אדן ספג תגובות רבות מחבריו ליחידה ומאנשים נוספים, בין המגיבים הביקורתיים היה אורן מרום גם הוא בוגר יחידת 730. "עדיין מנסה לעכל את המילים, את החוצפה את אובדן הערכים והבושה", כתב מרום בקבוצה של היחידה בפייסבוק. "מחאה נגד פוליטיקאים לגיטימית לחלוטין", כתב מרום. "אבל לנופף בציניות בשירות ביחידה כפלטפורמת יח"צ. היחידה והסדירים יכנסו לקרב בלימה בעולם תקשורתי מול פוליטיקאים שחרדים לפרטיותם", התריע.
דרור איתן, בוגר נוסף של היחידה הגיב גם הוא: "הייתי מאבטח של ביבי כשהיה ראש האופוזיציה בתקופה האפלה של ההפגנות ורצח רבין. לא עניין אותי אף פעם האדם. אבל מהסתכלות על האדם כראש ממשלה, גם אני כל שבוע בבלפור, כל שבוע בגשרים".
שלמה הר נוי, מפקד היחידה משנת 1979 עד שנת 1994, תקף: "ניר אדן פגע בקוד האתי ובאחד הערכים הכי בולטים ביחידה לאבטחת אישים וזה ערך הממלכתיות". הוא הוסיף: "מותר לו להביע את עמדתו הפוליטית אבל הוא לא יכול להשתמש ברקע המקצועי ובהיסטוריה המקצועית שלו או בעובדה שהיה פעם מאבטח של מר נתניהו – מאחר שבזה הוא עובר בזה על הערך המרכזי באבטחת אישים שזה ערך הממלכתיות וערך שמירת הסוד או דיסקרטיות ועל ידי כך הוא פוגע מאוד מאוד באמינות של היחידה לאבטחת אישים הנוכחית. נכון שהוא מאבטח לשעבר אבל זה לא פוטר אותו מלשמור על הערך הזה גם היום. הוא מחוייב על פי הערכים וגם על פי חוק השב"כ. אני לא רוצה להיכנס להיבט החוקי אבל בהיבט המוסרי והערכי יש פה בעיה קשה", אמר הר נוי.
"הקוד הזה הוא קוד אבסולוטי. לא משנה מה אתה רואה, מה אתה שומע או חווה – אתה לא מספר לאף אחד. באבטחת אישים זה משהו מוחלט – עבירה על זה גרועה מאוד. בזמנו כשכתבנו את הקוד קבענו עם יועצים משפטיים שרק אם אתה רואה או שומע שהאישיות ביצעה פשע חמור כהגדרתו בחוק – שזה אונס, שוד מזויין או רצח – אז אתה חייב לדבר כמו כל אזרח. אבל דברים אחרים שעניינים קלון, עבירה או חשד לעבירה אתה אמור לשמור אצלך. אתה מדווח לממונים עליך אבל זה נשאר שמה".
פורסם לראשונה: 22:57, 24.07.20