ביום שאחרי שיא הנדבקים היומי, נשבר היום (ו') גם שיא במספר חולי הקורונה הפעילים: לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו היום אחר הצהריים, מספר החולים הפעילים (כלל הנדבקים פחות אלו שהחלימו ואלו שנפטרו) הגיע ל-10,060. השיא הקודם נרשם ב-15 באפריל, אז נמנו 9,808 חולים פעילים.
על פי הנתונים, מספר מאובחנים מחצות הוא 566. מדובר בנתון גבוה, על אף שנתוני שישי ושבת לרוב נמוכים יותר. אתמול אובחנו 1,130 איש כחיוביים לקורונה - הפעם הראשונה שמספר המאובחנים היומי היה גבוה מאלף. גם במספר בדיקות הקורונה נרשם אתמול שיא - 24,732 בדיקות.

1 צפייה בגלריה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
שיעור החיוביים לקורונה נותר גבוה
(צילום: AFP)



גם היום וגם אתמול שיעור החיוביים לקורונה גבוה - 4.6%. מהבוקר חלה עלייה גם במספר חולי הקורונה שמצבם קשה, ובמספר המאושפזים. כעת בבתי החולים מאושפזים 279 חולי קורונה, בהם 77 שמצבם קשה ו-69 שמצבם בינוני (עלייה של שמונה מהבוקר). מפרוץ המגפה נפטרו מסיבוכי הנגיף 326 חולים.
מהבוקר נמנו 65 מאובחנים חדשים בירושלים, 42 בבני ברק, 32 באשדוד, 31 בתל אביב, 16 בבת ים, 15 בביתר עילית, 11 בחולון, 8 במודיעין עילית, 8 באלעד, 6 בפתח תקווה, 6 בטבריה, 5 בנתניה, 5 באשקלון, 4 בדימונה ושניים בלוד ונהריה.


אמש הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו את המגבלות החדשות שצפויות לעלות לאישור ועדת הקורונה בכנסת. השרים הצביעו בעד צמצום המשתתפים בהתקהלויות במקומות סגורים ל-20 בני אדם, ול-50 בני אדם באולמות אירועים, בתי כנסת, ברים ומועדונים.
החלטת הממשלה לגבי אולמות, ברים, מועדונים ובתי תפילה תיכנס לתוקף בשבוע הבא בכפוף לאישור ועדת הקורונה, וההחלטה להגבלת התקהלויות במקומות נכנסה לתוקף הבוקר לאחר חתימתו של מנכ"ל משרד הבריאות. ההחלטה על ההגבלות במסעדות נדחתה לשבוע הבא.
היום, לפני כניסת השבת, אמר נתניהו: "אנחנו מתמודדים כעת עם התפרצות קשה של הקורונה בישראל. בתחילת השבוע היינו עם נתון של 450 נדבקים, והיום אנחנו עומדים על כמעט 1,000 נדבקים ביום. מספר החולים הקשים עלה ב-50%. מספר החולים הכללי עלה ב-100%. אנחנו חייבים לעצור את ההתפרצות ולכן קיבלנו החלטות על מגבלות מצומצמות כדי לעצור את הקורונה".
"אני יודע שהגעגוע מפריע - אבל אי אפשר עכשיו להתחבק עם סבא וסבתא, וכולנו חייבים לשמור על ההורים ועל כל מי שנמצא בקבוצות סיכון", הוסיף נתניהו. "אפשר להתקשר בטלפון, בווידאו, בוואטסאפ, בזום. לא להתחבק. לצערי חלק מאזרחי ישראל מזלזלים בהנחיות שלנו. אל תקשיבו להם. זה לא מצחיק ולא מתאים. נכון להיום לקורונה אין חיסון. אין תרופה. הפתרון היחיד הוא שאנחנו נתגייס - כולנו".