מספרם הרשמי של הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי העולם הגיע ביממה האחרונה ליותר מ-10 מיליון בני אדם. מספר המתים מהנגיף עומד על יותר מחצי מיליון. ציון הדרך הזה בא בשעה שמדינות רבות בעולם מדווחות על גל שני, המאלץ אותן להחזיר חלק מההגבלות שהטילו על תושביהן קודם לכן השנה.

3 צפייה בגלריה
נגיף קורונה ארה"ב טקסס התפרצות מחודשת סגירת ברים
נגיף קורונה ארה"ב טקסס התפרצות מחודשת סגירת ברים
מוזגת בטקסס. הברים נסגרים
(צילום: AP)
מכונים שונים מספקים מספָּרים שונים על נתוני הנדבקים בנגיף והמתים ממנו, אבל היום (א') בצהריים כל מוסרי הדיווחים העיקריים כבר הסכימו כי רף 10 מיליון הנדבקים נחצה. ארה"ב היא עדיין המדינה שבה מספר הנדבקים (יותר מ-2.5 מיליון) והמתים (כ-128 אלף) הוא הגבוה ביותר בעולם. אחריה ברשימת המדינות בעלות מספר הנדבקים הגבוה ביותר, לפי הסדר: ברזיל, רוסיה, הודו, בריטניה, ספרד, פרו, צ'ילה, איטליה ואיראן.
בארה"ב, נזכיר, מדווחים בימים האחרונים על התפרצויות משמעותיות בכמה מדינות, וביום שבת נרשם שיא במספר הנדבקים החדשים בחמש מדינות שונות. התפשטות מוגברת של הנגיף נרשמת כעת בדרום ארה"ב ובמערבה, ובסוף השבוע נאלץ סגן הנשיא מייק פנס לבטל אירועים שתוכננו לו במסגרת קמפיין הבחירות. פנס היה אמור להגיע בשבוע הקרוב לפלורידה ולאריזונה, אבל שתיהן חוות כעת התפרצויות גדולות של הנגיף. התפשטות מוגברת נרשמת גם בנבאדה, דרום קרוליינה וג'ורג'יה.
3 צפייה בגלריה
נגיף קורונה ארה"ב פלורידה תור ל בדיקות
נגיף קורונה ארה"ב פלורידה תור ל בדיקות
בתור לבדיקת קורונה בפלורידה
(צילום: AP)
בניו יורק ובמדינות הסמוכות לה בצפון-מזרח ארה"ב ממשיכים במגמה של הסרת ההגבלות, משום שמספר הנדבקים החדשים ממשיך לרדת. אבל במדינות אחרות, המצב הפוך לחלוטין. במדינת וושינגטון הודיע המושל ג'יי אינסלי כי הוא משהה את הסרת ההגבלות, וכי מדינתו לא תעבור לעת עתה לשלב הבא של ההסרה, משום שיש גידול במספר הנדבקים החדשים. בטקסס, שהייתה מהחלוצות שאפשרו לתושביהן לשוב לעבודה, הורה בסוף השבוע המושל גרג אבוט לסגור את הברים ברחבי המדינה. מסעדות בטקסס נדרשות כעת להגביל את כמות הסועדים בתוכן.
איראן, מוקד ההתפרצות החמור ביותר במזרח התיכון, מדווחת על גל שני של ממש. הבוקר הודה הנשיא חסן רוחאני כי הרפובליקה האיסלאמית מתמודדת עם השנה הקשה בתולדותיה, כעת כשהיא מוצאת את עצמה הן תחת הסנקציות האמריקניות והן מול נגיף הקורונה. ביממה האחרונה התגלו 2,489 נדבקים חדשים באיראן, ובכך הגיע מספר הנדבקים הכללי שם ל-222,669. עוד 144 בני אדם מתו ביממה החולפת, ובכך הגיע המספר הכללי ל-10,508.
3 צפייה בגלריה
יפן מסכה טוקיו נגיף קורונה
יפן מסכה טוקיו נגיף קורונה
ברכבת בטוקיו. מספר הנדבקים הגבוה מאז תחילת מאי
(צילום: AFP)
גם אירופה מקבלת תזכורת לצרת הגל השני. צ'כיה דיווחה היום על 260 נדבקים חדשים – המספר הגבוה ביותר מאז 8 באפריל. מדובר בשיעור נדבקים גבוה כמעט פי שלושה מביום חמישי. בצ'כיה חיים כ-10.7 מיליון תושבים, ועד כה היא דיווחה על 11,298 נדבקים ו-347 מתים. כמעט מחצית מהנדבקים החדשים היום הם תושבי אזור קרבינה שבמזרח המדינה, שם התגלתה התפרצות של הנגיף בקרב כורים.
במזרח הרחוק דיווחה היום טוקיו, בירת יפן, על 60 נדבקים חדשים. עבור טוקיו זהו המספר היומי הגדול ביותר של נשאים חדשים מאז 4 במאי.