2 צפייה בגלריה
קו 4 חברת דן בתל אביב
קו 4 חברת דן בתל אביב
ארכיון
(צילום: מוטי קמחי )
שרת התחבורה מירי רגב הנחתה היום (ראשון) להרחיב את שעות הפעילות של התחבורה הציבורית אחרי השעה 22:00. השינוי בלוחות הזמנים ייכנס לתוקף כבר מחר. גם קווי הלילה יתחדשו, על אף שבתחילה נמסר אחרת.
רק ביום חמישי האחרון נכנסו לתוקפן ההגבלות החדשות על התחבורה הציבורית בעקבות העלייה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה. במסגרת ההנחיות נקבע כי התחבורה הציבורית תיפסק בשעה 22:00 וזאת כדי לחסוך במשאבים (המדינה מסבסדת את חברות התחבורה הציבורית בין היתר על פי קילומטרים בנסיעה) ולהפנות אותם לתגבור בקווי ובשעות העומס.
אך עתה, משהושג תקציב נוסף להפעלת התחבורה הציבורית, ניתן יהיה להפעילה גם אחרי השעה 22:00.
2 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
מירי רגב
(צילום: עמית שאבי)
מלשכתה של רגב נמסר כי "מדובר בבשורה חשובה לנהגים ולנוסעים כאחד. לאחר ישיבת הממשלה סיירה השרה רגב בקווי אוטובוסים במרכז הארץ כדי לוודא הפעלת המערך באופן סדיר לרווחת הציבור. השרה התרשמה מפעילות המערך באופן תקין תחת המגבלות וביקשה להודות למפעילים, לנהגים ולציבור הנוסעים שמגלים הבנה וסובלנות למצב".
במסגרת ההגבלות גם נקבע כי מספר הנוסעים למעשה נחתך במחצית מזה שבשגרה והוא תלוי בגודל האוטובוס. באוטובוס עירוני - 32 נוסעים, באוטובוס בינעירוני - 30 נוסעים, באוטובוס מפרקי - 50 נוסעים. לאחר ביקורת ציבורית רבה הוחלט שמזגן יפעל בתחבורה הציבורית ובמקביל ייפתחו כל חלונות האוטובוס.