2 צפייה בגלריה
הודעה על בידוד
הודעה על בידוד
דרישת בידוד מאזרח. "הכול נדפק"
מתוך עשרות אלפי הישראלים שקיבלו בימים האחרונים הודעה ממשרד הבריאות לפיה עליהם להיכנס לבידוד, נמנים גם כאלו שטוענים שבשעות הנקובות בהודעה שקיבלו שהו לבד, או לא בקרבת חולים מאומתים. בין אותם אזרחים יש גם כאלה שצפויים לשלם על עוד לילה בצימר או לפספס יום עבודה, כי משרד הבריאות עדיין לא מסר להם תשובה בנוגע לערעור על הבידוד.
אחד מהם הוא אלכס ירון בן ה-50, שקיבל אמש (שבת) הודעה ממשרד הבריאות. ירון, שהתבקש להיכנס מיד לבידוד, טוען שכלל לא נכח לצד חולה, וציין כי בידיו תיעוד ממצלמות אבטחה שבו נראה כי הוא שהה במשרדו לבד. מועקה נוספת שמתווספת לבידוד של ירון היא העובדה שבסוף השבוע נולד נכדו הראשון, ואם לא תבוטל דרישת הבידוד – הוא יפספס את ברית המילה שלו, שאמורה להתקיים ביום ראשון הבא.
"חיכיתי לנכד הזה שנים. וכסב, אני יודע שבעתיד, בבר המצווה שלו או בחתונה שלו, ארצה לומר לו שהייתי בברית המילה שלו. ואת זה, לא אוכל לומר לו", אמר. "עד עכשיו לא ענו לי במשרד הבריאות. הייתי במשרד, ואפשר לקחת את הסרט מהשעה שבה אמרו שהייתי ליד חולה ולראות שלא הייתי עם אף אחד. אנשים אחרים שהיו בחדרים אחרים במשרד לא קיבלו הודעה".
חלק מהאזרחים שפנו למשרד הבריאות המתינו שעות על הקו, ואחרים שכבר נענו, לא זכו לסיוע ממשי מנציגי המוקד. נ', תושב הדרום שעובד כדוור, סיפר בשיחה עם ynet כי שהה ליד אמו בשעה שבה נטען כי שהה ליד חולה קורונה. "למרבה הפלא, היא בכלל לא קיבלה הודעה", אמר. "חיכיתי הרבה זמן על הקו ואמרו לי שהם בטוחים שהייתי ליד חולה. הסבירו לי שייתכן שהוא רק חלף לידי. ערערתי, ובינתיים אני בבידוד עד שיחזרו אליי".
2 צפייה בגלריה
מסרונים
מסרונים
"קיבלתי הודעה, אבל הייתי בכלל בבית". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
נ' ציין כי מדובר בעיניו במצב מתסכל מאוד. "הכול נדפק. אתה לא יכול לעבוד בלו"ז הקבוע. זה מתסכל לדעת שהכול בסדר ואתה עדיין חייב להיות בבידוד".
אינה ברדישבסקי מאשדוד קיבלה את ההודעה שבה נדרשה להיכנס לבידוד ביום שישי האחרון, באמצע חופשה משפחתית בצימר בדרום הארץ. כעת, לדבריה, היא תקועה בצימר, וייתכן שתיאלץ לשלם על עוד לילה, מאחר שמשרד הבריאות עדיין לא מסר תגובה לערעור שהגישה.
"קיבלתי הודעה שהייתי קרובה לחולה קורונה, למרות שבכלל הייתי בבית בשעה המדוברת", סיפרה. "אחרי הרבה זמן השגתי אותם בטלפון והעבירו אותי למוקד ערעורים, אבל השיחה נותקה. אנחנו בצימר ואני לא יודעת מה לעשות. לא התכוונתי להוציא עוד כסף ולא הייתי בשום מקום. אני לא חושבת שאני מסכנת מישהו, ואם הייתי חושבת כך – הייתי נשארת".

"יש גל שני והולכים בשלוש?"

עובד בן ה-30 מירושלים, שהה היום בבידוד ביתי בגלל הודעה דומה, וסיפר כי המתין על הקו במוקד של משרד הבריאות כשעה וחצי. לדבריו, הוא ניסה להבהיר לנציגה ששהה בביתו ולא עם אף אחד אחר, אך התעצבן מאוד.
"היא אמרה שהיא מעבירה את הפרטים שלי ליחידה המטפלת, אבל ציינה שהם הפסיקו לעבוד היום בשלוש ויחזרו אליי מחר. אחר כך היא אמרה לי שעד שלא חוזרים אליי, אני חייב בבידוד. מה זה, רפובליקת בננות?", תהה עובד. "שייקחו את היחידות למשרד הביטחון. אם יש גל שני הולכים הביתה בשעה שלוש? מישהו צריך לטפל בזה. מאז מרץ עברו כמה חודשים. מישהו היה צריך לדעת מה עושים".
אפרת בר סיני בת ה-28 מתל אביב נאלצה להיכנס לבידוד של יומיים, אחרי שקיבלה הודעה על מגע עם חולה מאומת לפני 12 יום. "קיבלתי את ההודעה ביום שישי האחרון בדרך לקידוש אצל ההורים של בעלי וחזרתי ישירות הביתה", שחזרה. "ביום שהם טענו שהייתי בחוץ הייתי בכלל ביום חופש ועשיתי ארגונים לחתונה. יש לי אפילו קבלה לעציצים שהזמנתי באינטרנט. האבסורד היותר גדול הוא שבעלי לא קיבל הודעה, למרות שהיה איתי בבית".
היא סיפרה גם על הניסיון להגיע לגורם במשרד הבריאות ולהעמיד אותם על הטעות. "אחרי שעה ו-45 דקות במוצאי שבת הגעתי לנציגה שפתחה לי ערעור, אבל לא קיבלתי שום אסמכתה לזה. היא ביקשה שאתקשר היום בין עשר לשלוש ויעבירו אותי למחלקת ערעורים. בכל פעם השיחה מתנתקת ואפילו לא מפנה להמתנה. זה קורה לפני שמגיעים למישהו וזה מתסכל כי אתה מאבד ימי עבודה וחבל לחתום ימי מחלה".
מוקדם יותר היום מסר משרד הבריאות בתגובה לטענות על התורים במוקד: "אנחנו מכירים את הבעיה ופועלים לפתור אותה. משרד הבריאות פועל לשיפור הזמינות ורמות השירות בהקדם, דבר שישתפר בימים הקרובים עם תוספת כוח אדם במוקד". במשרד הדגישו עוד: "קבלת מסרון מחייבת כניסה לבידוד מיד ויש לנהוג בהתאם למסרון עד קבלת אישור רשמי אחר".