בת 14 מנוף הגליל הותקפה מינית על ידי עבריין בן 29 מהכפר עילוט הסמוך לאחר שסירבה להצעתו לצאת עמו. כך עולה מכתב אישום שהוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת. בראש הכתבה: תיעוד מהדיווח של האם למשטרה.
לפי חקירת המשטרה, הצעיר אף ניסה להכניס את הנערה לרכבו בכוח - ובעל פיצוציה שהנערה נמלטה אליה הצליח להבריח אותו וקיבל על כך תעודת הוקרה מהמשטרה.
הפרשה החלה ב-29 ביולי, אז פגשה הנערה את הנאשם, אסיר לשעבר בשם אחמד עומר אבו תנהא, כשחלף עם רכבו סמוך לביתה. אבו תנהא הבחין בה והסתובב עם רכבו סביב ביתה, עד שבשלב מסוים פנה אליה, החמיא לה על יופיה וביקש ממנה את מספר הטלפון שלה למטרת היכרות. הנערה שאלה לגילו, וכשהשיב לה שהוא בן 20 - אמרה כי הוא מבוגר מדי בשבילה.
1 צפייה בגלריה
מחסום משטרתי בערערה
מחסום משטרתי בערערה
ארכיון
(צילום: בראל אפרים )
למרות תשובתה השלילית, המשיך אבו תנהא ללחוץ עליה להביא לו את מספר הטלפון שלה. מאוחר יותר באותו היום, ארב לנערה מחוץ לביתה וביצע בה מעשים מגונים כשירדה לסדר דבר מה. היא דפקה על דלתו של השכן, הנאשם ברח מהמקום - אולם חזר בהמשך וביצע בה שוב את המעשים.
כשבוע וחצי לאחר מכן, יצאה הנערה מביתה מבלי לראות שהנאשם עוקב אחריה. כשהבחינה באבו תנהא התעלמה ממנו, אך הוא החליט לחסום את דרכה עם רכבו, ודרש ממנה להיכנס למכונית תוך איומים שאם לא תעשה כן - ירביץ לה. הנערה סירבה וניסתה להמשיך בדרכה, אז הוא יצא ואחז בחוזקה בידה השמאלית, עיקם אותה ומשך אותו בכוח לכיוון הרכב כדי לבצע בה עבירות מין.
לפי כתב האישום, הנערה הצליחה להשתחרר מאחיזתו של הנאשם, נמלטה ממנו ונכנסה אל פיצוציה ברחוב תוך כדי שביקשה מבעל המקום לסייע לה. הנאשם נכנס לפיצוציה, הביט בנערה במבט מאיים ושאל: "ממה את מפחדת?". בעל המקום הציע לנערה להזמין משטרה, ואבו תנהא איים על השניים ואמר: "אם היא תזמין משטרה יהיה פה בלגן בעסק". מיד לאחר מכן רצה הנערה לביתה והזמינה עם אמה את המשטרה.
למרות התקרית בפיצוציה, אבו תנהא לא היסס לחזור למחרת למקום כדי להפציר בבעלים שלא יעיד נגדו. עם פתיחת החקירה במשטרה, אבו תנהא זוהה ונעצר כעבור שלושה ימים בדירת מסתור של חברתו בנצרת. אחד השוטרים נכנס לבית דרך החלון ועצר אותו בעודו מתחבא מאחורי דלת חדר השינה.
בפרקליטות מייחסים לאבו תנהא מעשה מגונה בנסיבות מחמירות, הטרדה מינית, ניסיון חטיפת קטין לשם ביצוע עבירת מין, איומים וכן הדחה בחקירה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. בתביעה ביקשו להאריך את מעצרו עד תום ההליכים תוך כדי שהודגש כי שהמעשים בוצעו בעודו ממתין לגזר דין בתיק אחר, שבו הודה והורשע בעבירות אלימות חמורות ובאיומים.