הרחובות בברצלונה היו אתמול (שבת) שוממים למדי, אחרי שבעיר ביקשו מהתושבים להישאר בבית והטילו שורת הגבלות - בעקבות זינוק במספר חולי הקורונה באזור.
מספר הנדבקים החדשים בעיר השנייה בגודלה בספרד גדל פי 3 והגיע ל-800 בשבוע. בהודעת ממשלת קטלוניה התבקשו ביום שישי התושבים במטרופולין של ברצלונה, 4 מיליון איש בסך הכול, לצאת מהבתים רק במקרים הכרחיים.
4 צפייה בגלריה
ספרד ברצלונה הגבלות נגיף קורונה
ספרד ברצלונה הגבלות נגיף קורונה
ברצלונה בסוף השבוע
(צילום: gettyImages)
הסגר אמנם וולנטרי, אך מדובר בצעד הקשה ביותר בספרד מאז תום מצב החירום הלאומי. בנוסף הוטלו הגבלות על תושבי ברצלונה: הממשלה האזורית אסרה על התקהלויות של יותר מ-10 אנשים וסגרה את בתי הקולנוע, התיאטראות ומועדוני הלילה.
"אנחנו ממליצים לאנשים לא להסתובב בחוץ אם זה לא הכרחי", אמרה אלבה ורגס, שרת הבריאות של קטלוניה. "מאוד חשוב לכבד את הצעדים עכשיו, זו הדרך הטובה ביותר להימנע מסגר".


4 צפייה בגלריה
ספרד ברצלונה הגבלות נגיף קורונה
ספרד ברצלונה הגבלות נגיף קורונה
(צילום: gettyImages)
"זה אסון", אומרת מריה קינטנה בת ה-35, כשהיא מסתכלת על הבר השומם שלה באזור סגרדה פמיליה. "רק התחלנו לראות את הדברים חוזרים למסלולם ואת התיירים הזרים מגיעים. זה צעד אחורה".
ההגבלות החדשות בברצלונה מגיעות בקושי ארבעה שבועות אחרי שספרד סיימה את מצב החירום, שבו הוטל סגר חמור על 47 מיליון תושבים. עד כה מתו מנגיף הקורונה יותר מ-28,400 אזרחים בספרד. הסגר הלאומי, שבו נסגרו גבולות המדינה, גרם לנזק כלכלי אדיר, במיוחד לענף התיירות שכעת מקווה להשתקם במידה מסוימת בחודשי הקיץ.
4 צפייה בגלריה
ספרד ברצלונה הגבלות נגיף קורונה
ספרד ברצלונה הגבלות נגיף קורונה
(צילום: gettyImages)
אתמול בבוקר היו תיירים בודדים מחוץ לסגרדה פמיליה בברצלונה, מאתרי התיירות הפופולריים בספרד. מי שכן הגיעו לא שמעו על ההגבלות החדשות. "אמנם אין הרבה אנשים ברחוב, אבל לא ידענו", אומרת קרולינה, תיירת בת 23 מצ'כיה. היא הייתה עם מסכה (רוב האזורים בספרד מחייבים לעטות מסכה בציבור). "אני לא חושבת שזה ישנה את הלו"ז שלנו, אבל כשהפה מכוסה כל הזמן וחם, זה קצת מציק", הוסיפה.
"אתה רואה תיירים, אבל קצת. ואז הם מגיעים לראות את הסגרדה פמיליה ורואים שהיא סגורה ושהאוטובוס לא עובד", אומר חואן לופס, בן 39, בעלים של קיוסק ליד הכנסייה. למרות שהעיר "זקוקה לתיירות כמו אוויר לנשימה" חואן חש הקלה כשהוא רואה את הצעדים לצמצום התפשטות הנגיף. "אנשים לא מקשיבים להמלצות. היום העיר נראית ריקה אבל זה מכיוון שכולם יצאו בסוף השבוע, לפני שסוגרים אותנו בפנים".
הממשלה האזורית ביקשה מהאזרחים לא לעזוב לבתי הקיץ בפרברים, אך רבים לא נענו. אגף התנועה דיווח ש-350,000 כלי רכב יצאו מהאזור לרצועות החוף. "זו טעות", מזהיר ד"ר חקובו מנדיורוס, ראש מערך הקורונה באזור. "הצעד הבא יהיה חובת בידוד בבית".
אולגה טורס בת ה-55, שישבה לשתות עם חברה בפאב, מקווה שסגר הוא לא השלב הבא. "זה לא מצחיק, המחשבה שהם עלולים 'לכלוא' אותנו שוב, אבל אני חושבת שהם שוקלים את זה בזהירות רבה מכיוון שזו תהיה קטסטרופה כלכלית".
העלייה במספר הנדבקים בקטלוניה הובילה לביקורת קשה על הממשלה האזורית, שתומכת בהיפרדות מספרד. התושבים כעסו על כך שקטלוניה לא הייתה ערוכה לזינוק בתחלואה. במהלך הסגר ההנהגה בקטלוניה מתחה ביקורת קשה על הממשלה במדריד והתעקשה שהמשבר היה מנוהל בצורה טובה בהרבה אם לקטלוניה הייתה עצמאות. "התנהלות גרועה הובילה אותנו לסגר חדש", נכתב במאמר המערכת של העיתון "ארה", שמזוהה עם התנועה הבדלנית.
פורסם לראשונה: 20:54, 18.07.20