ציפורה דוד, המטפלת שהורשעה בהתעללות בתינוק בנס ציונה נכנסה הבוקר (חמישי) לכלא נווה תרצה ברמלה לרצות את שנת המאסר שנגזרה עליה ביולי בבית משפט השלום ברחובות. השופטת אפרת פינק ציינה בעת מתן גזר הדין כי לקחה בחשבון את השיימינג שעברו דוד בת ה-66 ומשפחתה וגם את הבעת הצער שלה, אך קבעה כי "הנאשמת נהגה בתינוק באלימות".
יומה הראשון של דוד בכלא יכלול פגישה עם מנהל הכלא ומנהל האגף שבו תשהה. בנוסף תיבדק במרפאה ותעבור שיחה עם עובדת סוציאלית. במהלך היום תיבדק דוד לנגיף הקורונה ולאחר מכן תיכנס לבידוד רפואי של שבועיים ככל האסירים והאסירות שנכנסים לכלא בימים אלו.
לשערי הכלא הגיעה גם אמו של התינוק, בת-אל רוגוב, שאמרה כי "סוף סוף הפרשה הגיעה לסיומה. הבטחנו שנלווה אותה עד שתהיה מאחורי סורג ובריח, וראינו שהיא נכנסת לכלא. מה שקרה לבן שלנו טלטל לנו את העולם ואחר כך לעבור עוד שנה וארבעה חודשים של מסע משפטי ארוך ומתיש, האמנו כל הדרך, למרות שהיו אכזבות. זה תקדים שמטפלת נכנסת לשנה בכלא".
2 צפייה בגלריה
ציפורה דוד נכנסת לנווה תרצה
ציפורה דוד נכנסת לנווה תרצה
ציפורה דוד נכנסת לנווה תרצה
(צילום: יריב כץ)
"זה שהסיפור שלנו הסתיים לא אומר שהסתיים המאבק, עדיין יש התעללויות, כל יום יש התעללות חדשה. רק ביחד אנחנו יכולים לגרום לשינוי, תצעקו ותשמיעו את הקול שלכם", אמרה האם.
דוד הורשעה בחודש יולי השנה שסטרה לתינוק, הזיזה אותו ברגלה ואיימה עליו. בדיון על גזר הדין אמרה דוד: "אני מאוד מתנצלת, אני מצטערת, זה היה יום מאוד גרוע בחיי. אני מתנצלת בפני המשפחה, אני לוקחת אחריות, אני מתנצלת בפני כל המעורבים בעניין". ההתעללות של דוד בתינוק, בנם של בני משפחת רוגוב, הייתה הראשונה מבין מספר מקרי אלימות שנחשפו בשנתיים האחרונות נגד תינוקות.
לפי כתב האישום המקורי שהוגש נגד דוד ב-2019, עבדה דוד כמטפלת בתינוק בבית הוריו וסבתו. היא הואשמה שפגעה בתינוק בדרכים שונות. בין היתר, סטרה לו, צעקה לעברו שוב ושוב, הטיחה אותו על הספה ועל השטיח, הצמידה מגבת לפניו של התינוק תוך שהיא חונקת אותו, הזיזה את התינוק עם רגלה, יצאה לעשן והותירה את התינוק לבדו בבית ואמרה לו שתהרוג אותו. ההתעללות תועדה במצלמות האבטחה, וההורים שהתקינו את המצלמות התעמתו עם המטפלת.
2 צפייה בגלריה
בת אל רוגוב
בת אל רוגוב
בת אל רוגוב, אם התינוק
(צילום: רועי רובינשטיין )
בהכרעת הדין ציינה השופטת פינק כי "הנאשמת נהגה באכזריות תוך הטלת אימה משמעותית, ביזוי והשפלה כלפי התינוק. לא ניתן להפריז בתיאור חוסר הישע של התינוק. הוא אינו מסוגל להתנגד למעשיה ולעזוב את המקום או להתלונן להוריו". הצדדים הגיעו להסדר דיוני, דוד הודתה במעשים, והשופטת אימצה את עמדת הפרקליטות שיש להרשיעה בהתעללות ולא בתקיפה.