התבטאות חריגה מאוד הגיעה היום (ה') מצדו של דוד ביטון, שהיה עד לא מזמן מהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו ושימש יו"ר הקואליציה. זאת על רקע המאבקים בתוך הליכוד בקרב על יו"ר הליכוד העולמי, תפקיד בו מכהן כיום יעקב חגואל.
2 צפייה בגלריה
דוד ביטן
דוד ביטן
מערכת יחסים עכורה עם נתניהו. ביטן
(צילום: אבי מועלם)
"לצערי הרב הליכוד הגיע לשפל חדש", צייץ ביטן בטוויטר. בהמשך נימק: "נתניהו ומיקי זוהר לוחצים על יעקב חגואל לבגוד בחבריו בליכוד העולמי ובסוכנות וזאת תוך כדי התניית מינויו של דני דנון לכהונה נוספת של שגריר אלא אם יפעל על פי דרישתם".
בשבוע שעבר התקיימו הבחירות לתפקיד המרכז לא מעט תקציבים וכוח. על התפקיד התמודדו שני מועמדים מרכזיים, חגואל המשמש יו"ר כיום מול יו"ר הקואליציה הנוכחי מיקי זוהר שזכה לתמיכת נתניהו בהתמודדות.
בבחירות המורכבות משני סיבובי הצבעה, בסניף המקומי ובסניפי הליכוד בחו"ל, זכה זוהר בהצבעות בישראל אולם 60% מהקולות הנוגעים לסניפי העולם טרם נספרו וייתכן שלחגואל יש יתרון שם. זוהר הגיב לביטן בהומור בטוויטר: "זה נגמר. אני אדיח אותך מראשות הוועדה".
אלא שבין הסיבובים, וכך משתמע מהציוץ של ביטן, זוהר ונתניהו מנסים להפעיל לחץ על חגואל לפרוש מהמרוץ ולוותר על תפקיד יו"ר הליכוד העולמי, על מנת שהשגריר באו"ם דני דנון יקבל מינוי בקרוב לתפקיד ייצוגי נוסף. כשגריר אחת האפשרויות היא באוסטרליה.
מעבר לטענה על לחץ והתערבות, הציוץ של ביטן מחדד את מערכת היחסים העכורה עם נתניהו שנחשבה בעבר לאחת הקרובות במערכת הפוליטית. ביטן היה לאחד מנאמניו הגדולים של נתניהו, אלא שמאז שהחל הליך פלילי נגד ביטן, יש ריחוק וגם ההבטחה שניתנה לביטן להיות שר, לא קוימה על ידי נתניהו.