פרמדיקים בארה"ב קבעו את מותה של צעירה בת 20 שלקתה בהתקף לב, אך כשעה וחצי לאחר מכן, כשכבר הייתה בתוך שק גופות בחדר לוויות במישיגן – עובדי המקום נדהמו לגלות שהיא חיה ונושמת.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
2 צפייה בגלריה
טמישה בואוצ'מפ הוכרזה כמתה והתגלתה בחיים ב שק ב ב ית לוויות ב מישיגן ארה"ב
טמישה בואוצ'מפ הוכרזה כמתה והתגלתה בחיים ב שק ב ב ית לוויות ב מישיגן ארה"ב
טימשה בואוצ'מפ. מצאו אותה עם עיניים פקוחות בתוך שק הגופות
(באדיבות המשפחה )
המקרה, שזוכה לסיקור נרחב בארה"ב, עורר זעם רב. "הם עמדו לחנוט אותה, וזה מפחיד מאוד לחשוב מה היה קורא אילו לא הייתה פוקחת את עיניה - הם היו מנקזים את דמה", אמר עורך הדין ששכרה משפחתה של טימשה בואוצ'מפ, לערוץ הטלוויזיה המקומי WXYZ.
האירוע התרחש ביום ראשון בבוקר, כאשר פרמדיקים הוזעקו לביתה של בואוצ'מפ בעיר סאת'רפילד, פרבר של דטרויט, על מנת לטפל בצעירה שלא הגיבה. הם ביצעו בה פעולות החייאה במשך 30 דקות, ובסיומן החליטו לקבוע את מותה.
במחלקת כיבוי האש של סאת'רפילד, שאליו משתייך אותו צוות פרמדיקים שטיפל בצעירה, אמרו כי הצוות הרפואי התקשר לרופא חדר חירום על מנת לאשש את הקביעה שהיא אינה בין החיים, והוא עשה זאת על בסיס המידע הרפואי שהם דיווחו לו.
לאחר מכן שוחררה "הגופה" למשפחתה של הצעירה, והיא הועברה לבית הלוויות ג'יימס קול בדטרויט. אחרי כשעה וחצי מרגע ההכרזה עליה כמתה, נדהמו עובדי בית הלוויות לגלות שהיא למעשה חיה. לדברי עורך הדין של המשפחה ג'פרי פיגר, העובדים פתחו את שק הגופות וגילו שעיניה פקוחות.
2 צפייה בגלריה
גופה שק ב חדר מתים ב אריזונה ארה"ב
גופה שק ב חדר מתים ב אריזונה ארה"ב
גופה בחדר מתים בארה"ב. "אחד הסיוטים הכי נוראים"
(צילום: AP)
בואוצ'מפ הובהלה בעקבות זאת לבית חולים בדטרויט, שם היא מאושפזת במצב קריטי ומחוברת למכונת הנשמה. עורך הדין טען כי העיכוב הממושך בטיפול בה עלול היה להשפיע על מצבה הבריאותי ויכולתה להשתקם. "מה העיכוב הזה עולל לבריאותה של טימשה לכל חייה?", הוא תהה.
אימה של טימשה, אריקה לטימור, סיפרה לתקשורת המקומית על הבשורה המרה שקיבלה בשיחת טלפון לאחר קביעת המוות – ועל התדהמה שלה כשהרשויות התקשרו אליה פעם נוספת כדי להודיע לה שבתה עדיין בחיים. בשיחה הראשונה, היא סיפרה, "הם אמרו, 'גברת, היא מתה'. שאלתי אותם, 'אתם בטוחים לגמרי? 100% בטוחים שהיא מתה?'. הם אמרו, 'כן גברת, היא כבר לא איתנו'".
בהמשך, כשהתברר שבתה בחיים, סיפרה האם שהתקשרו אליה ואמרו לה: "גברת, הבת שלך בדרך לבית החולים. היא נושמת. היא בחיים". לדברי לטימור, "זה הרס אותי... אמרתי, 'למה אתם מתכוונים? מה זה אומר שהיא נושמת?'. היא אמרה 'גברת, היא בבית החולים'".
הרשויות בסאת'רלנד הודיעו כי פתחו בחקירה כדי לברר כיצד נקבע מותה השגוי של בואוצ'מפ. בהודעה שמסרו נטען כי הפרמדיקים ושאר המעורבים בתקרית פעלו לפי כל ההנחיות עבור מקרים שכאלו.
עורך הדין פיגר רמז בדבריו למחדל, וטען כי סבתה של בואוצ'מפ נכחה בבית בעת שהפרמדיקים ביצעו בה החייאה. הוא טען שהסבתא, אחות מוסמכת, אמרה להם שהיא כן מזהה דופק. "זהו אחד הסיוטים הכי נוראים. לדמיין שאתה מזעיק אמבולנס ובמקום זאת לוקחים אותך לבית לוויות בשק גופות", אמר פיגר.