ביום שבו פרץ לחיינו הסכם הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות הודיע משרד המשפטים על הגשת כתב אישום חמור נגד חמישה שוטרים של מג"ב בגין סדרה של אירועים שהתרחשו לפני חודש בלבד, בעת שהכוח איבטח פרצה בגדר ההפרדה. לאורך השנים עולה החשש שהצמדת התואר "חמור" למילים "כתב אישום" איבדה מהערך שלה, ודאי כשזה נוגע לפלסטינים. אם כך, ייתכן שעדיף לאפשר לחלקים מעטים ממש מהמסמך - בשלמותו זהו טקסט מצמרר ומבחיל - לדבר בעד עצמם.
סעיף האישום הראשון מתאר מפגש לכאורה בין שלושה מהנאשמים עם שני פועלים פלסטינים שעברו דרך הפרצה. אחד מהם, מ"ע שמו, החל לברוח. בתגובה, לפי כתב האישום, "אחד הנאשמים רדף אחריו, בעודו אוחז אקדח בידו, תפס אותו מתיק הגב שנשא על גבו, אחז בו בחולצתו באזור החזה, סטר ללחיו הימנית ואמר לו 'אתה בורח יא בן זונה, אתה לא יודע שאנחנו מג'נונים'".
לאחר מכן, לפי החשד, הנאשם הורה למ"ע לרדת על הברכיים, פתח את התיק שלו ורוקן אותו על הרצפה. מ"ע העביר 2,600 שקל מהארנק לכיס מכנסיו. ואז, לפי כתב האישום, "הנאשם הורה למ"ע לרוקן את תכולת כיסיו ואמר לו שיפשיט אותו ממכנסיו אם יישאר בהם משהו. מ"ע הוציא מכיס מכנסיו את הכסף ואת הטלפון הנייד שלו והניחם בתוך כובע על הקרקע. בשלב זה ניגש אחד הנאשמים אל מ"ע, בעט בו בחזהו וסטר לו על פניו. לאחר האמור לעיל לקח אחד הנאשמים את מ"ע לצד, עמד בסמוך אליו ושוחח עימו, בעוד נאשם אחר עמד מאחורי גבו של מ"ע והתעסק בחפציו של מ"ע, באמתלה של בדיקה וחיפוש, וגנב 1,400 ש"ח מתוך הכסף".
1 צפייה בגלריה
שוטרי מג"ב מכים ודורכים על פניהם של פועלים פלסטינים
שוטרי מג"ב מכים ודורכים על פניהם של פועלים פלסטינים
הפועלים הפלסטינים קורבנות ההתעללות
אישום מספר ארבע מספר כיצד למחרת שוב עברו שני פלסטינים דרך הפרצה. בשלב כלשהו הורה להם אחד הנאשמים לשכב על הקרקע. "בעת שהמתלוננים היו שכובים על הקרקע", נכתב בכתב האישום, "בנוכחות נאשם 1 ששימש מפקד הצוות, דרך נאשם 2 על גבו של אחד המתלוננים, בעט במותנו, דרך על ראשו בסמוך לאוזנו והורה למתלוננים לשתוק. לאחר מכן ניגש נאשם 2 למתלונן השני, בעט קלות פעמיים בלחיו, דרך על עורפו, הצמיד ראשו לקרקע ובעט במותנו. נאשם 2 תיעד את האירוע בסרטון וידיאו באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו".
יתר 12 סעיפי האישום מונים עוד שורה של התעללויות לכאורה (אחד מהם כולל הכאה במקל תוך שירת "אן-דן-דינו").
ההקשר להסכם הנורמליזציה הוא החגיגות בקרב חוגי הימין וגם המרכז הרדיקלי, על "שבירת הפרדיגמה" בנוגע למורסת הכיבוש. הנה, תפיסת "הצונאמי המדיני" ו"הבידוד הבינלאומי" הופרכו. העיסוק התקשורתי הוא בהפרת הבטחת הסיפוח של ראש הממשלה, ופערי הגרסאות בנוגע לאשרור חזון שתי המדינות.
אכן, נעים וחשוב לשמוע שוב את המילה "שלום", גם אם מדובר בישות שמעולם לא היינו איתה במצב מלחמה. רק שבינתיים השליטה על עם אחר והיעדר גבולות קבע ממשיכים להוליד עיוותים וזוועות כגון הנ"ל. וגם אם הפעם המערכת תוכיח אשמה ואז תעניש ותוקיע, הם עתידים לחזור. אפילו ביזנס עם דובאי ונהירת תיירים לבורג' חליפה לא ישנו את זה.
  • עינב שיף הוא עיתונאי "ידיעות אחרונות"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com