פחות מ-48 שעות לאחר פרסום סרטון ההתעללות בכלב - כתב אישום נגד המתעלל: אלן מוריסון בן 35 מבת ים הואשם בצהריים (יום ה') בארבע עבירות איומים ושתי עבירות של התעללות בבעל חיים - לאחר שתועד כשהוא מתעלל באכזריות בכלב שלו בדירתו. בחקירתו הוא הודה במעשים המיוחסים לו ואמר: "זה היה בכוונה להכאיב רגשית לאקסית שלי". השופטת תרצה שחם-קינן האריכה את מעצרו של מוריסון עד להודעה חדשה והוא יישלח לבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי. הדיון הבא בעניינו יתקיים ביום רביעי בשבוע הבא.

מכתב האישום, שהוגש על ידי חטיבת התביעות במשטרה לבית המשפט השלום בתל אביב עולה, כי בשבת האחרונה שוחח מוריסון עם חברתו לשעבר וניסה לשכנע אותה לחזור אליו. היא לא הסכימה. בשל כך הוא איים "הכלב שלך זה כמו הילד שלך, בגלל שפגעת בי אני הולך ככה לפגוע בילד שלך".
לפי האישום השני, באותו יום ישב הכלב על כורסה אדומה. הנאשם אחז בפניו והצליף בו עם חפץ 13 פעם כשהכלב מייבב. בשלב זה הכלב ירד מהכורסה, אך מוריסון המשיך להצליף בו תשע פעמים נוספת. הוא תיעד את המעשים הקשים ושלח שני סרטונים לחברתו. בנוסף הוא כתב לה: "את חושבת שאת יכולה להתנהג ככה - גם אני יכול".
לפי אישום נוסף, בימים שני ושלישי השבוע קשר מוריסון את רגליו האחוריות של הכלב בחבל, כשפיו של הכלב חסום. אז משך את החבל וכך מנע מהכלב לזוז. כשהכלב היה מרותק לרצפה - הוא הצליף בו עוד 14 פעמים באמצעות ידו. גם את המעשה המזוויע הזה הוא תיעד. הנאשם כתב מטלפון נייד אחר, אחרי שחברתו לשעבר חסמה אותו: "את בחרת להיות אכזרית. היית יכולה להיות נחמדה. את עשית זאת".

ביום שלישי בערב פורסם סרטון ההתעללות ברשתות החברתיות. זמן קצר לאחר שהסרטון הופץ בפייסבוק, הגיעו למקום כוכבי הרשת מישל טרוני ודניס צ'רקוב שנכנסו לביתו של המתעלל, ודרשו ממנו את הכלב. הם התעמתו איתו בפתח הדירה וסירבו לשחררו, עד שכוחות המשטרה הגיעו למקום. הכלב הועבר למתקן מיוחד, שאליו מעוברים כלבים שבהם התעללו.

עורכת דינו של הנאשם, קרן בלס, אמרה כי "מרשי הגיע לארץ מתוך ציונות במטרה להתנדב בארץ ולהתנדב בקיבוץ. האירוע היה חד פעמי, איננו מקלים ראש באירוע, גם מוריסון בעצמו מכה על חטא על מה שקרה. יחד עם זאת מדובר באירוע שאינו מאפיין את אורחות חייו וזה אירוע חד פעמים". עורכת הדין אמרה שיש אינדיקציה לעבר פסיכיאטרי.
עו"ד עידן דביר, חבר הוועדה לזכויות בעלי חיים במחוז מרכז בלשכת עורכי הדין - שהגיש את התלונה נגד מוריסון, אמר כי "לשמחתנו עבדנו קשה מאוד לסייע לגורמי אכיפת החוק ואנו זוכים שמוגש היום כתב אישום חמור על עבירות של אלימות ואיומים. אנו מקווים שהנאשם ייעצר עד תום ההליכים מפני שהוא מסוכן"
ד"ר דגנית בן דב, הממונה על אכיפת חוק צער בעלי-חיים במשרד החקלאות, עדכנה בריאיון לאולפן ynet על מצבו של הכלב: "הכלב בסדר גמור באופן מפתיע. בהחלט מסתבר שלכלב הזה יש אופי מאוד חזק וטוב. הוא מכיר טובה ותודה". היא הוסיפה כי התקבלו מאות פניות לאמץ את הכלב.
אמש התייחס גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לסרטון המזעזע. בפוסט בפייסבוק כתב נתניהו: "יחד עם רבים מאזרחי ישראל, גם משפחתי ואני נחשפנו לסרטון ההתעללות בכלב בבת-ים. אי אפשר שלא להזדעזע. אני רואה בחומרה רבה התעללות בחסרי ישע - בני אדם ובעלי חיים כאחד. לכן יחד עם טל גלבוע, היועצת שלי לענייני זכויות בעלי חיים וחברת הכנסת קטי שטרית, פנינו ליו״ר הקואליציה מיקי זוהר כדי לקבוע רף סף ענישה מינימלי כדי למצות את הדין עם המתעללים".