עם שובו של טרור הבלונים בשבוע האחרון, הסטודנט ירון גלברד מקיבוץ בארי שלומד תקשורת חזותית בבית הספר לעיצוב שנקר, סיים מיזם ייחודי - מיצג הבלונים 'שדה נפץ אופטימי'. המיצג משתרע על 60 מטרים בשדה ליד קיבוץ בארי שבעוטף עזה. לאורכו 600 בלונים שמחוברים למקלות עץ.
3 צפייה בגלריה
המייצג
המייצג
מיצג הבלונים של ירון. "להחזיר את התקווה"
(צילום: הדר כהן והראל מדהלה)
גלברד אמר כי "כשרואים בלונים בשנים האחרונות במרחב הפתוח בדרום, זה ישר זורק אותנו למחשבות על נפץ, חרדה, לחץ ואימה. כאן בשדה הזה אני מחזיר אותם למשמעות השמחה שמביאה להתחלה חדשה. הצבעוניות של השדה מביאה איתה תקווה וזו המטרה".
הפרויקט נעשה כאמור במסגרת לימודיו של גלברד. "הבלונים מחוברים למקלות עץ שתקועים עמוק באדמה. הם מדמים שתילים שצומחים מתוכה", הסביר והוסיף כי מטרתו שאנשים יחשבו על "צמיחה" ו"לידה מחדש" בכל הקשור לבלונים בעוטף עזה.
3 צפייה בגלריה
המייצג
המייצג
"תושבי הדרום יראו את המיצג בצורה שונה"
(צילום: הדר כהן והראל מדהלה)
3 צפייה בגלריה
חשד לבלוני תבערה בניר עם
חשד לבלוני תבערה בניר עם
שריפה בניר עם
(צילום: רועי עידן)

לדבריו, "זה מאוד אינדיבידואלי לכל אחד. אין ספק שתושבי דרום הארץ יראו את הבלונים בצורה שונה לעומת תושבי שאר חלקי הארץ. חלק יראו את השדה וילחצו מהמפגש בין הבלונים לשטח, וחלק אחר יראו את שדה הבלונים כמו משהו מאוד אופטימי".
בימים האחרונים מספר בלוני תבערה שנשלחו מעזה גרמו לשריפות בעוטף, בסוף השבוע אותר צרור בלונים עם רימון יד מאולתר באזור קיבוץ ניר עוז שבחבל אשכול. לפי רשות הכיבוי, ביום חמישי, ולאחר כמעט חודשיים, פרצו לפחות שלוש שריפות באזור מועצת אשכול בשל בלוני תבערה. מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-300 דונמים עלו באש בשמורת בארי.
בעקבות בלוני התבערה והנפץ בחמישי, צה"ל תקף בלילה בין חמישי לשישי לפנות בוקר יעדים צבאיים של חמאס ברצועה. מדובר צה"ל נמסר כי מטוס קרב וכלי טיס תקפו תשתית תת-קרקעית של חמאס בצפון הרצועה.