אחרי הפרסום ב-ynet: שרת התחבורה מירי רגב הודעה הערב (א') כי הממשלה החליטה על תקצוב מידי של יותר משני מיליארד שקלים לביצוע מיזמי תחבורה שונים. בין המיזמים: חלק מ"הכבישים האדומים" שתיקונם לא בוצע בשל היעדר תקציב.

לפי הודעת השרה, חלק מהתקציב יופנה לשיפוץ כביש 264 בין צומת אשל הנשיא לבית קמה, כביש 85 בין צומת כרמיאל לצומת חנניה וכביש 71 בין צומת יששכר לצומת שאן. מדובר בשלושה מקטעים שמוגדרים "אדומים", מוכנים לקראת ביצוע עבודות לשיפור התשתיות, אך לא תוקצבו.
2 צפייה בגלריה
תאונה בכביש 85. העבודות לשיפוץ התשתיות תוקצבו
תאונה בכביש 85. העבודות לשיפוץ התשתיות תוקצבו
תאונה בכביש 85. העבודות לשיפוץ התשתיות תוקצבו
(צילום: אביהו שפירא)
גם לאחר שהממשלה אישרה את תקצוב העבודות לשיפור תשתיות הכבישים האדומים, הן צפויות להימשך מספר שנים.
עם זאת, כביש 65 בקטע שבין צומת גולני לדברת נותר מחוץ לרשימת הכבישים שיזכו לשיפור התשתיות. לצורך ביצוע העבודות במקטע זה יש צורך בכ-810 מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
תאונה בכביש 65. העבודות עדיין לא תוקצבו
תאונה בכביש 65. העבודות עדיין לא תוקצבו
תאונה בכביש 65. העבודות עדיין לא תוקצבו
(צילום: כבאות צפון)
התוכנית לכביש 65 כוללת הרחבה של הכביש והפרדה בין הנתיבים ועד כה הושקעו כבר יותר מ-200 מיליון שקלים בפינוי הקרקע. לפי הלמ"ס, בשנת 2019 התרחשו במקטע 35 תאונות דרכים, שבהן נהרג אדם אחד, שישה נפצעו באורח קשה ו-97 נוספים באורח קל.
לצד שיפור התשתיות בכבישים, התקציב שהממשלה אישרה יועבר גם למיזמי הרכבת הקלה בגוש דן, שסובלים מעיכוב ותפיחת תקציב של שנים, ועבור מקטע נוסף של מסילת הרכבת המזרחית בין צומת אל על ללוד.
מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה אמר בתגובה כי "הכבישים האדומים גובים את חייהם של עשרות ישראלים בכל שנה ולצערי ימשיכו לגבות את חייהם של עוד רבים עד שהמדינה לא תשקיע כסף לשיפור התשתית בהם. החלטת הממשלה להחזיר את הכסף לטובת חלק מהכבישים האדומים נכונה וטוב מאוחר מאשר לעולם. במקביל, לא ברור מדוע הקטע האדום בכביש 65 לא ישודרג וזאת למרות שכבר נעשתה בו עבודת הכנה מתקדמת לאורך השנים האחרונות. אסור שעבודה וכסף רב שהושקעו ירדו לטמיון. קל תמיד להאשים את הנהג אבל המדינה חייבת לקחת אחריות על הכביש ולהפוך אותו מכביש קטלני ומדמם לכביש בטוח וסלחני לטעות הגורם האנושי".