ערב של אלימות ברחבי הארץ: בבאר שבע נדקר למוות צעיר, בלוד גבר נפצע קשה מירי וברחוב בלפור בבת ים נפצעו שניים מיריות - בן 29 באורח קשה ובן 25 שמצבו מוגדר בינוני. כוחות משטרה הגיעו לזירות השונות, הנסיבות נבדקות.
חובשי רפואת חירום במד"א אשר גריידר וינקי רוזנפלד סיפרו על האירוע אמש (יום ג') בבת ים: "היינו עם אמבולנס ברחוב כשהמוקד דיווח לנו על שני הפצועים. אזרחים סימנו לנו לעצור וקראו לנו לסייע לפצוע כבן 29 ששכב על המדרכה כשהוא בהכרה וסובל מפציעות קשות בגופו. תוך כדי הטיפול הרפואי וההכנסה לאמבולנס הביאו אלינו פצוע נוסף, צעיר בן 25 בהכרה כשהוא מתהלך. תוך כדי הבדיקות הרפואיות הניידות לטיפול נמרץ של מד"א הגיעו לזירה והעברנו אליהן את הפצועים שפונו לבית החולים וולפסון כשמצבם יציב".
1 צפייה בגלריה
ירי בת ים פצוע קשה
ירי בת ים פצוע קשה
זירת הירי בבת ים
הדיווח על המקרה בבאר שבע התקבל אמש במוקד מד"א בשעה 19:25. שני הצעירים שנפצעו הובאו ברכב פרטי לחבירה עם צוות מד"א ברחוב חזני בבאר שבע, חובשים ופרמדיקים פינו אותם לבית החולים סורוקה בעיר כשמצבם קשה, ובבית החולים נקבע מותו של אחד מהם.
עם קבלת הדיווח במוקד 100 של המשטרה החלו השוטרים בסריקות. מספר חשודים במעורבות באירוע עוכבו לחקירה ולזירה הגיעו גם חוקרי מז"פ. בתם הערכת מצב שערך בזירת האירוע מפקד מרחב הנגב, תת ניצב יאיר חצרוני, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) נגב. צו איסור פרסום הוטל על המקרה.
חובש בכיר במד"א רונן גריזק סיפר: "הייתי בנסיעה באמבולנס בדרכי לחולה כשרכב שבא מולי צפצף, סימן לי עם האורות ועצר לידי. צעקו לי מתוך הרכב שיש שני פצועים שצריכים עזרה דחופה. דיווחתי מיד למוקד מד"א להזניק צוות נוסף לאירוע שהייתי בדרכי אליו והכנסתי את שני הפצועים לאמבולנס. ביצעתי בדיקות רפואיות מהירות על מנת להעריך את מצבם שהיה קשה. בסיוע אדם נוסף שהיה איתם ברכב עצרנו את הדימומים מסכני החיים ופיניתי אותם בדחיפות לבית החולים".
פורסם לראשונה: 19:45, 06.10.20