2 צפייה בגלריה
מחסומים וכוחות מג"ב בבני ברק
מחסומים וכוחות מג"ב בבני ברק
שוטר מג"ב בבני ברק. הסגר יוסר מעליה?
(צילום: מוטי קמחי)
בסביבתו של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו אישרו הבוקר (יום ג') כי נכון להיום, אין יותר ערים אדומות "בוהקות" בישראל, שמצב התחלואה בהן מחייב הטלת סגר מקומי.
בהערכת המצב שקיים הבוקר פרופ' גמזו נאמר כי בני ברק, שם העירייה טענה כי העיר "הפכה לכתום בוהק" וגם העיר אלעד, עדיין נחשבות אדומות לפי תוכנית הרמזור. עם זאת, כאמור, לפי פרופ' גמזו הן עומדות בקריטריונים של יציאה מסגר מקומי בנוסף למודיעין עילית, ביתר עילית ושכונת מטסדורף שבירושלים.
הערב צפוי קבינט הקורונה להתכנס כדי להכריע על המשך ההקלות וסדר ההקלות הבאות. במוקד הדיון: האם ייפתחו מרכזי המסחר קודם או בתי הספר או שהפתיחה תבוצע במקביל.
2 צפייה בגלריה
העיר אלעד
העיר אלעד
שוטר בכניסה לאלעד. גם היא כבר לא אדומה "בוהקת"
(צילום: שאול גולן)
בשבוע האחרון חלה ירידה חדה במספר הנבדקים בבני ברק. הבוקר נחשף ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet כי עיריית בני ברק בחרה השבוע שלא לבקש מפיקוד העורף להקים מתחם לבדיקות קורונה עבור תושבי העיר בשבוע הנוכחי. הבוקר הודיעה העירייה לתושביה על כך ש"החל מהבוקר העיר איננה עיר אדומה". בהודעה צוין כי העיר "הפכה לכתום בוהק".
לפי הנתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות, בבני ברק יש כיום 1,803 חולים פעילים, ושיעור הבדיקות החיוביות שם עמד על 8.6% בשבעת הימים האחרונים, לעומת כ-25% במחצית הראשונה של החודש. באלעד יש כיום 361 חולים פעילים ושיעור הבדיקות החיוביות שם עמד על 10.4% בשבעת הימים האחרונים.
בתוך כך, אתמול נמסר ממטה 'מגן ישראל' כי "לאור נתוני התחלואה של הערים האדומות ביממה האחרונה ביקש פרופ' רוני גמזו דיון בוועדת השרים לאזורים מוגבלים, להסיר את הסגר על הערים: רכסים, מודיעין עלית, ביתר עלית וכן על שכונת מטסדורף בירושלים שציוני הרמזור בהם השתפרו. על פי הקריטריונים שהובילו לסגר וכתר באותם ערים, ניתן לאפשר הקלות נדרשות אף על פי שיש חשש מתחלואה חבויה על פי שיעור בדיקות חיוביות וכמות הבדיקות".
בהמשך הודיעו משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה כי רכסים יצאה מרשימת הערים האדומות, והסגר הוסר מעליה.