איך הגעת לתחום?
הורי דחקו בנו ללמוד ולהצליח בלימודים, מבחינתם זו הייתה המטרה עליונה, כל ארבעת אחיי הינם אקדמאיים, אני סיימתי את הלימודים בהצטיינות יתרה כמצטיינת דיקן. כשנה לאחר קבלת ההסמכה פתחתי משרד עורכי דין עצמאי.
ספרי על המשרד שלך:
מדובר במשרד בוטיק , שמלווה את הלקוח והתיק המשפטי מתחילתו ועד סופו. המשרד מאוד נישתי ועוסק רק בתחומים בו הוא מתמחה והתמקצע. אין לי מטרה להתרחב, אני חושבת שהתמזגות למשרדים גדולים תגרום לי לאבד מהאיכויות שלי.
מהן האיכויות שלך?
מבחינה מקצועית אני פרפקציוניסטית , מאוד טוטאלית , אני מטפלת בכל תיק כאילו הוא התיק היחידי שמונח על שולחני , אני אתן את הנשמה עבור התוצאה הטובה ביותר. מבחינה אישית אני אדם ענייני ואנושי , לא מעט לקוחות שמגיעים אליי נמצאים במצב של לחץ וחוסר ודאות, אני עוזרת להם לנקות את האמוציות ומכניסה בהם רוח של עשייה – עוזרת להם להפוך את הפגיעה לעילה.
את אוהבת את המקצוע?
אני מאוד אוהבת את המקצוע, אני מגדירה את עצמי כלוחמת צדק ושוויון חברתי, אני חושבת שאני טובה במה שאני עושה.
איך המשרד עובר את תקופת הקורונה?
בתחום המסחרי הרבה עסקים בתחום המסעדנות ,ההגברה והתאורה נפגעו, יש לא מעט פניות לסגירת עסקים. מאוד כואב לראות את המגמה. הקורונה שינתה את חוקי המשחק ,אני צופה שבעתיד תהיה הצפה של שוק העבודה מה שיקשה להתברג לעבודה באותם תנאים שהיו לפני התפרצות המגפה.
לעומת זאת, תחום דיני העבודה שגשג בתקופת הקורונה: פיטורין, הרעת תנאי העסקה, צמצומים של נשים במצבים מוגנים אם זה נשים הרות, במהלך טיפולי פוריות וכדומה.
איזה מסר היית רוצה להעביר לאנשים המעוניינים לפתוח עסק?
בעלי חברות ועסקים חייבים ליווי של עו"ד צמוד משלב פתיחת העסק , הם חייבים להבין שעורך דין צמוד הוא לא פריבילגיה, הוא זה שילווה אתכם צעד אחר צעד מלידת העסק על מנת לזהות מוקשים שבמידה ולא תעלו עליהם תשלמו ביוקר.
מתסכל אותי לראות בעלי עסקים שמגיעים אחרי שהם עשו את כל הטעויות האפשריות רק כי רצו לחסוך על ליווי צמוד. עלות הנזקים שלהם עולה הרבה יותר מליווי ריטיינר שנתי.
1 צפייה בגלריה
עו"ד רלי ארביב
עו"ד רלי ארביב
עו"ד רלי ארביב
(צילום: מיה כרמי דרור)
באילו עוד תחומים את מתעסקת?
חלק נוסף ובלתי נפרד מהחיים שלי הוא התנדבות. אני פעילה חברתית באור עקיבא, מגייסת תרומות ומממנת פעולות התנדבותיות כמו סלי מזון, תחפושות לפורים, תיקים לבית ספר ועוד. זה מאוד מרגש אותי ואני גאה לשלב בין היכולת שלי להפעיל קהילה ובין היכולת לעשות טוב.
חלומות לעתיד?
מקווה למצוא זמן לעשות תואר שני בתחום המסחרי ומעבר לזה להמשיך ולשלב בין עשייה משפטית ומקצועית לעשייה ציבורית התנדבותית.
עו"ד רלי ארביב עוסקת בדיני עבודה
*המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים