בממשל האמריקני התייחסו היום למחאה של כדורסלנים ב-NBA, שהחליטו להחרים משחקים בעקבות הירי בגבר השחור בוויסקונסין. הנשיא דונלד טראמפ אמר הערב שה-NBA "הפך לארגון פוליטי, וזה לא דבר טוב לספורט או למדינה".
ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא טראמפ והיועץ הבכיר שלו, אמר שמצבם הכלכלי של הכדורסלנים מאפשר להם לקחת חופש מהעבודה. "אני חושב שלשחקני ה-NBA יש מזל גדול שמצבם הכלכלי מאפשר להם לקחת ערב חופשי מהעבודה, מבלי שהם יהיו צריכים לשאת בהשלכות הכלכליות בעצמם", אמר קושנר בראיון ל-CNBC.
"יש להם את המותרות הזאת, וזה נהדר. אני חושב שב-NBA יש הרבה אקטיביזם ואני חושב שהם משמיעים הרבה סיסמאות. אבל אני חושב שמה שאנחנו צריכים לעשות זה להפוך את זה מסיסמאות לפעולה אמיתית שתפתור את הבעיה".

2 צפייה בגלריה
ג'ארד קושנר לברון ג'יימס
ג'ארד קושנר לברון ג'יימס
ג'ארד קושנר ולברון ג'יימס, ממובילי המחאה ב-NBA
(צילום: AP, AFP)
בראיון נוסף, לאתר "פוליטיקו", הוסיף קושנר שהוא מוכן לשוחח עם לברון ג'יימס – הכוכב של לוס אנג'לס לייקרס וממובילי המחאה של הספורטאים נגד האלימות המשטרתית והגזענות. "אנחנו נשמח לדבר איתו ולומר לו - 'בוא נסכים על מה שאנחנו רוצים להשיג'", הוסיף חתנו של הנשיא האמריקני.
"אני כן חושב שיש מקום וחשיבות למחאה לא אלימה", אמר קושנר על ההחלטה של שחקנים ב-NBA להחרים את משחקי הפלייאוף. "אבל אני גם חושב שאנחנו צריכים לעשות עכשיו את הדבר הנכון כדי לוודא שאנחנו לוקחים את הכעס שיש לאנשים ומתקדמים מסיסמאות לפתרונות מועילים".
ראש הסגל של מייק פנס, סגן נשיא ארה"ב, היה בוטה יותר. הוא אמר שהמחאה ב-NBA על הירי של שוטר לבן בגבו של ג'ייקוב בלייק, גבר שחור, "אבסורדית וטיפשית". בראיון ל-CNN אמר ראש הסגל של פנס, מרק שורט: "אם הם רוצים למחות, אני לא חושב שאכפת לנו". שורט הזכיר שב-NBA בחרו שלא לגנות מקרים של הפרת זכויות אדם בסין – מדינה שבה לליגת הכדורסל האמריקנית יש פופולריות גדולה.
2 צפייה בגלריה
מהומות בקנושה, וויסקונסין
מהומות בקנושה, וויסקונסין
מהומות בקנושה, וויסקונסין
(צילום: רויטרס)
ה-NBA השהה אתתמול את משחקי הפלייאוף אחרי שהשחקנים של קבוצת מילווקי באקס סירבו להתייצב למשחק מול אורלנדו מג'יק, במחאה על הירי בג'ייקוב בלייק בעיר קנושה בוויסקונסין. ספורטאים אחרים הביעו תמיכה במחאה ודורשים שהממשל יאבק באלימות המשטרתית ובאפליה נגד שחורים באמריקה. לברון ג'יימס צייץ בטוויטר: "אנחנו דורשים שינוי. נמאס לנו".
שחקנים ומאמנים ב-NBA נפגשו היום לדיון שבו שקלו את הצעדים הבאים במחאה. באתר ESPN מדווחים שבתום השיחה הוחלט לחדש את משחקי הפלייאוף. לפני הדיווח אמר שורט, ראש הסגל של סגן הנשיא פנס: "אני לא חושב שאתם תראו את הממשל מתערב בדרך זו או אחרת. לדעתי זה אבסורדי וטיפשי".
קברניטי ליגת הכדורסל האמריקנית ושחקניה קראו לשינוי באמריקה אחרי רצח העצור השחור ג'ורג' פלויד. הם הביעו את תמיכתם בתנועת Black Lives Matter בפרסומות ובכיתובים על מדי השחקנים. טראמפ קרא לתנועה "סמל לשנאה".
הסנאטור טום קוטון, בעל ברית של טראמפ, אמר לפוקס ניוז שהתגובה של שחקני ה-NBA לירי בעיר קנושה "אינה בוגרת": "אנחנו לא צריכים לקפוץ למסקנות עד שיש בידינו את כל העובדות", אמר קוטון, שמייצג את ארקנסו.