2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
עו"ד נעצר בעקבות תלונה שגויה של גרושתו. ארכיון
(צילום: shutterstock)
גרושתו של עורך דין מהמרכז הגישה נגדו תלונה שלפיה הוא הצית את חצר ביתה. בתום חקירה קצרה התברר כי האש פרצה, כפי הנראה, בשל מנגל שהבעירו צעירים. בעקבות התלונה, עורך הדין נעצר ל-30 שעות. המשטרה שחררה את עורך הדין והתנצלה בפניו על הטעות, אולם סירבה לקבל את תלונתו נגד האישה בגין תלונת שווא.
בין עורך הדין לבין גרושתו קיים סכסוך ותיק הכולל תלונות שווא בין הצדדים, ודיונים מורכבים בבית הדין הרבני. עם זאת, תלונתה של האישה הספיקה למשטרה לעצור אותו. הוא נחקר באזהרה וכאמור הוחזק כעצור למשך 30 שעות.
רק למחרת, כאשר הצדדים הגיעו לבית משפט השלום בנתניה ושם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים, עו"ד יפעת כץ המייצגת את עורך הדין סיפרה על מערכת היחסים הרעועה בין השניים ועל פסק הדין הרבני שניתן בעבר בעניינם.
אז נשלח הגבר לשלושה ימי מעצר בית, ובמשטרה החלו לחקור את התלונה לעומקה. כאמור, הם גילו שהאחראים לשריפה הם ככל הנראה כמה צעירים שערכו מנגל והשאירו במקום גחלים בוערות.
בעודו במעצר הבית, אחד החוקרים התקשר לעורך הדין ובישר לו על הטעות. "אנחנו מתנצלים, אנחנו יודעים שזה לא אתה", נאמר לו. בנוסף, הובטח לו שהתיק נגדו ייסגר מחוסר אשמה.
עו"ד יפעת כץ, המייצגת את עורך הדין, אמרה: "מרשי הוא אדם נורמטיבי, ללא כל עבר פלילי, אשר חווה סדרה של תלונות שווא כוזבות מצד גרושתו. לבית המשפט וליחידה החוקרת הוצגו מסמכים רבים המצביעים על העובדה כי מדובר במתלוננת סדרתית המגישה תלונות כוזבות. על אף האמור, המשטרה מיהרה לעצור את מרשי ולבקש חמישה ימי מעצר לצורך חקירת תלונה כוזבת נוספת. לשמחתנו, בית המשפט הורה על שחרורו של מרשי בחלוף כיממה ומאז התיק כנגד מרשי נסגר בחוסר אשמה".
2 צפייה בגלריה
עו"ד יפעת כץ
עו"ד יפעת כץ
עו"ד יפעת כץ
(צילום: מארק קר)
עו"ד כץ התייחסה לסירוב המשטרה לקבל את התלונה נגד האישה: "כשהגיע מרשי אל היחידה החוקרת במטרה למסור תלונה נגד גרושתו בגין מסירת תלונות כוזבות, הוא נתקל בחוסר נכונות לפתוח בחקירה נגד המתלוננת. טוב תעשה היחידה החוקרת אם תפעל למיגור תופעה פסולה וחמורה זו של תלונות שווא".
בדיון עצמו אמר נציג המשטרה: "כל אדם, גם אם הוא לוקה בנפשו, רשאי להגיש תלונה על כל דבר, ועל משטרת ישראל החובה לקבל את התלונה, לחקור ולהגיע לאמת. ייתכן שעשרים פעמים היא תבדה דברים, אך אם פעם אחת זה יהיה אמיתי - אוי ואבוי למשטרה אם תנקוט אכיפה בררנית".
במשטרה ציינו כי "בעקבות קבלת התלונות במשטרה, נפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה ונעצר חשוד. עם ההתפתחות בחקירה ולאחר שהחשד הוסר- הוא שוחרר בבית המשפט. נמשיך לחקור ביסודיות כל תלונה המעלה חשד לביצוע עבירות פליליות, במטרה להגיע לחקר האמת ולהגן על קורבנות עבירה".