ישראל תקפה הערב (יום ב') יעד בדרום דמשק באמצעות טילים ששוגרו משמי רמת הגולן. כך דיווח גורם צבאי סורי בעקבות דיווח על הפעלת מערכות ההגנה האווירית נגד "יעדים עוינים בשמי דמשק". הודעות כאלו בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא מעידות בדרך כלל על תקיפה המיוחסת לישראל. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, שמקורב לחיזבאללה, דיווח כי שבעה חיילים נפצעו בתקיפה וכי נגרם נזק.
גורם צבאי סורי אמר כי "בשעה 21:48 תקף חיל האוויר הישראלי משמי רמת הגולן. התקיפה כללה כמה מטחי טילים לכיוון דרום דמשק, מערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו אותם והפילו את רוב הטילים. נגרם נזק בלבד".


4 צפייה בגלריה
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
דווח על הדי פיצוצים בשמי דמשק



4 צפייה בגלריה
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק

עוד דווח על הדי פיצוצים באזור דמשק, וכן דווח כי ההתקפה הגיעה מכיוון מג'דל שמס. הסורים התרברבו שמערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט כמה מהטילים ואף הציגו סרטון המתעד פגיעה לכאורה בטיל, אך טענות אלו נשמעו בעבר באופן כמעט אוטומטי לאחר תקיפות שיוחסו לישראל.
מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה סורי שמקום מושבו בלונדון, נמסר כי מדובר בתקיפה ישראלית נגד אתרים של משטר אסד והמיליציות האיראניות. עוד מסר הארגון כי כי הפיצוצים היו עזים, ונגרמו נזקים בבתי אזרחים שנמצאים רחוק ממוקד הפיצוץ.
יש לציין כי מטוס המטען (EP-FAB) מסוג בואינג 747 של חברת Fars Air Qeshm, שפועל עבור משמרות המהפכה האיראניות, המריא אתמול בבוקר מטהרן לסוריה ונחת בנמל התעופה בדמשק בשעה 07:00 בבוקר. בשעה 14:00 בצהרים, לאחר 7 שעות על הקרקע, המטוס המריא חזרה לטהרן.
לפני כשלושה שבועות דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם כי 15 בני אדם נהרגו ביממה אחת בשתי תקיפות אוויריות בסוריה. לפי ארגון האופוזיציה, בתקיפה הלילית באזור מעבר הגבול אל-בוכמאל שבין סוריה לעיראק נהרגו תשעה בני אדם, בהם לפחות ארבעה סורים והשאר, ככל הנראה, עיראקים. משטר אסד לא האשים את ישראל בתקיפה, אולם בארגון האופוזיציה העריכו כי צה"ל ביצע את ההפצצות האוויריות.
לפי מרכז המעקב, התקיפה הלילית כוונה אז לעבר עמדות של כוחות המשטר הסורי והמיליציות האיראניות בכפר אל-עבאס שבאל-בוכמאל, מזרחית לדיר א-זור. ישראל, כהרגלה, לא הגיבה לדיווח.
כשבוע לפני כן דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה על כמה תקיפות בשטח סוריה. מרכז המעקב דיווח אז כי בתקיפות שיוחסו לישראל נהרגו חמישה אנשי מיליציות פרו-איראניות ליד דיר א-זור שבצפון מזרח המדינה.