האונס הקבוצתי באילת: בית המשפט המחוזי בבאר שבע האריך היום (ג') את מעצרם של שלושה מהחשודים (שני נערים וצעיר) במעורבות באונס במלון "הים האדום" לפני כשבועיים. החשוד בן ה-19, שמעצרו הוארך בשישה ימים, טען בחקירתו כי ראה את המתרחש בחדר שבו על פי החשד נאנסה הנערה בת ה-16 מאשקלון וקרא למנהלת המלון.
המשטרה לא מאמינה לגרסתו, הוא מצידו טוען שבקריאתו סייע למתלוננת. לדבריו, "נכנסתי לחדר, לא החדר שלי. ראיתי נערה עירומה וגבר קראתי למנהלת המלון". אתמול שוחררה מנהלת המלון, פנינה ממן, למעצר בית מלא. יש לציין כי השופט המחוזי החליט להאריך את מעצרו לזמן ארוך יחסית לאחר שהמשטרה הציגה סרטונים מהמלון ובהם נראה בן ה-19 נכנס לחדר הנערה מספר פעמים.
3 צפייה בגלריה
מלון הים האדום אילת
מלון הים האדום אילת
מלון הים האדום באילת
3 צפייה בגלריה
פנינה ממן, מנכ"לית מלון הים האדום באילת
פנינה ממן, מנכ"לית מלון הים האדום באילת
אחד החשודים טוען: "קראתי למנהלת המלון". פנינה ממן
(צילום: יוסי דוס-סנטוס)
אמו של החשוד שהגיעה לדיון יחד עם דודו פרצה בבכי. עורכי דינו הודיעו כי יגישו ערעור לבית המשפט העליון. אמו של אחד הנערים שמעצרו הוארך אמרה מחוץ לבית המשפט: "אנחנו לא ישנים כבר כמה ימים. הוא ממש לא אנס, הבן שלי הלך לאילת ליהנות, הוא בכלל לא היה באזור שזה קרה. לא דיברתי עם הבן שלי. חוששת לו".
אמא אחרת אמרה לבנה, שמעצרו הוארך עד יום חמישי, "אני מאמינה בך". על פי החקירה הנער הוא שהוציא את הנערה מהחדר וסייע לה. עוד עלה מחקירתו כי רבים תקפו מינית את הנערה. מנגד, בית המשפט לא קיבל את ערר המשטרה ביחס לאחד הנערים והחליטה להשאירו במעצר בית.
במקביל, בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרם של שני נערים, האחד עד יום ראשון והאחר עד יום שישי. האחרון אמר בחקירתו כי כששהה במלון שמע רעש מהחדר שבו לכאורה אירע האונס. הוא ציין: "הדלת הייתה פתוחה, נכנסתי לכמה רגעים רק לבקש שקט וראיתי את הנערה על המיטה. היה מישהו לידה, אבל לא ראיתי מעבר". לדבריו הוא ביקש שיהיו בשקט ויצא מהחדר.
עורכת דינו חן בן חיים אמרה לאחר ההחלטה להאריך את מעצרו: "היחידה החוקרת ליקטה את כל מי שעבר במסדרונות בית המלון בעת האירוע. האירוע הוא חמור ואיש לא מקל בו ראש אבל אסור בשם החומרה לעצור חפים מפשע. אלמלא ההד התקשורתי סביר מאוד להניח שלא היה מקום להמשך המעצר". לדבריה, "אין כל ראיה הקושרת את מרשי לעצם עבירת המין".
עורכת הדין שני רופא, פרקליטה של מנהלת המלון, ציינה כי ההאשמות נגדה מצד החשודים "משולות לאמירות כזב". היא אמרה: "אני ממליצה לתת למשטרה לעשות את עבודתה. ימים יגידו והצדק יצא לאור אותו צדק שמרשתי מאמינה בו מעומק ליבה. על מנת לא לשבש את החקירה לא ארחיב מעבר לכך".

מ"מ מפכ"ל המשטרה ביקר באילת: "אירוע מדיר שינה"

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיע היום לאילת והתייחס לפרשה שטלטלה את המדינה. "מדובר באירוע עם חשדות חמורים במיוחד. התופעה הפסולה של בני נוער ששותים לשוכרה, מתנהגים באופן אלים ומבצעים עבירות מין הולכת ומתרחבת", אמר ניצב כהן. במהלך הביקור קיבל סקירה ממפקד מחוז דרום, ניצב יורם סופר וממפקד מרחב לכיש במשטרה, נצ"מ רונן אבניאלי, אודות החקירה.
3 צפייה בגלריה
מ"מ מפכ"ל מוטי כהן
מ"מ מפכ"ל מוטי כהן
מ"מ המפכ"ל ביקר באילת: "אירוע עם חשדות חמורים מאוד"
(צילום: שרון צור)
ממלא מקום המפכ"ל הוסיף כי "הדבר צריך להדיר שינה מעינינו הן כאוכפי החוק, הן כחברה ולבטח כהורים. אני אומר כאן בצורה חדה וברורה – לראות עבירה שמתבצעת ולעמוד מנגד זה פשע. קשה לשמוע שיש מי שעד לתקיפה ולא מסייע לאדם במצוקה או לכל הפחות מתריע".
ניצב כהן הדגיש: "כל המשאבים והאמצעים הקיימים ברשות המשטרה הוקצו על מנת לבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות, ביסודיות וברגישות הנדרשת. משטרת ישראל תמצה את חקירת המקרה החמור עד תום ותפעל להבאת כלל המעורבים לדין".