ההנחה שכל אדם אוהב לקבל מתנות נסתרה אתמול בבתים רבים בישראל. המוני אזרחים צפו בהודעתו של ראש הממשלה על המענקים שיינתנו לכולם, בלי קשר למצבם הכלכלי או למידה שבה הושפעו ממשבר הקורונה, ותהו: מדוע זה מגיע לנו בעצם? האם אין כאלה שזקוקים לכסף יותר מאיתנו?
עבור כל אלה, ynet ו"ידיעות אחרונות" קיבצו שורה ארוכה של עמותות שלהן ניתן לתרום את המענק או את חלקו, והן ישתמשו בכסף כדי לעשות הרבה טוב עבור מי שבאמת צריכים עזרה. יש כמובן עוד עמותות חשובות רבות בישראל, אך הרשימה הזאת היא מקום טוב להתחיל ותוכלו למצוא בה מגוון רחב של סוגי פעילות ותמיכה.
"אח גדול" העמותה רוכשת ארוחות לחיילים בודדים ממסעדות ברחבי הארץ, מה שגם עוזר למסעדנים לשרוד. ניתן לתרום בהעברה בנקאית אל בנק לאומי, סניף 946, חשבון 60100069.
5 צפייה בגלריה
סיוע לחג הפסח
סיוע לחג הפסח
אורזים בעמותת "פתחון לב"
(צילום: פתחון לב)
"בטרם" ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים פועל למניעת היפגעות ילדים בתאונות בבית ובחוץ ולקידום תרבות של בטיחות. ניתן לתרום באתר "בטרם" או לבצע העברה בנקאית לחשבון הארגון - בנק הפועלים, סניף 552, חשבון 451096.
"אתגרים" עמותת "אתגרים" מעצימה ומשלבת חברתית אנשים עם מוגבלות באמצעות ספורט אתגרי בטבע. ניתן לתרום באתר העמותה או בביט במספר 054-8918949.
"אביב" עמותת "אביב" מסייעת לניצולי שואה במיצוי הזכויות שמגיעות להם על פי חוק בארץ ובעולם. ניתן לתרום לעמותה בטלפון 5711*, או באתר העמותה.
"עמית לדרך" העמותה פועלת לקידום השתלבותם המיטבית בחברה הישראלית של חיילים וחיילות משוחררים מרקע של סיכון על ידי העצמתם והקניית מיומנויות חיים בדגש על תעסוקה והשכלה. ניתן לתרום בהעברה בנקאית לבנק הפועלים, סניף 558, חשבון 366007.
"חיים"
עמותת "חיים" למען ילדים חולי סרטן בישראל פועלת משנת 1984 בשאיפה לעתיד טוב יותר שבו ינצחו כל הילדים את מחלת הסרטן, ובמטרה לשיפור מתמיד באיכות חייהם ובקידום איכות הטיפול הרפואי הניתן לילד המחלים. העמותה מנוהלת על ידי ועד מנהל מתנדב ויושב ראש מתנדב. כל חברי העמותה עושים עבודתם בהתנדבות מלאה וללא כל שכר. העמותה מטפלת בכלל הילדים החולים ללא הבדלי דת, גזע ומין. לתרומות: 03-6120494 או באתר העמותה.
"עלם" העמותה מסייעת לבני נוער, צעירים וצעירות במצבי סיכון באמצעות 80 פרויקטים ב-40 יישובים בכל הארץ. היא מסייעת מדי שנה לכ-20,000 צעירים שנאלצים לעזוב את בתיהם בשל אלימות, פגיעות מיניות, סמים, אלכוהול ובעיות נפשיות. ניתן לתרום באתר העמותה או ב-Paybox תחת "תמיכה בעמותות".
5 צפייה בגלריה
עמותת עלם על"ם
עמותת עלם על"ם
אנשי עמותת עלם
(צילום: שאול גולן)
"צ'יימס ישראל" העמותה מפעילה 25 מסגרות לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות שכליות, נכויות פיזיות, פגיעות נפש, אוטיזם ועוד. ניתן לתרום באתר העמותה או בהעברה בנקאית לבנק דיסקונט, סניף 085, חשבון 349429.
"גדולים מהחיים" העמותה פועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, שזוכים לעזרה בפעילויות, סלי מזון, מימון תרופות, הסעות לבדיקות, ציוד אישי לילדים החולים ועוד. ניתן לתרום באתר "גדולים מהחיים" או בטלפון 03-6195977.
"יד שרה" הארגון מספק מגוון שירותים רחב, החל מהשאלת ציוד רפואי, דרך שירות אשפוז בית, ועד מתן ציוד נשימתי (מחוללי חמצן), שבימים אלו הביקוש אליו עולה, ועוד. ניתן לתרום באתר "יד שרה" או בטלפון 6444*.
"לתת" ארגון "לתת" פועל כארגון גג, ומסייע באמצעות רשת של 180 עמותות מקומיות לכ-60,000 משפחות נזקקות החיות באי-ביטחון תזונתי חמור. במהלך משבר הקורונה חילקו "לתת" ושותפיו מאות אלפי חבילת מזון ומוצרי היגיינה לעשרות אלפי קשישים נזקקים. ניתן לתרום באתר הארגון או בטלפון 6833*.
"מפרשים" המיזם מקיים מסעות ימיים קבוצתיים עבור נוער בסיכון, משפחות שכולות וקבוצות הסובלות מטראומה פיזית או נפשית, פרטית או משותפת. ניתן לתרום באתר העמותה: www.mifrasim.org.il.
"איל"ן" העמותה מטפלת באלפי ילדים ובוגרים הסובלים משיתוק ילדים, שיתוק מוחין, ניוון שרירים ועוד. מטרת העמותה היא לשפר את איכות חייהם, לקדם את שילובם בחברה ולסייע להם להשיג עצמאות מרבית. ניתן לתרום באתר העמותה או בטלפון 050-2020536.
"יוניסטרים" העמותה מעניקה מדי שנה הכשרה עסקית מתקדמת ל-3,500 בני נוער מ-85 יישובים בפריפריה, מכל המגזרים, על מנת לסייע להם לצאת בעתיד ממעגלי עוני, להבטיח להם תעסוקה איכותית ולשלבם בחברות המובילות במשק הישראלי. ניתן לתרום באתר העמותה.
"לתת באילת" הארגון מסייע לאוכלוסייה החלשה בעיר אילת. 500 כריכים מחולקים מדי יום לתלמידים בבתי ספר בעיר ואלף מנות חמות מחולקות לחולים, לקשישים, לחסרי בית, לניצולי שואה ולילדים. ניתן לתרום בבנק לאומי, סניף 999, חשבון 15593/43.
"זק"א" מטרת הארגון לטפל באופן מסודר ואחראי בזיהוי חללי פיגועים ואסונות, ובהיבטים ההומניים וההלכתיים הכרוכים בשמירה על כבוד המת. ניתן לתרום באתר.
"פורום הדיור הציבורי" הפורום הוא קואליציה של ארגונים שמסייעים לאלפי אזרחים חסרי קורת גג ‑ קשישים, ניצולי שואה, משפחות חד-הוריות, נכים ועוד ‑ שמתקשים לשלם שכר דירה ונמצאים בסכנה להיזרק לרחוב. לתרומות: בנק מזרחי טפחות, סניף 444, חשבון 199171.
"הלל - יוצאים בשאלה" העמותה מסייעת למי שעזבו את העולם החרדי בכל תחומי החיים: מתן מלגות לימודים, מסגרת חברתית, הכוונה ועוד. ניתן לתרום בטלפון 03-5101401 או באתר hillel.org.il.
"אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש" העמותה מספקת שירותי דיור, תעסוקה וחברה לכ-6,600 מתמודדי נפש בישראל. ניתן לתרום ולשמוע עוד פרטים בטלפון 0549299499.
5 צפייה בגלריה
פעילות בעמותת לתת
פעילות בעמותת לתת
פעילות בעמותת לתת
"הספרייה המרכזית לעיוורים" הספרייה מפיקה ספרים ותכנים אחרים באודיו, ברייל וכתב מוגדל עבור מנוייה, עיוורים ולקויי ראייה מכל הארץ, ומנגישה להם את התרבות על כל רבדיה. טלפון לתרומות: 3452*
"עולים ביחד" העמותה פועלת לשינוי תפיסות ועמדות בחברה הישראלית כלפי ישראלים יוצאי אתיופיה, לקידום ולשילוב מלא של אקדמאים מצטיינים בני העדה בתעסוקה הולמת. ניתן לתרום בבנק הפועלים, סניף 584, חשבון 65590.
"נעמת" בנעמת מספרים שהקורונה הובילה לעלייה חדה בתופעת האלימות במשפחה, שמכוונת בעיקר כלפי נשים. תרומות יועברו לייעוץ, טיפול ותמיכה באותן משפחות. ניתן לתרום בעמוד הפייסבוק של הארגון.
"ער"ן" העמותה מעניקה סיוע נפשי ראשוני לכל אדם ומצילה חיים. השירות מוענק 24 שעות ביממה, ללא תשלום, באנונימיות, בטלפון 1201 ובאתר ער"ן ברשת, בעברית, בערבית, ברוסית, באנגלית ובאמהרית. ניתן לתרום באתר ער"ן או בטלפון 1-700-70-1201.
"פתחון לב" הארגון מסייע מדי שנה לכ-160,000 ישראלים בסלי מזון, מיצוי זכויות, בגדים, סיוע משפטי ותוכניות חינוכיות ופועל לקידום חוק למאבק בעוני. טלפון לתרומות: 5068*.
"כן לזקן" הארגון מפעיל מוקד זכויות טלפוני חינמי (2284*) המסייע לבני הגיל השלישי להכיר ולממש את זכויותיהם בכל תחומי החיים. תרומות ניתן להעביר לבנק הפועלים, חשבון 464974, סניף 698.
"תנו לחיות לחיות" העמותה מסייעת לבעלי חיים במצוקה, מפעילה מוקד חילוץ לבעלי חיים, יש לה בית מחסה בכפר רות ומרפאות וטרינריות, היא משקמת בעלי חיים, מוצאת להם בתים, ומטפלת בתלונות על התעללות. אפשר לתרום בטלפון 3703*, שלוחה 2, או בביט לטלפון 0545394005.
"רוח נשית" העמותה פועלת לקידום עצמאות כלכלית ותעסוקתית לנשים נפגעות אלימות באמצעות העצמה אישית ולימוד כלים פיננסיים. אפשר לתרום בטלפון 072-2507770 או במייל: ruach-nashit@012.net.il.
"הקרן לידידות" עם פרוץ משבר הקורונה הקימה הקרן מערך לסיוע באספקת מזון, תרופות והפגת בדידות לעשרות אלפי קשישים המרותקים לבתיהם. הקרן מספקת גם ריהוט ומכשירי חשמל בסיסיים לאלפי משפחות עניות. ניתן לתרום באתר הקרן.
"בית השנטי" המוסד שהוקם לפני 36 שנים משמש הן כמענה לחירום והן כמסגרת ארוכת טווח לנוער בסיכון ובסכנת חיים שחווה אלימות פיזית, התעללות מינית ועבריינות. כ-2,000 בני נוער וצעירים בגילאי 21-14 מגיעים לבית בשנה. לתרומות: בנק הפועלים (12), סניף יפו, שדרות ירושלים (611), חשבון 155-554.
"חום" העמותה מדווחת על עלייה של מאות אחוזים בקריאות לעזרה והצלה בקרב ילדים שהגיעו לסף רעב. הכסף שיגויס מיועד לאספקת אוכל לילדים שנשארים רעבים. לתרומה באתר הקמפיין, או בטלפון 8635* או בביט 0525452995.
"אקים" הארגון הארצי לאנשים עם מוגבלות שכלית ומשפחותיהם. מטרת העמותה היא לשפר את איכות חייהם של 35 אלף אנשים עם המוגבלות,לקדם את שילובם בחברה ולסייע להם להשיג עצמאות מרבית. אפשר לתרום באתר או בטלפון 03-7662211.
"יחד למען החייל" העמותה הרשמית היחידה להעברת תרומות לחיילי צה״ל. ניתן לתרום את כספי המענק לטובת תווי קניה לחגים לחיילים בודדים ולחיילים ממשפחות מעוטות יכולת כלכלית. 100% מהתרומה תועבר לחיילים. אפשר לתרום באתר או בטלפון 3399*.
"בית הגלגלים" ארגון ארצי לצעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית המפעיל שישה בתים הפתוחים לאוכלוסיות מכל חלקי החברה הישראלית. הארגון מקיים בעזרת מתנדבים מסורים מסגרת רציפה לחניכים מגיל תשע, דרך ההתבגרות ובמהלך הבגרות, עם מגוון תכניות ופעילויות, במטרה לאפשר רכישת מיומנויות חברתיות, אינטראקציות בין-אישיות וקידום השתתפות חברתית ואזרחית בכל מעגלי החברה. ניתן לתרום בהעברה בנקאית לחשבון מספר 607651 בבנק מזרחי-טפחות (מספר 20) סניף 522, או באמצעות כרטיס אשראי.
"המפעל להכשרת ילדי ישראל" מסגרת חינוכית משקמת ומקדמת ליותר מ- 950 ילדים בסיכון וחסרי בית, בעלי פוטנציאל שכלי תקין. הילדים שמתחנכים במסגרות הגיעו ממשפחות הסובלות מתפקוד הורי לקוי, או כאלו המתמודדות עם משברים שונים. תרומה באתר העמותה.
"נותנים תקווה" עמותה המסייעת לילדים המאושפזים בתל השומר ולבני משפחותיהם, במימון ציוד וטיפול רפואי, והעברת פעילויות שונות במחלקות. תרומה באמצעות אתר העמותה.
"אלו"ט" העמותה מטפלת בכ-30 אלף הילדים והבוגרים המאובחנים עם אוטיזם בישראל ובני משפחותיהם. מפעילה עשרות מסגרות חינוכיות טיפוליות בכל הארץ ביניהן: מעונות יום שיקומיים, טיפולים בגנים, פעילויות פנאי, בתים לחיים (הוסטלים), מסגרות תעסוקה ומרכז תמיכה למשפחות. בנוסף פועלת העמותה לקידום זכויותיהם של הילדים והבוגרים שעל הספקטרום מול רשויות המדינה. ניתן לתרום באתר העמותה, ב-Paybox תחת "תמיכה בעמותות" או בהעברה בנקאית לבנק הפועלים, סניף 500, חשבון מספר 139903.
"וראייטי" ניתן לתרום באתר העמותה.
"עזרה למרפא" ניתן לתרום לפקודת בנק המזרחי, סניף 430 בבני ברק, חשבון 282799.
"אמץ סבא" מיזם אשר שם לו למטרה להקל על בדידות של קשישים בקהילה ולחזק את תחושת העצמאות שלהם, באמצעות יצירת קשר בינם לבין סטודנטים מתנדבים. מאז החל משבר הקורונה ישנם 30 אלף קשישים ברחבי הארץ המתמודדים עם תחושת בדידות בשל ההגבלות. לכן ב"אמץ סבא" התאימו את הפעילות, כך שבמקום ביקורים קבועים בבתי הקשישים, מתנדבים וקשישים בודדים משוחחים בטלפון, מפיגים את הבדידות ומוודאים שיש לקשישים כל מה שהם צריכים (ואם אין - דואגים לכך). לתרומה באתר.
"נירים" עמותת נירים, לזכרו של ניר קריצ'מן, פועלת בחסות שייטת 13 ומסייעת לנערות ונערים בקצה רצף הסיכון בכפר הנוער נירים וב-20 שכונות מהקשות ברחבי הארץ. נירים מעניקה מדי שנה למאות בני נוער חסרי עורף משפחתי הזדמנות, לעתים אחרונה, לחזור אל חיק החברה, כאזרחים מובילים התורמים למשפחותיהם ולמדינה. ניתן לתרום באתר העמותה.
"מגן לחולה" מתן סיוע וייעוץ לכל דורש בתחום הקשור לרפואה - לרבות עזרה בהטסות חולים לחו"ל, תיאום בין רופאים וחולים בארץ ובחו"ל, השאלת ציוד רפואי ושירותי אמבולנס בהתנדבות. בנק פאג"י - 052, סניף - 182 כנפי נשרים, חשבון - 743771.
בית החולים השיקומי אלי"ן בית חולים אלי"ן הוא מרכז לשיקום תינוקות, ילדים ונוער. מחלקת השיקום הנשימתי באלי"ן מיועדת לגמול ילדים הנזקקים להנשמה מלאכותית. ניתן לתרום לחשבון על שם: בית חולים אלי"ן, בנק בינלאומי, סניף ראשי ירושלים (012), מספר חשבון 009997.
"פותחים עתיד" תכנית ייחודית הפועלת ב-36 ישובים ומגזרים בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של ישראל. מלווה 12 אלף ילדים במצבי סיכון והוריהם מדי שנה, על ידי 300 נאמנים/ות, בני המקום. לתרומות: טלפון 02-6202687, דוא"ל yfcontact@youthfutures.org או באתר האינטרנט.
"נט"ל- נפגעי טראומה על רקע לאומי" תמיכה וסיוע נפשי לנפגעי טרור ומלחמה ובני משפחותיהם, בינהם חיילים משוחררים, הורים ולילדים, הגיל השלישי, כוחות הביטחון. העמותה מפעילה קו סיוע, יחידה קלינית וצוות קהילתי שפועלים בכל הארץ. לתרומות לעמותה: בנק דיסקונט (11), סניף 146, חשבון 231606 או בטלפון 073-2363302.
"עזר מציון" העמותה זוכת פרס ישראל לשנת תשס"ח, מגישה מגוון רחב של שירותי סיוע ותמיכה רפואיים לחולים ולמשפחותיהם, לקשישים ולאנשים עם צרכים מיוחדים. המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון מציל את חייהם של חולים רבים בארץ ובעולם. בימים אלה פועלת עזר מציון בכל כוחה כדי להמשיך ולסייע לכל הנזקקים לה לאורך השנה ואף לחולי הקורונה והמבודדים, תוך שהיא ממשיכה להילחם כדי להציל חיים באמצעות מאגר מח העצם, חרף הקשיים והאילוצים. לתרומות: אתר עזר מציון ami.org.il.
"אור ירוק" עמותה הנלחמת בתאונות הדרכים. במסגרת הפעילות מתנדבי העמותה מגיעים אל יותר מ-2,000 גני ילדים בישראל ומעלים את המודעות לבטיחות בדרכים. לתרומה בהעברה בנקאית ניתן להעביר לבנק לאומי, סניף 832, חשבון 5890923. לתרומה טלפונית: 1-800-800-910.
"בלעדיהם - עמותה לתמיכה במשפחות נעדרים" נותנת תמיכה רגשית למשפחות האזרחים הנעדרים, עוזרת במימון הוצאות בחיפושים ונותנת תמיכה רגשית מתמשכת. לתרומות: בהעברה בנקאית לבנק הפועלים (12), סניף שאול המלך 532 חשבון מספר 556127. עמוד הפייסבוק של העמותה.
"נערי האור" פרויקט "נערי האור" הוא מיזם חינוכי תעסוקתי לקידום בני נוער בסיכון של עמותת פטריציו פאולטי. עיקר התהליך החינוכי מתבצע במסגרת עסק חברתי לייצור נרות בוטיק איכותיים בעבודת יד. במסגרת ההשתתפות בפרויקט נוטלים הנערים והנערות חלק פעיל בכל היבטי העסק החברתי בשכר, החל בפיתוח המוצרים ובייצור, דרך האריזה ובקרת האיכות וכלה בשיווק ובמכירות. הודות לפעילות בפרויקט רוכשים בני הנוער כישורי חיים וכלים המאפשרים להם לממש את הפוטנציאל האישי שלהם ולהשתלב כאזרחים פעילים ותורמים בחברה הישראלית. להעברת המענק לחצו כאן.
5 צפייה בגלריה
שני זינו ואלון קווארט תורמים את מענק הקורונה
שני זינו ואלון קווארט תורמים את מענק הקורונה
שני זינו ואלון קווארט תורמים את מענק הקורונה
(צילום: יאיר שגיא)

שני ואלון יתרמו: "נעביר למי שצריך"

רבים כבר הודיעו כי יתרמו את הכסף. "יש אנשים, גם כאלו שאנחנו מכירים אישית, שעברו זעזוע בעקבות משבר הקורונה וצריכים לקבל את המענק הזה יותר מאיתנו. לכן, אנחנו נתרום את הכסף", אמרו שני זינו ואלון קווארט, בני 30 מרעננה. "למזלנו, אנחנו נשארנו יציבים מבחינת העבודות שלנו וגם מבחינת אורח החיים. אנחנו מרגישים שמי שבאמת נפגע מהמשבר הזה, מי שהחיים שלו באמת השתנו, צריך לקבל את הכסף. ואם המדינה לא נותנת אותו לאלו שצריכים באמת ‑ אנחנו באים ומתערבים.
"אלה ערכים שקיבלנו מהבית: שחשוב לתת, לתרום ולעזור למי שצריך", הם אמרו. "אנחנו מקווים שעוד רבים כמונו יעשו זאת. זה לא שאין לנו דאגות. אף אחד לא בטוח מבחינת עבודה, בטח בתקופה הזאת, ובטח-ובטח בהיי־טק, התחום של שנינו, שבו העבודות מראש לא הכי יציבות. מי שיוצא לשוק של מיליון מובטלים יודע שגם אם ימצא עבודה, סביר להניח שלא יקבל את השכר שהוא מקבל כרגע. אנחנו חושבים שהמענקים זה מהלך נכון של הממשלה. ואנחנו מקווים שאנשים שלא צריכים את הכסף יעבירו אותו למי שצריך. לזה לא באמת צריך את התערבות הממשלה. זה אדם לאדם".
5 צפייה בגלריה
משפחת דוד משפחה נזקקת
משפחת דוד משפחה נזקקת
מרים דוד ומשפחתה: "המענק - טיפה בים"
(צילום: עמית שאבי)
בעקבות הקורונה בעלי ואני יצאנו לחל"ת ומאז המצב הידרדר", מספרת מרים דוד, אמא לשישה, סייעת רפואית בגן בירושלים. "הקורונה הרסה אותנו. היינו כבר במינוס ועכשיו אנחנו במינוס אדיר. חיים ממה שיש לנו. זה הביא אותנו למצב של חובות ואנחנו לא מצליחים להרים את הראש מעל המים. היו לי תקופות שהייתי צריכה להחליט אם להחליף חיתול לילדים בבוקר או בערב. המענק הזה הוא ברכה. זה יעזור לי לקורת גג, לשלם שכירות, מים, חשמל, דברים בסיסיים, אבל זה טיפה בים".
"אני מודה על כך, אבל עדיין יש אנשים שהשם חנן אותם בשפע ויש אנשים שהם אחרת. צריכים להתחשב יותר בחלשים", הוסיפה. "אם הייתי במעמד הביניים, 2,000 שקל היו מרימים לי את הראש מעל המים. הייתי יכולה לקנות דברים לבית ספר, לקנות אוכל, אבל זה לא המצב שלי. משפחה של שמונה נפשות לא יכולה להתקיים מהסכומים האלה. למעשה, גם משפחות יותר קטנות לא יכולות, אז מה אני אגיד?".