הרשויות במזרח ג'אווה שבאינדונזיה הטילו עונש מקורי על שמונה תושבים שלא צייתו להוראה לעטות מסכה בציבור: השמונה הצטוו לחפור קברים עבור המתים מנגיף הקורונה.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
4 צפייה בגלריה
אינדונזיה הלוויה בית עלמין בית קברות נגיף קורונה
אינדונזיה הלוויה בית עלמין בית קברות נגיף קורונה
בבית קברות באינדונזיה. ההגבלות חוזרות
(צילום: EPA)
הקברים נחפרו בבית העלמין של הכפר נגבטן. באזור הזה יש כעת רק שלושה חופרי-קברים זמינים, ולכן הופקדה המשימה בידיהם של התושבים הסוררים. "אני מקווה שהצעד הזה ייצור אפקט הרתעה נגד הפרות של החוק", אמר ראש המחוז, ששמו סויונו.
אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, החלה היום להנהיג הגבלות קורונה חמורות בבירה ג'קרטה, בניסיון לעצור את התפשטותו המחודשת של הנגיף. הגבלות הוטלו בין השאר על ענפי הכלכלה, הבידור והדת וכן על הפעילות האקדמית.
ל-11 מגזרים חיוניים, בהם המזון, הבנייה והבנקאות, הותר להמשיך לפעול, אך בנוכחות מחצית העובדים בלבד. בתי הספר, הפארקים ואולמות האירועים נסגרו לחלוטין, ולמסעדות מותר להגיש מזון רק באמצעות משלוחים ושירות טייק-אוויי. המשטרה הקימה עמדות בידוק ברחבי העיר, וכבר הבוקר רוכבים שנסעו ברחובותיה מבלי לעטות מסכה נענשו.
4 צפייה בגלריה
אינדונזיה הלוויה בית עלמין בית קברות נגיף קורונה
אינדונזיה הלוויה בית עלמין בית קברות נגיף קורונה
218 אלף כבר נדבקו. באינדונזיה
(צילום: EPA)
מושל ג'קרטה הכריז על ההגבלות החדשות אתמול, והן יישארו בתוקף עד 27 בספטמבר. לדבריו, אין ברירה אלא להטיל את ההגבלות הללו בשל העלייה הגדולה במספר הנדבקים באזור הבירה.
על ג'קרטה כבר הוטלו הגבלות ריחוק חברתי חמורות בחודשים אפריל עד יוני, אבל אחרי שחלה ירידה במספר החולים נפתחו בה בהדרגה בתי העסק ורוככו התקנות. מאז סוף יוני שב הנגיף להתפשט, וכעת בתי החולים מלאים בנדבקים. שבעה מ-67 בתי החולים המטפלים בנשאי קורונה בג'קרטה הגיעו לתפוסה מלאה, ו-46 הגיעו לתפוסה של יותר מ-60%.
עד כה נרשמו באינדונזיה יותר מ-218 אלף נדבקים, מתוכם יותר מ-54 אלף בג'קרטה. בסך הכול מתו מהנגיף באינדונזיה 8,723 בני אדם, מהם 1,391 בבירה.