מפקד מרחב לכיש במשטרה, ניצב-משנה רונן אבניאלי, מסר בצהריים (יום א') פרטים על אודות התקדמות חקירת החשד לאונס הקבוצתי של נערה בת 16 בבית מלון באילת. "לפני כעשרה ימים הגיעה לתחנת משטרת אשקלון נערה בת 16 והגישה תלונה בנוגע לאונס שעברה באילת כשהייתה עם חברות", סיפר אבניאלי.
הוא הוסיף: "מיד עם קבלת התלונה הוקם צוות חקירה מיוחד שעסק באיתור ראיות, איסוף חומרים דיגיטליים ומציאת חומרים נוספים שהיו ברשות הציבור והחומרים שמצאנו בזירה עצמה".
מפקד המרחב עדכן כי "עד עכשיו עצרנו תשעה חשודים קטינים ועוד שני חשודים בגירים. כמו כן עיכבנו לחקירה חשודה נוספת שביקשה להפיץ את הסרטונים באינטרנט. אנחנו רואים את זה בחומרה. בימים הקרובים צפויים מעצרים נוספים".
6 צפייה בגלריה
הצהרת נצ"מ רונן אבניאלי
הצהרת נצ"מ רונן אבניאלי
"רואים בחומרה ניסיון הפצת סרטונים". נצ"מ אבניאלי
(צילום: אבי רוקח)
גם מנהלת מלון הים האדום שעוכבה לחקירה בחשד לאי מניעת פשע ושיבוש הליכי חקירה נעצרה בסיומה. גורם שמעורב בחקירה ציין כי הנערה "לא הייתה במצב שבו היא יכלה לדעת כמה גברים תקפו אותה. היא לא נקבה במספרים. אנחנו מתייחסים לאירוע בחומרה ללא כל קשר למספר המעורבים". בידי המשטרה חומרים רגישים שמבחינת החוקרים מפלילים כמה חשודים במיוחס להם.
ככל שעוברים הימים, ישנה סברה שהעדות שמסרה הנערה היא אמינה וקיבלה חיזוקים מחומרי החקירה שנאספו על ידי המשטרה. החוקרים רואים בעדותה האמיצה של קורבן האונס חלק משמעותי בבחינת התלונה. כמו כן קיימת סברה שלפיה פרק הזמן שבו התרחשה העבירה הוא ארוך. רק מעט מאוד חוקרים נחשפים לחומרים בתיק המורכב.
מוקדם יותר האריך בית משפט השלום באשקלון את מעצרו של החשוד המרכזי באונס, תושב חדרה בן 27, בחמישה ימים. במקביל עוכבו הבוקר לחקירה שבעה נערים נוספים בחשד למעורבות באונס הנערה.

"מצבה הנפשי של הנערה קשה"

עו"ד שני מורן, פרקליטתה של הנאנסת, אמרה הבוקר לאולפן ynet: "היא תשתף פעולה בכל מה שצריך, ומוכנה לעמוד מולם בעימות. גרסתה חזקה. המספר 30 לא הגיע ממנה, אלא מאחד החשודים. היא ידעה לקשור מעורבים מסוימים לאירוע ומסרה ראיות למשטרה".
עו"ד מורן הוסיפה: "הנערה עצמה הייתה בתוך החדר ולא ראתה אם היה 'תור'. זה אחד מהדברים שהגיעו מהחשוד. החברה שלה שהגיעה למקום ראתה התגודדות. כשהדברים ייחשפו לא יהיה ספק לגבי אמינותה".


עורכת דינה של הנערה הבהירה: "אין קשר בין סרטונים להגשת התלונה. זו טענה מגוחכת. יש רצון חולני של הציבור לראות את הסרטונים האלה. בעצמי העברתי למשטרה היום בבוקר צילומי מסך של אנשים שניסו להעביר פרטים של המתלוננת. האחריות המלאה היא אך ורק של החשודים באירוע, אין חוק נגד שתיית אלכוהול".
על מצבה האישי של הנערה אמרה: "מצבה הנפשי קשה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם עיריית אשקלון. היא לא מאוימת, אם זה יקרה נגיש תלונה מסודרת. לא יודעת מאין הגיעו הדיווחים. עוד מוקדם להעריך אם היא תהיה מסוגלת לחזור לשנת הלימודים".

עובדים רבים בשורת ארגונים ציבוריים וחברות מסחריות שבתו מהשעה 12:00 כחלק ממחאת "ישראל מתביישת", שפרצה ברקע חקירת אונס הנערה.
"הגיעה העת לומר די. ואם הם לא יעצרו, אנחנו נעצור", אמרה מורן זר קצנשטיין, יוזמת מחאת הנשים וחלק מארגון הנשים "בונות אלטרנטיבה".
היא הוסיפה: "האלימות נגד נשים חוצה מגזרים, חוצה ימין ושמאל, זאת אלימות שלא ניתן להשלים עמה עוד. אני קוראת לכן, נשות ואנשי ישראל, תעצרו, תפגינו, תשמיעו את קולכם".
6 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בנאנסת
הפגנת תמיכה בנאנסת
הפגנת תמיכה בנאנסת בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
6 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בנאנסת
הפגנת תמיכה בנאנסת
בחדרה
(צילום: יאיר שגיא)
6 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בנאנסת
הפגנת תמיכה בנאנסת
באורנית
(צילום: יריב כץ)
6 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בנאנסת
הפגנת תמיכה בנאנסת
בצומת הכפר הירוק
(צילום: דנה קופל)
6 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בנאנסת
הפגנת תמיכה בנאנסת
ברחובות
(צילום: אבי מועלם)
בצומת כרכור הפגינו עשרות תושבי האזור, בהם ראש המועצה הגר פרי יגור. "המקרה המזעזע השאיר מדינה שלמה המומה ומלאת חרדה וזעם", אמרה פרי יגור.
גם בהרצליה קיימו עשרות מעובדי העירייה עצרת מחאה. "מה עבר בראשם של מפלצות האדם חסרות המוסר שאנסו את הנערה באילת?", שאל ראש העיר משה פדלון. "זו תוצאה ישירה של היעדר המנהיגות במדינה".