1,681 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה. 177 חולים מאושפזים במצב קשה. כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר (יום ג') משרד הבריאות. בישראל יש 21,393 חולי קורונה פעילים ומספר הימים להכפלת החולים עומד על 12. עד כה מתו 368 חולים.


2 צפייה בגלריה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
מעבדת בדיקות קורונה באור יהודה
(צילום: AFP)

לפי נתוני מרכז המידע והידע למערכה בקורונה שפורסמו מוקדם יותר עולה בשבעת הימים האחרונים אובחנו 1,386 חולים חדשים - 693 בבני ברק, 648 בתל אביב, 337 באשדוד, 223 בלוד ו-164 בקריית מלאכי. אתמול בוצעו 27,514 בדיקות, מתוכן 6.1% נמצאו חיוביות.
מאז תחילת החודש אובחנו 15,782 בני אדם בישראל כנשאי קורונה - כמעט כמו בכל מרץ ואפריל, שבהם אובחנו עם הנגיף 15,892 בני אדם. הערים האדומות - שדורשות טיפול יעודי: ירושלים, לוד, רמלה, קריית מלאכי, בית שמש וביתר עילית. לנוכח ההחמרה בנתונים, יכנס ב-15:00 ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחת וידאו רבת משתתפים שאליה זומן גם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב. בין היתר ידונו באפשרות להטיל הגבלות חדשות על הציבור.
אתמול חצה מספר החולים הפעילים בישראל את רף ה-20 אלף. ביממה הקודמת אובחנו 1,336 נשאי קורונה, ומספר הנדבקים המאומתים מפרוץ המגפה עמד על 40,632. בדיווח האחרון אתמול עמד מספר החולים במצב קשה על 183, מהם 54 מונשמים.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא
(צילום: AFP)
ועדת הקורונה של הכנסת, בראשות ח"כ יפעת שאשא-ביטון (הליכוד), ביטלה אתמול את החלטת הממשלה לסגור את מכוני הכושר והבריכות הציבוריות. בעקבות כך החליט יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), לפעול להשעייתה של שאשא-ביטון מראשות הוועדה.
"נדיח אותך", אמר ח"כ זוהר ליו"ר ועדת הקורונה. "נגמר הסיפור שלך עם הוועדה. את גמרת את הסיפור". לאחר מכן הגיש זוהר ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן בקשה להחליף את שאשא-ביטון. בהמשך, כאמור, החליטו בליכוד להשעותה בלבד. בכחול לבן הודיעו כי יתנגדו למהלך.
ח"כ זוהר ציין עוד בנוגע לחברת מפלגתו: "ההחלטה שמתקבלת היא בניגוד לעמדת גורמי המקצוע. הדבר הזה לא מתקבל בעליל, הקואליציה לא תסבול את זה. נמנה יו״ר חדש לוועדה והוא יחדש את הצו ויאשר אותו במלואו. לא יקרה מצב שבו ח״כ פשוט יכתיב לממשלה איך לנהוג".
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר אמש בהתייחסו לסוגיה: "הטלנו איסור רק על בריכות שלא נמצאות במלונות, כי הבנו עד כמה הפעילות במלונות חשובה לציבור. חדרי כושר הם חדרים שיש בהם מיזוג אוויר שלא מחליף אוויר, ואין הכנסת אוויר טרי.
"יש אנשים שעושים פעילות אירובית ללא מסכות ופולטים רסיסי רוק תוך כדי ריצה, שזו דרך ההדבקה הברורה. מדענים שעשו בדיקות מצאו שמכשירי הכושר נושאים עליהם חיידקים, ולא תמיד מקפידים על כללי הניקוי.
"לכן, מתוך תחושה של עלייה במחלה ומתוך רצון להימנע מסגר כללי, ביקשנו למנוע את השימוש בחדרי הכושר", הוסיף. "לצערי הוועדה החליטה מה שהחליטה, וכולנו נכבד את זה. נעלה הצעות נוספות".
פורסם לראשונה: 09:12, 14.07.20