שר הביטחון בני גנץ יצא הערב (יום א') אל המפגינים שעמדו מחוץ לביתו בראש העין וקראו לפתיחת ענף התרבות. גנץ הודה להם שהגיעו: "בין אם אתם איתי ובין אם אתם נגדי. הכול חשוב בעיניי". אל גנץ הצטרף גם שר התרבות חילי טרופר.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ הערב
(צילום: מוטי קמחי )


"האמינו לי", אמר גנץ. "גם אני וגם חילי, וגם ממפלגות אחרות בממשלה, גם ראש הממשלה, זה לא שלא אכפת לו. אכפת לו. שימו שנייה אחת את הוויכוחים שאתם שומעים על כל מיני בעיות אחרות של תקציב ודברים אחרים. ואנחנו נמצאים מבחינה פוליטית בסיטואציה מאוד מסובכת של לנסות ולייצב את המערכת".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ וחילי טרופר
בני גנץ וחילי טרופר
בני גנץ וחילי טרופר יוצאים למפגינים
(צילום: מוטי קמחי )
לפי המתווה שאושר הערב, והוצג בתום פגישת נציגי ענף התרבות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כץ, שר התרבות והספורט חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין, הופעות תרבות יתחדשו מיד במקומות פתוחים, והמתחמים יחולקו לקפסולות של עד 20 איש בכל קבוצה. כל הופעה תזדקק לאישור מראש של משרד הבריאות.
במקביל הפגינו מאות מול ביתו של גנץ תחת הכותרת "איפה בני?". במהלך ההפגנה אמרה השחקנית אודיה קורן: "תקשיב לי בני, הכלי הכי חזק שלנו הוא הזיכרון. כמו שאנחנו זוכרים טקסט, שנים נזכור את מי שמחק וזלזל בנו. תזכור שמי שיירפא את הלב של העם אחרי שכל זה ייגמר יהיה אנחנו".
גנץ הגיב אחר כך בפגישה עם חלק מהמפגינים: "פעילות תרבות חייבת להתרחש בתנאים האפשריים בצורה מבוקרת והדרגתית. מופע תיאטרון בישראל חשוב, בדיוק כמו שחשובה כנסת ישראל. לכן אני מקבל באהבה גדולה וגם בהקשבה את מה שאתם אומרים".
3 צפייה בגלריה
הפגנת עולם התרבות מול ביתו של גנץ
הפגנת עולם התרבות מול ביתו של גנץ
הפגנת עולם התרבות מול ביתו של גנץ
(צילום: מוטי קמחי )
גנץ הוסיף: "אנחנו מחפשים את מימושו של המתווה לפתיחת מופעי התרבות גם במקומות סגורים ובכפוף למגבלות. אנחנו מנסים לפעול באופן שבו למסר שלכם תהיה תוצאה מעשית. חילי ואני מחויבים להביא לכם תוצאה כזאת מוקדם ככל הניתן. תעמדו על דעתכם, תמשיכו להשמיע את דעתכם, ותמשיכו לבקר".
שר התרבות טרופר בירך מוקדם יותר על אישור המתווה בפגישה שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה: "אני שמח מאוד שעולם התרבות חוזר לחיים. ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות ואנוכי קיימנו מפגש חשוב עם אומנים, וסוכם שבאופן מיידי יוכלו לחזור המופעים בחללים הפתוחים. כבר בשבועות הקרובים יוגש מתווה שיאפשר גם חזרה בחללים הסגורים. עולם התרבות הוא עולם חשוב. זו גם בשורה לפרנסה של עשרות אלפי אנשים שמטה לחמם נשבר, וזו גם בשורה חשובה למיליוני ישראלים בימים קשים שיוכלו לחזור ולצרוך תרבות".