שלושה גברים נקלעו לאי בודד וקטנטן במיקרונזיה וניצלו בזכות סימן SOS ענק שציירו על החול.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
2 צפייה בגלריה
שלושה חולצו בזכות SOS על אי קטן בודד ב מיקרונזיה
שלושה חולצו בזכות SOS על אי קטן בודד ב מיקרונזיה
המסוק האוסטרלי על האי הבודד, לצד סימן ה-SOS על החול
(צילום: AFP)
השלושה, אזרחי מיקרונזיה, היו אבודים על האי הלא-מיושב פיקולט במשך שלושה ימים, והגיעו לשם כאשר אזל להם הדלק במסע שאליו יצאו ביום חמישי האחרון עם סירה באורך של שבעה מטרים. המסע המתוכנן שלהם בין שני איים קטנים בארכיפלג המיקרונזי היה אמור להיות רק 46 ק"מ, אך האי שאליו הם נקלעו היה מרוחק כ-200 ק"מ מהיעד שלהם, האי פולאפ.
לפי משרד ההגנה האוסטרלי, השלושה אותרו ביום ראשון על-ידי כוחות חילוץ אוסטרליים ואמריקניים. את החיפושים יזמו הרשויות בגואם, טריטוריה אמריקנית, אחרי שהשלושה לא השלימו את מסעם המתוכנן. בעקבות בקשה לעזרה מצד גואם, ספינת המלחמה האוסטרלית HMAS Canberra, שעשתה את דרכה לתרגילים ימים באזור הוואי, שינתה את מסלולה וסייעה בחיפושים.
היה זה אחד ממסוקיה של הספינה האוסטרלית שאיתר את סימן ה-SOS שציירו השלושה, ליד מחסה מאולתר שהם בנו. המסוק נחת שם והעביר להם מים ומזון לפני שפונו משם על-ידי ספינת סיור מיקרונזית. לפי ההודעה של המשרד ההגנה האוסטרלי, מצבם של השלושה "טוב".
"אני גאה בתגובה ובמקצועיות של כל אלו שהיו על הסיפון – שמילאו את חובתם לשמור על ביטחון החיים בים בכל מקום שבו נהיה בעולם", מסר מפקד הספינה HMAS Canberra, קפטן טרי מוריסון.
מיקרונזיה, או בשמה המלא המדינות הפדרטיביות של מיקרונזיה, מורכבת מכ-600 איים קטנים שמפוזרים על פני שטח עצום באוקיינוס השקט. אורכו של האי שממנו חולצו השלושה, פיקולט, הינו פחות מחצי קילומטר. יש בו צמחייה רבה והחולות בו משמשים עבור צבים להטלת ביציהם.