המשרד להגנת הסביבה החזיר לנובל אנרג'י-שברון כמיליון שקלים, בעקבות מחלוקת בנוגע לתקלה במד הספיקה. המשרד הטיל עיצומים בגין הפרות של היתרי הפליטה, על החברה שבין היתר מפעילה את אסדת לווייתן.
1 צפייה בגלריה
אסדת גז לוויתן
אסדת גז לוויתן
אסדת הגז לוויתן
(צילום: AFP)
בעקבות ארבע הפרות של תנאי היתר הפליטה לאוויר, החברה הפקידה סכום של 3.2 מיליון שקל. לאחר התשלום, נובל אנרג'י טענה כי לא ניתנה לה אפשרות להעביר טיעונים בנוגע לתקלה במד הספיקה שעליה הוטל עיצום.
ועל כן, הממונה והגורמים המשפטיים במשרד להגנת הסביבה החליטו לפצל את ההפרה שעניינה אי-תקינות במדי הספיקה מהטיפול ביתר ההפרות. לגבי הפרה זו, נשלחה הודעה חדשה על הכוונה להטיל עיצום והטיעונים שהעבירה נובל בעניין זה ייבחנו על-ידי המשרד.
בשל הפיצול והטלת העיצום מחדש, השיב המשרד בשלב זה לחברת נובל אנרג'י-שברון 919.7 אלף שקל מתוך סכום זה - הסכום שנמצא כעת בהליך בירור.

במשרד להגנת הסביבה הסבירו כי אם יחליט הממונה, לאחר בחינת טיעוני המפר שיש מקום להטלת העיצום, תידרש נובל אנרג'י-שברון לשלם מחדש סך של 919.7 אלף שקל בגין הפרה זו.
יש לציין כי חברת נובל אנרג'י-שברון הפקידה בשנה האחרונה את הכספים בגין שני עיצומים כספיים שהוטלו עליה. הכספים הנוספים שהפקידה היו בגין הפרות של בהיתר הזרמה לים, בעקבותיהם נובל אנרג'י-שברון הפקידה סכום של 3.8 מיליון שקל לקרן למניעת זיהום ים, בדצמבר 2020.