אליסף פרץ, אחיו של אלירז ז"ל, סיפר על הרגע שבו נודע לו על מעצר מעורב בפיגוע שבו נהרג אחיו: "זה היה יום מורכב וקשה שמחזיר אותך אחורה". הערב (א') פרסם משרד הביטחון תיעוד של המחבל עבדאללה דרמה צועד במעבר ארז, זמן קצר לפני שנעצר.

"אמא שלי קפצה אליי ליום כיף עם הנכדים ובבוקר התקשר אליה גורם ביטחוני וסיפר, זה היה שוק מוחלט. הלם. אף אחד לא מכין אותך לקבל דבר כזה, בייחוד כשאתה עם הילדים", סיפר אליסף. "אני לא שמח ביום הזה, אלירז ואילן הלכו ולא יחזרו, אז אין פה שמחה".
"אני גאה במדינה ובשב"כ שהם לא שכחו והפכו את העולם כדי להביא את המחבל הזה לדין, וזו האמירה החשובה - המדינה לא שוכחת אותנו", הוסיף. "אנחנו אנשים שבוחרים בחיים, לא מדברים במושגים של נחמה. את כל היום הזה בילינו ביחד, זה בדיוק מה שאלירז היה רוצה, שנמשיך לחיות".
2 צפייה בגלריה
 מרים פרץ. "יום קשה ועצוב"
 מרים פרץ. "יום קשה ועצוב"
מרים פרץ. "יום קשה ועצוב"
((צילום מסך מהוידיאו))
אמו, מרים, שיתפה גם היא בתחושותיה: "אני מקווה שמחר אתעורר ליום טוב יותר מהיום. ידיעה כזו תופסת, מטלטלת ומעלה תחושות ורגשות שמציפות את הכל. כשהתקשרו אליי מהשב"כ אמרתי 'אני לא יכולה לדבר' ואמרו לי 'זה חשוב, זה קשור לאלירז'. ואני עניתי 'מה קרה לאלירז?', כאילו הוא פה לידי".
"אין ביום כזה מילים של שמחה, אלא סגירת חשבון, יש פה צדק. האדם הזה שפגע באילן ובאלירז, וכנראה תכנן פיגועים נוספים, נעשה איתו צדק", הוסיפה. "נשאלתי אם חשבתי על הרגע שבו יתפסו אותו ואני אומרת ממש לא. אני התעסקתי בחיים, השקעתי בחיים, והטלפון קטע לי את החיים".

מוקדם יותר הערב שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם האם מרים: "נכון המדינה שלנו אומרת שחיי אזרחיה הם לא הפקר וחיי חייליה לא הפקר, ואנחנו סוגרים את החשבון. כמה זמן שזה ייקח, אנחנו סוגרים את החשבון".
"חשוב לי במקרה הזה שלך, שאני יודע שאין מזור לכאב הנורא שלך, אבל בכל זאת לנו זו נחמה פורתא, זו נחמה", הוסיף נתניהו.
2 צפייה בגלריה
המחבל וזירת הפיגוע
המחבל וזירת הפיגוע
המחבל וזירת הפיגוע
(צילום: רויטרס)
דרמה נעצר זמן קצר לאחר הגעתו למעבר ארז. הוא הגיע למעבר אחרי שקיבל אישור להיכנס לישראל לבית החולים שיבא בתל השומר כדי לתרום מח עצם לאחיו שמאושפז בבית החולים.
במהלך חקירתו בשב"כ בשיתוף המשטרה, עלה כי דרמה היה מעורב בפיגוע שאירע ב-26 במרץ 2010, על גדר גבול רצועת עזה, בקרבת היישובים נירים ועין השלושה. בפיגוע נהרגו הלוחמים רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי ונפצעו שני חיילים נוספים.
באותה תקרית, שהתרחשה בתוך שטח הרצועה, התפוצץ מטען והתקיימו חילופי אש כבדים. כוח של צה"ל נכנס לשטח הרצועה לאחר שזיהה פלסטינים מניחים מטעני חבלה.
הכוח מגדוד 12 של גולני נכנס לשטח הפלסטיני סמוך לגדר המערכת באזור כיסופים כדי לסרוק את השטח - ופתח באש לעבר פלסטינים שהניחו מטען במרחק כמה עשרות מטרים מהגדר. תוך כדי ניהול מרדף אחרי אותם פלסטינים התפוצץ במקום מטען - ובמקביל נורתה אל הכוח אש מנשק קל.