2 צפייה בגלריה
המפגין שנדקר
המפגין שנדקר
המפגין שנדקר
בית משפט השלום באשקלון האריך בצהריים (יום א') בשלושה ימים את מעצרו של פליקס אלייב (20), תושב שדרות, החשוד שפצע אמש מפגין במחאה נגד בנימין נתניהו בצומת שער הנגב. בדיון עלה כי אלייב תועד במצלמות המשטרה בעודו פוצע את ניר סער, אולם הוא מצידו מכחיש את המיוחס לו ומודה רק שנכח בהפגנה.

"השמאלנים תקפו אותי עם קרשים ועם מקל מטאטא", טען אלייב בפני השוטרים בחקירתו. "הייתי צריך להגן על עצמי". השופטת קבעה כי "יש ראיות שקושרות את החשוד ומסבכות אותו". הוא הגיע למקום רעול פנים עם חולצה שחורה על פניו. אביו של אלייב אמר: "הוא לא עשה כלום, מתנכלים לו".
במהלך המחאה, שבה השתתפו משפחות עם ילדים, התנפלה קבוצת צעירים על המפגינים. הם הכו כמה מהם וחטפו מידיהם שלטים. סער, שנדקר בצווארו, נפצע קל וטופל במקום. הבוקר עצרה המשטרה את אלייב, ובמקביל נמשכות הפעולות לאיתור חשודים נוספים.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בשער הנגב
ההפגנה בשער הנגב
ההפגנה בצומת שער הנגב אמש
הבוקר אמר סער בריאיון לאולפן ynet כי הוא מתכוון להמשיך למחות גם בסוף השבוע הקרוב: "זה עושה משהו, אין ספק. זה מערער, אבל אני משוכנע שאהיה גם בהפגנה הבאה".
"באנו להפגנה רגועה ונחמדה עם הילדים והמשפחות", שחזר סער. "כשהסתיימה למעשה ההפגנה הגיעו למקום כמה חבר'ה לעשות בלגן. הם קיללו, ירקו הרביצו. הם ראו שחבר שלי מחזיק ילדה בת 3 ועוד ילדה בת 6 ודחפו אותו לכביש.
"הילדים בכו, הייתה אווירה של לינץ', של פוגרום, של משהו רע שהולך לקרות. הייתה שנאה בעיניים. באיזשהו שלב הרגשתי מכה בצוואר, והסתובבתי לראות מי נתן לי את זה. היה לי ברור שזה מחפץ ולא רק מאגרוף".
לדבריו, "אלה חבר'ה ערסים, אלה לא אנשים אידיאולוגיים. זה אנשים שאני מעריך שהם שוליים בכל מקום שבו הם נמצאים. הדעות שלי זה משהו אחד, אבל אני לא חושב שזה מייצג את הליכוד והימין".