מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר מתייצבת הערב (שבת) לצד ראש אגף התקציבים במשרדה שאול מרידור בעקבות מתקפות מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנו יאיר ופוליטיקאים מהליכוד: "קשה לי מאוד להישאר אדישה לביקורת חסרת התקדים כלפי אנשי המשרד ובפרט כלפי הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, ובכלל לשיח האלים ממש המתפתח ברשתות החברתיות". מרידור התייצב נגד תוכנית "מענקי הקורונה" של נתניהו ושר האוצר ישראל כץ.
השר כץ נזף במנכ"לית בעקבות הציוץ שפרסמה מבלי לקבל את אישורו המוקדם, לדברי כץ, כמתחייב מנוהלי שירות המדינה. "אין זה מתפקידך להגיב ולהתנצח ולהגן על פקידים מול הדרג המדיני , וזאת בלי קשר לתוכנם של הדברים. תפקידכם הוא לבצע את החלטות הדרג המדיני. אני כשר אוצר נושא באחריות העליונה לפעילות משרד האוצר וידעתי ואדע גם בעתיד להגן באופן ברור על תרומתם החיובית של הגורמים המקצועיים באוצר להצלחת וביצוע התוכניות הכלכליות".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ו קרן טרנר אייל
בנימין נתניהו ו קרן טרנר אייל
קרן טרנר וראש הממשלה
(צילום: לע"מ )

3 צפייה בגלריה
הציוץ של קרן טרנר
הציוץ של קרן טרנר
הציוץ של קרן טרנר. שאול מרידור חיבב

"חשוב להזכיר/להבהיר", הוסיפה טרנר, "שתפקידו של כל דרג מקצועי בממשלה הוא לסייע בעיצוב ובגיבוש המדיניות הציבורית, ובכלל זה לחתור לקיום דיון רחב ומעמיק בכלל האפשרויות הרלוונטיות כפועל יוצא של האחריות הכבדה וההשלכות המשמעותיות הנגזרות מהן. לאחר מכן ההחלטות על דרך הפעולה הנבחרת הן של הדרג הנבחר ועלינו מוטלת החובה לפעול ליישום מיטיבי של ההחלטות".
לדברי טרנר, "גורמי המקצוע באוצר, הנהלת האוצר ובפרט שאול מרידור, עובדים מסביב לשעון כדי להביא קול מקצועי וערכי שרואה את טובת הציבור היום וגם בעתיד, לצד יישום כלשונן של כל החלטות הדרג הנבחר. כך היה וכך נמשיך לעשות. התמודדות מוצלחת עם המשבר הכלכלי ועם התקופה הזאת שלא ידענו כמוה, מחייבת בראש ובראשונה אמון ויושרה - הציבור מצפה זאת מאיתנו עכשיו יותר מתמיד. והעבודה רבה. יש לנו תוכנית כלכלית להוציא לפועל ולעדכנה ככל שיידרש, יום יום. שבוע טוב והרבה בריאות".
3 צפייה בגלריה
שאול מרידור
שאול מרידור
שאול מרידור
אתמול תקף נתניהו את מרידור בציוץ בטוויטר. "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ומנסים לסכל אותן. לא נקבל זאת", הוא כתב.
דבריו באו בהמשך לציוץ של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, שכתב: "פקידים שמנסים לשלוט במדינה נגד נבחרי הציבור זה אנטי דמוקרטי. ראש אגף תקציבים, שאול מרידור, מטרפד כל החלטה של נתניהו להעביר כספים וסיוע לעצמאים ולמובטלים, ומתדרך נגד הממשלה".
קרעי הוסיף: "בשעת משבר ובכלל, אסור לקבל זאת בשום אופן. ניסיון להחיל מדיניות נגד עמדת הממשלה מהווה חתרנות פקידותית". מוקדם יותר היום תקף את מרידור גם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. "האמת היא שפקידי האוצר 'מחבלים' ולא מעבירים את הכספים לעצמאים והאזרחים כדי להתסיס את העם", טען. "מדובר בהתגייסות של פקידים נגד מדיניותו של נתניהו".


שר האוצר ישראל כץ נמנע מלגבות את ראש אגף התקציבים ואף אמר כי "עובדי המדינה נדרשים למלא אחר החלטות הדרג המדיני. אם יוצגו בפני שר האוצר הוכחות לסוג הדברים שנאמרו, הדברים יטופלו במסגרת המשמעתית של שירות המדינה".
בדיון במרכז הבינתחומי בהרצליה שלשום, אמר ראש אגף התקציבים שאול מרידור, בנו של השר לשעבר דן מרידור, כי "לא נפסיק להשמיע את עמדתנו גם אם לא אוהבים לשמוע אותה. אמינות זה דבר שנבנה לאורך זמן ונהרס די מהר. אי אפשר להעביר בשעה 12 חוק במסגרת מסוימת ובשעה 19 להודיע על מסגרת נוספת".
מרידור, כמו כמעט כל בכירי משרד האוצר, התנגד לתוכנית "מענק הקורונה" של נתניהו ושר האוצר ישראל כץ. במסיבת העיתונאים שבה בישר נתניהו על המענקים הוא נשאל אם דרש להדיח את מרידור, ולא הכחיש זאת.
פורסם לראשונה: 18:15, 18.07.20