2 צפייה בגלריה
בית אבות בראט בכרמיאל
בית אבות בראט בכרמיאל
בית אבות בראט בכרמיאל
(צילום: אחיה ראב"ד)
פרסום ראשון: בבית האבות "בראט" בכרמיאל נרשמה התפרצות של נגיף הקורונה, כששמונה דיירים - כולם מאותה מחלקה - אובחנו כחיוביים לנגיף.
בבית האבות אומרים כי לפני כשבועיים אובחנו שלושה עובדים שלקו בנגיף, וייתכן כי הם מקור ההדבקה. מצבם של כלל החולים קל.
ההתפרצות התגלתה בעקבות בדיקות שנערכו לכל מטופלי בית האבות שלשום. מנהל המקום, אלכס פלד, אמר ל-ynet כי מאז תחילת פרויקט "מגן אבות ואימהות", נערכות בדיקות קורונה קבועות לאנשי הצוות אחת לשבוע, ולדיירים - אחת לשבועיים.
"סמוך ל-01:00 התחלנו לקבל את התוצאות של הבדיקות, וגילינו ששמונה מבין הדיירים – כולם מאותה מחלקה – נדבקו בנגיף. הודענו מיד על מצב חירום. יש לנו ארבע מחלקות ועכשיו אין מעבר בין המחלקות, כל הטיפולים, גם מקלחות ואוכל, נעשים במחלקות. אנשי הצוות עברו למשמרות של 12 שעות, גם הם לא עוברים בין מחלקה למחלקה. הפסקנו את עבודתם של עובדים שמגיעים גם למקומות עבודה אחרים", אמר.
הוא ציין כי מקור ההדבקה נבדק. בין השאר, קיימת אפשרות שעובדים שלקו במחלה והיו א-סימפטומטיים, הם אלה שהדביקו את הדיירים. לדבריו, שניים מהם עבדו במחלקה המדוברת ורק בה, ואילו עובדת אחרת, שעוסקת בניקיון, עברה בין המחלקות. "נערכו כבר בדיקות לדיירים מאז, ולא נמצאו חולים בקרב הדיירים, אבל כרגע זה הקשר היחיד שאנחנו מזהים".
היום נערכות בדיקות נוספות לדיירים, בתקווה שההתפרצות תיבלם. לדברי פלד, בשעות הקרובות יארגן משרד הבריאות אמבולנסים שיעבירו את הדיירים החולים לבתי אבות המיועדים לחולי קורונה.

בנוסף, משרד הבריאות מסר כי ביממה האחרונה התגלו 1,637 חולי קורונה מאומתים. עד כה התגלו 98,550 חולים מאומתים, 403 מהם חולים שמצבם מוגדר קשה. 110 חולים מונשמים ו-789 נפטרו מפרוץ המגפה.

קבינט הקורונה יתכנס: "השאלה היא איך נלך לסגר, לא מתי"

בתוך כך, היום ב-16:00 (חמישי) תתקיים ישיבת קבינט הקורונה, בראשות הפרויקטור פרופ' רוני גמזו. הישיבה תחל עם סקירה והמלצות של ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת.
בשעות אלו מגבש המטה את המלצותיו הסופיות לקראת ישיבת הקבינט, ואולם נראה כי הוא הולך להיות הגורם המשמעותי ביותר שמקדם הטלת סגר ומגבלות. "השאלה היא בעיקר איך נלך לסגר ובאיזה אופן, לא מתי", אמר אמש גורם במל"ל.
"אנחנו מתלבטים עד כמה זה יהיה נושם ומה תהיינה המגבלות הספציפיות שיוטלו", הוסיף הגורם. המל"ל צפוי להמליץ על הטלת מגבלות נוספות עוד לפני החגים.
בנוסף, היום צפוי המל"ל לאשר גם את מתווה "הרמזור" של פרופ' רוני גמזו, מנהל תוכנית "מגן ישראל" למאבק בנגיף הקורונה, שגם הוא לא גיבש באופן סופי את הסקירה ואת המלצותיו המעודכנות שיביא. בסביבתו טוענים כי הוא דבק בעמדתו ומתנגד גם כעת לסגרים, ואולם גם אופציית המגבלות בחגים צפויה להיות חלק מהדיון היום.
קיימת מחלוקת בין הפרויקטור גמזו לראש המל"ל בן שבת לגבי איך להגיע ליעד של צמצום התחלואה והורדת מספר הנדבקים ל-500 ביום. בעוד גמזו דוחף לסגרים מקומיים בסגנון ירכא – ראש המל"ל דוחף לסגרים כלליים.
2 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו
(צילום: לע"מ )
בינתיים, פרופ' גמזו מכין תוכנית מגירה לסגרים כלליים שיכללו הגבלות תנועה, סגירת בתי מלון, מסעדות ומקומות בילוי וצמצום התחבורה הציבורית. עם זאת, מקומות העבודה יישארו פתוחים לפי התוכנית הזו. ראש המל"ל ופרופ' דב שוורץ מאוניברסיטת בן גוריון שמייעץ לקבינט הקורונה ממליצים על סגרים מיידיים עוד לפני החגים.
בנוסף, גם הצוות המייעץ למל"ל גיבש בימים האחרונים סדרת המלצות באשר למגבלות ולהנחיות העתידיות במאבק בקורונה. "הצעדים שננקטו הביאו לעצירה של הגידול בקצב, אבל לא הביאו לירידה", אמרו גורמים בצוות.
"המטרה המרכזית היא להחזיר את המשק לנורמליות, וכל עוד התחלואה גבוהה אין אפשרות לעשות את זה. כדי להחזיר את המשק לפעילות צריך להוריד את התחלואה. אנחנו לא מרוויחים זמן מהעיכוב במתן ההגבלות, ובמיוחד משום שאנחנו מתקרבים לפתיחת שנת הלימודים החרדית, פתיחת שנת הלימודים הכללית ולאחר מכן החגים. כל הדברים הללו הם פוטנציאל לגידול בתחלואה, ואנחנו נכנסים לשם כשאנחנו כבר בעומס כבד. לכן, אין טעם להמתין".