תעלומה בארצות הברית: מומחים בגן החיות בסנט לואיס מנסים להבין כיצד נקבת נחש פיתון בת 62, שלא פגשה זכר במשך לפחות 15 שנים, הטילה שבע ביצים. בסוכנות AP דווח כי היא לא פגשה זכר 20 שנה.
2 צפייה בגלריה
נקבת הפיתון עם הביצים
נקבת הפיתון עם הביצים
נקבת הפיתון עם הביצים
(צילום: מתוך דף הפייסבוק של גן החיות)
מארק ורנר, האחראי על הזוחלים והדו-חיים בגן החיות, אמר כי מדובר בדבר לא רגיל שנקבת נחש פיתון מטילה ביצים ברבייה שאינה מינית, אך לא מדובר במקרה נדיר. ורנר הוסיף שלפעמים נקבות נחש שומרות זרע לשימוש מאוחר יותר להפריה. ב-CNN פורסם כי בעבר תועד מקרה שבו נחשה השתמשה בזרע שבע שנים לאחר מפגש עם זכר, אך מעולם לא תועד מקרה בו ההפריה בוצעה במשך רב יותר מכך.
ורנר אמר -CNN: "אנחנו אומרים שהיא לא נפגשה עם זכר במשך יותר מ-15 שנים, אבל ייתכן שהיא לא נפגש עם זכר במשך כ-30 שנה".
תעלומה נוספת היא גילה של נקבת הנחש. ורנר אמר כי בדרך כלל נקבת נחש פיתון מלכותי מפסיקה להטיל ביצים הרבה לפני שהיא מגיעה לגיל 60 וכי מדובר בגיל מבוגר מאוד לנחשי פיתון. "היא כנראה נקבת הנחש המבוגרת בהיסטוריה שאנחנו מכירים שמטילה ביצים", אמר ורנר. בנוסף, מדובר בנחש שהגיעה לגיל מופלג.
2 צפייה בגלריה
בודקים את הביצים בגן החיות
בודקים את הביצים בגן החיות
בודקים את הביצים בגן החיות
(צילום: מתוך דף הפייסבוק של גן החיות)
נקבת הנחש, שלא ניתן לה שם, הטילה שבע ביצים ב-23 ביולי. שלוש ביצים נשארו באינקובטור, שתי ביצים נלקחו למחקר ושתי ביצים נוספות לא התפתחו. בעוד כחודש אמורים לבקוע שלושה נחשי פיתון מהביצים שנמצאות באינקובטור. בגן החיות בסנט לואיס נמצא גם נחש פיתון זכר ב-31 - אך שני הנחשים לא נפגשו זמן רב.
נקבת הנחש, שהטילה את הביצים, אינה מוצגת לציבור בגן החיות. היא הובאה לגן החיות על ידי בעליה בשנת 1961. בשנת 2009 היא הטילה ביצים, שלא שרדו. בשנת 1990 היא הטילה גם כן ביצים, ככל הנראה לאחר מפגש עם זכר. בגן החיות אמרו כי באותה תקופה הנחשים הושמו במקום אחד לזמן קצר, בזמן שניקו את הכלובים שבהם הם נמצאים.